فرهنگ‌سرا و بازارچه ملاشیه بازسازی می‌شود

شهردار اهواز گفت: فرهنگ‌سرا و بازارچه ملاشیه که به دلایل مختلف نیمه‌کاره مانده است، با برنامه‌ریزی انجام شده و تامین بودجه بازسازی می‌شود.

رضا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پروژه فاضلاب ملاشیه اقدامات لازم توسط شرکت آب انجام شد و اکنون در حال طی کردن مراحل خود است، طرح دفع آب‌های سطحی در این محله نیز توسط معاونت خدمات شهری در حال اجرا بوده تا در بارندگی‌های پیش رو مشکلات کمتری برای شهروندان ساکن ملاشیه ایجاد شد.

وی با بیان اینکه با شرایط مطلوب در ملاشیه فاصله زیادی داریم اما در تلاش هستیم با اقدامات انجام شده تا حدودی رضایت ساکنان را جلب کنیم، افزود: حدود ۱۵ سال پیش بازارچه‌ای با تعاونی مستقر در محل ایجاد شد اما پس از مدتی معارض پیدا کرد، از طریق سازمان ساماندهی مشاغل شهری به دنبال تعامل و توافق با مالکین احتمالی و رفع معارض هستیم.

شهردار اهواز تاکید کرد: فرهنگ‌سرای ایجاد شده در ملاشیه نیز پس از حدود هشت سالی که ساخت آن می‌گذرد، در حال حاضر در وضعیت خوبی قرار ندارد و مورد سرقت‌های زیادی در تجهیزات، قطعات و مصالح قرار گرفته است.

وی ادامه داد: معاونت فنی و عمرانی پیگیر آخرین وضعیت این فرهنگ‌سرا و استحکامات آن است تا با اختصاص ردیف بودجه نسبت به تکمیل آن از طریق شهرداری منطقه اقدام و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

امینی تصریح کرد: به علت کمبود زمین برای فضای سبز شهری در ملاشیه، قرار است از طریق توافق با مالکین با ایجاد پهنه‌های بزرگ و ویژه در حواشی ملاشیه بتوانیم بستری برای تأمین فضای سبز محلی ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به شناسایی معابر و زیرسازی ۳۰ معبر از شبکه معابر ملاشیه با حواله قیری که از طریق اداره کل راه و شهرسازی به شهرداری تحویل داده شود آسفالت مورد نیاز ملاشیه تأمین و خیابان‌های آنها آسفالت شوند.

شهردار اهواز اضافه کرد: قبل از انجام عملیات آسفالت باید عملیات شرکت‌های خدماتی در محل به پایان رسیده باشد تا پس از آسفالت جدید مجبور به حفاری نباشیم، همچنین مسیر کمربند ملاشیه به طول ۵۰۰ متر تا قبل از دهه فجر آسفالت می‌شود. امیدوارم مجموعه این عوامل رضایت‌مندی نسبی در محله ملاشیه ایجاد کند.

کد خبر 549946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.