برگزاری نخستین حراجی آثار فاخر هنری در اصفهان

خانه حراج رخ‌ست وابسته به موسسه فرهنگی هنری روشن‌خانه مشق هنر برای نخستین بار حراج بزرگ آثار هنر کلاسیک ایران را در اصفهان برگزار می‌کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری روشن خانه مشق هنر، رسول بیدرام اظهار کرد: آثار نخستین رویداد حراج رخ‌ست در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه ۲۹ و ۳۰ دی‌ماه در سالن فیروزه هتل عباسی به نمایش درمی‌آید و عصر جمعه _یکم بهمن ماه_ ساعت ۱۶ مزایده آثار برگزار می‌شود.

مدیر موسسه فرهنگی هنری روشن خانه مشق هنر افزود: در این نمایشگاه ۵۹ اثر به ارزش تقریبی مجموع ۳۱ میلیارد و ۲۵۰ تومان وجود دارد که بیشترین اثر متعلق به محمد زمان به ارزش پنج و نیم میلیارد تومان با عنوان شاهزاده خانم بود.

وی گفت: به طور کلی آثار در چهار رشته خوشنویسی، نقاشی و نگار گری، احجام فلزی، سفالی و زربافت به نمایش گذاشته می‌شود.

بیدرام در خصوص علت برگزاری این نمایشگاه در اصفهان تصریح کرد: اصفهان مهد هنر ایران ظرفیت بالایی در خلق و آفرینش آثار بی بدلیل دارد که سبقه تاریخی آن نیز صحه بر این ادعا دارد و بستر مناسبی در بازار هنر ملی و بین المللی دارد.

وی ادامه داد: مدعوین این حراجی خانواده هنر شامل هنرمندان، کلکسیون دارها، مجموعه دارها، گالری‌دارها و کسانی هستند که به حوزه هنر علاقه‌مند هستند.

مدیر موسسه فرهنگی هنری روشن خانه مشق هنر گفت: این حراجی قطره‌ای از دریا است که پتانسیل بسیار خوبی دارد و مهم‌ترین هدف از برگزاری  این است که دارایی هنرمندان تبدیل به سرمایه و خلق ارزش شود. بنا داریم با ایجاد بستری مناسب از ارزیابی و ارزش‌گذاری آثار فاخر و ارائه گواهی‌های معتبر به آن، سرمایه سازی اقتصادی و فرهنگی کنیم.

بیدرام افزود: در این رویداد، گروه هنری زهرا شیخ همگام با خانه حراج رخ‌ست، همت گمارد تا درخور نام هنر ایران ضیافتی باشکوه برگزار کنیم که جای دارد از زحماتشان صمیمانه قدردانی کرد که مسیری نو در تجلی ارزش، اثر و ثروت را پیمودند.

کد خبر 549940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.