تلاش برای ثبت هنر مرواربافی شهر ویست

رئیس شورای اسلامی شهر ویست با اشاره به پیگیری برای ثبت این شهر به عنوان شهر مرواربافی کشور، گفت: در کارگاه‌های تولیدی سبدبافی و مرواربافی شهر ویست ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند.

مهدی فروغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه فرش ویست در سال ۹۲ در فهرست آثار ناملموس کشور به ثبت ملی رسیده است، اظهار کرد: در تلاش برای ثبت هنر مرواربافی با عنوان «ویست شهر مرواربافی کشور» هستیم که البته آیتم‌ها و پارامترهای لازم برای تحقق این هدف باید لحاظ شود.

وی تصریح کرد: در کارگاه‌های تولیدی سبدبافی و مرواربافی شهر ویست ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند، همچنین در کارگاه‌های بافت فرش نیز بیش از ۸۰ نفر در منازل فعالیت می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر ویست با بیان اینکه در چهار کارگاه تولید لبنیات بیش از ۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول هستند، افزود: با توجه به اینکه شغل اکثر مردم شهر کشاورزی و دامداری است، بیکاری در شهر ویست در فصل زمستان نمود پیدا می‌کند.

فروغی گفت: مهمترین محصول کشاورزی این منطقه تنباکو و باغات انگور است، البته شهر ویست با ۲۵۰ هکتار سطح زیر کشت باغات بیشترین سهم باغ انگور را در سطح شهرستان گلپایگان و خوانسار دارد.

کد خبر 549918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.