آمادگی پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در محور آستارا - اردبیل

رئیس جمعیت هلال‌احمر بندر آستارا گفت: در فصل زمستان و در پی بارش برف، امدادگران در پایگاه جاده‌ای امداد و نجات صیادلر این شهرستان، در محور آستارا - اردبیل برای کمک به هموطنان در آماده‌باش کامل هستند.

بابک حیدرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پنج امدادگر آموزش دیده هلال‌احمر به همراه یک خودرو نجات و یک دستگاه آمبولانس در پایگاه امداد و نجات جاده‌ای صیادلر شهرستان آستارا برای ارائه کمک به حادثه دیدگان و در راه ماندگان احتمالی در محور آستارا - اردبیل به صورت ۲۴ ساعته در حال آماده‌باش هستند.

وی افزود: پایگاه امداد و نجات جاده هلال‌احمر با ظرفیت اسکان ۳۰ نفر و مدارس شبانه‌روزی روستای حیران و بعثت در روستای بهارستان را برای اسکان در راه ماندگان پیش‌بینی کرده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر آستارا خاطرنشان کرد: در پایگاه امداد و نجات جاده‌ای صیادلر و انبار اداره هلال احمر این شهرستان به مقدار کافی جیره خشک و مواد غذایی ۷۲ ساعته برای کمک به در راه ماندگان ذخیره شده است.

حیدرزاده خاطرنشان کرد: محور آستارا - اردبیل یکی از جاده‌های پرتردد کشور است، لذا به شهروندان و مسافران توصیه می‌شود، با توجه کوهستانی بودن منطقه، در بارش برف و لغزنده بودن جاده‌ها، رانندگان به منظور جلوگیری از حوادث دلخراش رانندگی، قوانین را رعایت کرده و با سرعت مجاز حرکت کنند و در هنگام بروز حوادث جاده‌ای با شماره تلفن ۱۱۲ ندای امداد آستارا تماس گرفته و از خدمات امداد و نجات بهره‌مند شوند.

به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 549909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.