بالگرد نیروی هوایی سپاه به منطقه سیل‌زده جنوب اعزام شده است

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: بالگرد نیروی هوایی سپاه به منطقه سیل‌زده جنوب اعزام شده است اما ماشین‌آلات سنگین نیاز جدی منطقه است.

به گزارش ایمنا، سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان صبح امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمان که با حضور علی زینی‌وند استاندار کرمان، سردار نظری جانشین سپاه استان، روانبخش جانشین انتظامی استان و محمدی معاون جمعیت هلال‌احمر کشور در محل فرمانداری رودبار جنوب برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی اظهار کرد: امروز وظیفه ما است در این صحنه امتحان الهی مشکلات مردم را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه در شرایط امروز جنوب استان کرمان، برآورد خسارات ضرورت اولیه نیست افزود: مهمترین اولویت لایروبی خانه‌هایی است که دچار آب‌گرفتگی شدند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به لزوم شست و شوی لوازم منزل سیل‌زدگان که باید هر چه سریع‌تر در دستور کار قرار بگیرد تاکید کرد: خاک منطقه طوری است که آب به سرعت فروکش می‌کند و از این بابت مشکلی نداریم.

معروفی با بیان اینکه طبخ غذای گرم و توزیع آن در بین سیل‌زدگان بسیار ضروری است ادامه داد: بالگرد نیروی هوایی سپاه به منطقه سیل‌زده جنوب اعزام شده است.

وی با اشاره به اینکه سپاه در کنار مردم است و یکی از رسالت‌های سپاه حضور در کنار مردم در شرایط بحران است گفت: هر کاری از دستمان بر بیاید برای تسکین آلام مردم انجام خواهیم داد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تاکید بر اینکه وجود ماشین‌آلات سنگین و دستگاه‌های مهندسی نیاز جدی منطقه است تا سریع‌تر راه‌های روستایی به‌صورت موقت بازگشایی شود تصریح کرد: تعمیر و بازسازی اساسی این معابر بعد انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ترمیم سیل‌بندها باید سریع‌تر در دستور کار قرار بگیرد و مردم در هر لحظه نگران سیل هستند خاطرنشان کرد: سیل‌بند خرم از جیرفت تا جازموریان ۷۴ کیلومتر است که حتماً باید به‌صورت اساسی تعمیر و احداث شود و اگر می‌خواهید کار اساسی برای این منطقه انجام شود احداث کارشناسی سیل‌بند خرم است.

منبع: دفاع پرس

کد خبر 549879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.