ساماندهی معتادان متجاهر نیازمند عزم جدی مسئولان

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان گفت: ساماندهی معتادان متجاهر در این شهر نیازمند همکاری و عزم جدی مسئولان متولی این شهرستان است.

بهمن کنعانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حضور معتادان متجاهر در لاهیجان، سیمای این شهر توریستی و گردش‌پذیر را زشت و مخدوش کرده است و ساماندهی این افراد نیازمند همکاری و عزم جدی تمام مسئولان متولی شهرستان است.

وی با بیان اینکه معتادان متجاهر به لحاظ ظاهری وضعیت بسیار بدی دارند و طرز صحبت کردن و رفتارهای نابهنجار آنان تأثیر بدی بر روی خانواده‌ها دارد، افزود: نوجوانان و جوانان سنین ۱۲ تا ۱۸ سال در جامعه بسیار آسیب‌پذیر هستند و با دیدن معتادان متجاهر به لحاظ روحی و روانی دچار مشکلات جبران‌ناپذیری می‌شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان با بیان اینکه معتاد فردی بیمار است و همه ما به عنوان همنوع، هموطن و شهروند نسبت به آن مسئولیت و وظیفه داریم تا اقداماتی را در راستای ساماندهی، ترک اعتیاد و نجات این افراد انجام دهیم، تصریح کرد: در حال حاضر افزایش نرخ تورم و گرانی و فقر در کشور باعث ایجاد مشکلاتی در جامعه شده و خود زنگ خطری برای رشد ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد در سال‌های نه چندان دور است.

وی با تاکید بر اینکه برای کمک به نجات معتادان نباید مأیوس و ناامید شویم و بهانه‌گیری کنیم، تاکید کرد: یاری و کمک رساندن به نجات انسان‌ها از گرداب اعتیاد و بازگشت آنها به زندگی عادی وظیفه تک تک اقشار جامعه است.

کنعانی با بیان اینکه از فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان لاهیجان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیشترین انتظار را داریم تا پیش‌قدم شده و با تشکیل کارگروهی متشکل از دستگاه‌ها اجرایی و نهادهای مرتبط، برای ساماندهی و نجات معتادان متجاهر اقدامات لازم را انجام دهند، گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر لاهیجان علی‌رغم داشتن مشکلات، این آمادگی را دارد که در کنار شهروندان و مسئولان متولی به ساماندهی و نجات معتادان متجاهر این شهر کمک کند.

وی با اشاره به اینکه به تازگی گرمخانه لاهیجان با همت شهرداری و شورای اسلامی شهر به بهره‌برداری رسید، افزود: امیدواریم با نظارت مسئولان متولی، معتادان متجاهر بعد از درمان و بهبودی کامل در مراکز ترک اعتیاد، تا پیدا کردن سرپناه و شغلی مناسب، به صورت موقت در گرمخانه اسکان داده شوند.

به گزارش ایمنا، لاهیجان حدود یکصد هزار نفر جمعیت دارد و در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 549863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.