پایان برداشت‌های مکان‌مند فضای سبز تا نیمه نخست سال آینده

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: درصدد هستیم برداشت مکان‌مند لایه‌های جی.آی.اس تا نیمه نخست سال آینده به پایان برسد که پس از پایان این برداشت‌ها، آمار دقیق انواع گونه‌های گیاهی سطح شهر اصفهان به صورت مکان‌مند مشخص می‌شود.

مجید عرفان‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: درحال‌حاضر همه شرکت‌های تحت قرارداد شهرداری اصفهان در زمینه نگه‌داری درختان، در حال هرس کردن آن‌ها هستند که این اقدام از یک ماه قبل شروع شده و تا حدود یک ماه آینده ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: در سال‌های گذشته به موضوع هرس کردن درختان کمتر توجه شده، لذا بازآموزی کارگران این شرکت‌ها در دستور کار قرار گرفت. باغبانان این شرکت‌ها که در گذشته آموزش‌های تخصصی را طی کرده بودند، جلسات بازآموزی را نیز به صورت تئوری و عملی پشت‌سر گذاشتند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به تنوع گونه‌های گیاهی، زمان و شیوه هرس هر نوع درختی متفاوت است؛ درحال‌حاضر حدود ۴۰ درصد درختان توت هرس شده و امیدواریم در زمان باقی‌مانده هرس کردن مابقی درختان نیز به پایان برسد.

وی اضافه کرد: اگر چه اعتقاد داریم هرس تمام درختان سطح شهر الزامی است، اما سعی می‌کنیم درختانی همچون چنار که ممکن است به دلیل خشکسالی از هرس کردن آسیب ببینند را کمتر هرس کرده، بیشتر به جلوه ظاهری آن توجه کنیم.

عرفان‌منش افزود: با توجه به گسترگی فضای سبز و تعدد درختان سطح شهر، عملیات هرس کردن درختان را به صورت دو یا سه ساله بر حسب گونه گیاهی انجام می‌دهیم که سال‌جاری، روی درختان توت متمرکز هستیم؛ اما در صورتی که درختی خطرآفرین باشد و دید یا مسیر تردد شهروندان را با اختلال مواجه کند، برای هرس کردن آن اقدام می‌کنیم.

وی تصریح کرد: طی دو ماه گذشته، برداشت مکان‌مند درختان شهر در لایه‌های جی. آی. اس در تمام عرصه‌های فضای سبز در حال انجام است و امیدواریم این موضوع تا نیمه نخست سال آینده به پایان برسد که پس از پایان این برداشت‌ها، آمار دقیق انواع گونه‌های گیاهی سطح شهر اصفهان به صورت مکان‌مند مشخص می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان اضافه کرد: با توجه به اینکه پایه مطالعات و اقدامات سازمان پارک‌ها و فضای سبز آمار است، با همکاری مناطق پانزده‌گانه و معاونت برنامه‌ریزی شهرداری برداشت این لایه‌ها آغاز شده است.

وی خاطر نشان کرد: کندوکوب لازم برای عرصه‌های فضای سبز و بهبود عملیات خاک‌برداری عرصه‌های فضای سبز، یخ‌آب زمستانه، مبارزه با آفات و دستورالمل‌های لازم که به مناطق پانزده‌گانه شهر ابلاغ می‌شود از اقدامات انجام شده در یکی دو ماه گذشته است. سازمان پارک‌ها و فضای سبز در کنار نظارت فنی و تخصصی، برای بهبود اجرای این دستورالعمل تلاش می‌کند.

کد خبر 549790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.