آیا دوز چهارم واکسن کرونا برای مقابله با کرونا اومیکرون موثر است؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که دوز چهارم واکسن کرونا برای مقابله با گونه اومیکرون ویروس کرونا موثر واقع نمی‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تعداد کمی از کشورها تزریق دوز چهارم واکسن کرونا را آغاز کرده‌اند، اما به نظر می‌رسد برخی از افرادی که این دوز از واکسن را تزریق کرده‌اند نیز به گونه اومیکرون آلوده شده‌اند. گروهی از محققان به منظور بررسی میزان تأثیرگذاری دوز چهارم واکسن کرونا در برابر بیماری کووید ۱۹ مطالعه جدیدی انجام دادند، آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۲۷۰ فرد را مورد ارزیابی قرار دادند.

۱۵۰ نفر از افراد شرکت کننده در مطالعه دو هفته گذشته دوز چهارم واکسن فایزر را دریافت کرده بودند، هفته گذشته نیز به ۱۲۰ نفر دیگر پس از دریافت سه واکسن فایزر، دوز چهارم واکسن مدرنا تزریق شد، سپس این افراد با گروه کنترل که دوز چهارم واکسن کرونا را دریافت نکرده بودند، مقایسه شدند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که سطح آنتی‌بادی تولید شده در بدن افرادی که واکسن‌های فایزر و مدرنا را به عنوان دوز چهارم دریافت کرده بودند کمی بیشتر از آنتی‌بادی تولید شده پس از دریافت دوز سوم است.

به گفته پژوهش‌گران، با وجود اینکه دوز چهارم واکسن کرونا سطح آنتی‌بادی تولید شده در بدن را افزایش می‌دهد، اما ایمنی کامل در برابر گونه اومیکرون ویروس کرونا ایجاد نمی‌کند. به نظر می‌رسد تزریق این دوز از واکسن کرونا برای افراد مسن و کسانی که سیستم ایمنی آن‌ها ضعیف است می‌تواند مؤثر واقع شود.

کد خبر 549787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.