فتوشاپ چیست؟+ شروع کار در نرم‌‎افزار و آموزش تصویری

فتوشاپ یکی از نرم‌افزارهای پر طرفدار و کاربردی سیستم‌های رایانه‌ای است که چگونگی استفاده از آن مورد توجه کاربران فضای مجازی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نرم‌افزار فتوشاپ یک ویرایشگر گرافیکی است که توسط شرکت ادوبی برای سیستم عامل‌های ویندوز و MacOS گسترش یافته است؛ این نرم‌افزار در سال ۱۹۸۸ توسط توماس و جان نول ساخته شده و تاکنون قابلیت‌ها و ابزارهای بسیاری به آن افزوده شده است.

نرم‌افزار فتوشاپ چیست؟

Adobe Photoshop نرم‌افزاری گرافیکی جهت ایجاد، ترکیب، ویرایش، بازسازی و یا دگرگونی عکس‌ها و نگاره‌ها به کار می‌رود؛ فتوشاپ برای سیستم‌عامل ویندوز و مکینتاش به کار می‌رود. در ابتدا فتوشاپ برای ویرایش عکس‌ها جهت چاپ روی کاغذ طراحی شده بود، اما به دلیل تنوع ابزارهایی که در اختیار کاربرد می‌گذارد به طور فزاینده‌ای برای تولید و ویرایش عکس‌ها در فرمت‌های دیجیتال استفاده می‌شود.

شروع کار و ایجاد پروژه جدید در فتوشاپ

مرحله اول: پس از ورود به نرم‌افزار فتوشاپ با صفحه اصلی آن روبه‌رو می‌شوید در این صفحه می‌توانید با فشردن کلیدهای "Ctrl+N" به صفحه تنظیمات پروژه جدید وارد شوید، همچنین می‌توانید با کلیک بر گزینه "File" در کادر بالای صفحه و انتخاب گزینه "New" وارد صفحه مربوطه شوید.

فتوشاپ چیست؟+ شروع کار در نرم‌‎افزار و آموزش تصویری

مرحله دوم: در صفحه باز شده سه پنل مجزا وجود دارد؛ پنل بالایی دسته‌بندی سایزهای گوناگون را ارائه می‌دهد که با کلیک بر هر یک در پنل زیرین آن سایزهای مختلف را مشاهده می‌کنید، همچنین در صورتی که می‌خواهید صفحه‌ای با تنظیمات دلخواه ایجاد کنید، می‌توان به پنل سمت راست مراجعه کنید.

فتوشاپ چیست؟+ شروع کار در نرم‌‎افزار و آموزش تصویری

مرحله سوم: برای ایجاد یک صفحه با تنظیمات دلخواه باید به پنل سمت راست صفحه "New Document" مراجعه کنید در آن صفحه کادری وجود دارد که واحد طول و عرض بر اساس آن تعیین می‌شود. در قسمت "Resolution" دو کادر مجزا قرار گرفته است که در یکی عدد و دیگری واحد آن وجود دارد؛ این بخش مشخص می‌کند که در یک سانتی‌متر یا اینچ چند پیکسل قرار بگیرد که بر همین اساس کیفیت فایل نیز تعیین می‌شود.

فتوشاپ چیست؟+ شروع کار در نرم‌‎افزار و آموزش تصویری

تنظیمات رنگ قبل از ایجاد پروژه

پنل ایجاد صفحه جدید دارای بخش‌های مختلفی از جمله "color mode" و "Background Contents" است که نوع رنگ پروژه و رنگ پس‌زمینه را مشخص می‌کند. پنل "Color mode" دارای دو حالت "CMYK" و "RGB" (RGB مخفف Red، Green و Blue و CMYK مخفف Cyan، Magenta، Yellow و Key است) است که هر کدام برای شرایط گوناگونی استفاده می‌شود.

فتوشاپ چیست؟+ شروع کار در نرم‌‎افزار و آموزش تصویری

تأیید تنظیمات و ایجاد صفحه

پس از وارد کردن تنظیمات مورد نیاز بر روی گزینه "Create" کلیک کنید تا صفحه پروژه شما باز شود.

فتوشاپ چیست؟+ شروع کار در نرم‌‎افزار و آموزش تصویری

پروژه جدید در ابعاد و با تنظیمات دلخواه شما ایجاد گردید حال می‌توانید با استفاده از قابلیت‌های گوناگون نرم‌افزار فتوشاپ طرح مورد علاقه خود را ایجاد کنید، همچنین برای ذخیره آن می‌توانید از کلیدهای ترکیبی "Ctrl + S" فایل خود را در فرمت‌های گوناگون ذخیره کنید.

کد خبر 549774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.