بودجه باید دربردارنده سیاست‌های توسعه متوازن شهری باشد

نایب رئیس شواری اسلامی شهر اهواز گفت: بودجه‌ مطلوب باید دربردارنده سیاست‌ها برای توسعه متوازن شهری و مبتنی بر واقعیت باشد به گونه‌ای که قابلیت دستیابی به آن را داشته باشیم.

حجت‌اله زارع‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امروز _چهارشنبه ۲۹ دی‌ماه_ لایحه بودجه ۱۴۰۱ را دریافت خواهیم کرد و در یک فرصت یک ماهه اعضای شورای اسلامی شهر در کنار مدیران و کارشناسان شهرداری بخش‌های مختلف بودجه را در واحدهای تخصصی بررسی می‌کنند.

وی با بیان اینکه در صدد هستیم تا قبل از ۲۲ بهمن‌ماه بررسی‌های لازم برای بودجه سال آینده را انجام دهیم و آن را به تصویب برسانیم و احکام آن به ابلاغ شود، تصریح کرد: بودجه مطلوب باید دربردارنده سیاست‌ها برای توسعه متوازن شهری و مبتنی بر واقعیت باشد به گونه‌ای که قابلیت دستیابی به آن را داشته باشیم.

نایب رئیس شواری اسلامی شهر اهواز با تاکید بر اینکه بودجه باید با توجه به نیازهای واقعی شهر و شهروندان در ابعاد مختلف باشد و پروژه‌های مختلف در آن تعریف شده باشد، گفت: بودجه باید از شفافیت لازم برخوردار باشد و مسیر انضباط مالی را در آن شاهد باشیم و بودجه‌ای که این شرایط را نداشته باشد، مورد تأیید نیست.

وی ادامه داد: تغییر نگاه مدیران شهرداری نسبت به تحقق بودجه یکی از سیاست‌هایی است که در بودجه سال آینده دیده شده است، ظرفیت‌های بالقوه زیادی وجود دارد که باید مدیران شهری در شهرداری و مناطق هشت‌گانه اهواز با تغییر نگاه و رویکرد خود در جهت تحقق و تبدیل ظرفیت‌های بالقوه به بالفعل بودجه آن را محقق کنند.

زارع‌زاده اضافه کرد: در حوزه درآمدهای پایدار و سایر منابع در بودجه باید شاهد تحرک، پویایی و جنب و جوش بیشتری از طرف مدیران باشیم، در این صورت یک جهش خوب در تحقق بودجه خواهیم داشت و نتیجه آن توسعه و آبادانی اهواز خواهد بود.

وی اظهار کرد: با تغییر نگاه و رویکرد ایجاد شده و همچنین سیاست‌های جدید در سال آینده، تمام مناطق و سازمان‌های شهرداری در زمینه سرمایه‌گذاری درگیر خواهند شد و بخشی از سهم بودجه‌ای خود را در سرمایه‌گذاری جست‌وجو خواهند کرد.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز افزود: اینکه سازمان‌ها و مناطق شهرداری اهواز منتظر پرداخت حقوق ماهیانه کارکنان خود توسط شهرداری مرکزی باشند، قابل پذیرش نیست و باید از حالت زیان‌ده به خودکفا تبدیل شوند.

کد خبر 549724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.