موبایل کالای لوکسی است که مردم به آن نیاز دارند

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و تعمیرکنندگان تلفن ثابت و همراه اصفهان گفت: علی‌رغم آنکه موبایل جزو کالاهای لوکس محسوب می‌شود و در این شرایط اقتصادی در اولویت خرید خانواده‌ها قرار ندارد اما از پر دغدغه‌ترین کالاهایی است که چند خدمات ضروری را در یک‌ زمان پوشش می‌دهد.

حسن میرشمشیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به مشکلات فعالان حوزه فروش و تعمیر تلفن ثابت و همراه، اظهار کرد: با عدم ثبات نرخ ارز، فروشندگان، دچار زیان می‌شوند. زیرا بسیاری از اجناس پیش از ارزان شدن دلار وارد می‌شود اما با کاهش نرخ دلار، می‌بایست ارزان‌تر عرضه شود. مانند اتفاقی که اکنون در حال جریان است.

وی افزود: از طرفی هم با وجود افت قیمت‌ها، بازار راکد است زیرا مشتریان در انتظار مشخص شدن تکلیف مذاکرات و کاهش بیشتر نرخ‌ها هستند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و تعمیرکنندگان تلفن ثابت و همراه اصفهان گفت: چالش دیگر این حوزه، مشکلات مالیاتی و عدم آموزش‌های لازم در این رابطه است که باعث خروج بخشی از فعالان شده است.

میرشمشیری در پاسخ به این پرسش که در شرایط کنونی کدام برندها طرفدار بیشتری دارد گفت: اگر هم تقاضایی باشد اغلب افراد به دنبال خرید گوشی‌هایی با حدود قیمتی چهار تا ۱۰ میلیون تومان هستند و ۲۰ درصد از متقاضیان نیز خریدار گوشی‌ها خاص با نرخ‌های بالاتر هستند.

وی تصریح کرد: علی‌رغم آنکه موبایل جزو کالاهای لوکس محسوب می‌شود و در این شرایط اقتصادی در اولویت خرید خانواده‌ها قرار ندارد اما از پر دغدغه‌ترین کالاهایی است که چند خدمات ضروری را در یک زمان پوشش می‌دهد.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و تعمیرکنندگان تلفن ثابت و همراه اصفهان گفت: بر این اساس توصیه می‌شود خریداران برای کاهش بخشی از چالش‌ها در زمان خرید این کالا به غیر از توجه به گارانتی، به دارا بودن مرکز خدمات موبایل مورد نظرشان در داخل استان محل زندگی توجه کافی داشته باشند. زیرا با این ویژگی به غیر از آسوده‌خاطر بودن خریدار، بخشی از دغدغه‌های اتحادیه و فروشندگان هم حل می‌شود.

کد خبر 549722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.