مشخصات گوشی شیائومی Poco X3 GT+ قیمت

قیمت گوشی موبایل یکی از مولفه‌های اصلی خرید آن است. مشخصات، مقایسه، شناسایی مزایا و معایب گوشی شیائومی Poco X3 GT می‌تواند علاقه‌مندان به دنیای موبایل را در انتخابی مناسب یاری کند.

به گزاری سرویس ترجمه ایمنا، محبوبیت فوق العاده گوشی‌های پوکو X3 و پوکو X3 پرو در بازارهای کشورهای آسیایی باعث شد تا شرکت تولید کننده به فکر عرضه نسخه جدیدی از آن‌ها بیافتد. دستگاه جدید پسوند GT را به نام Poco X3 اضافه می‌کند، اما هیچ شباهتی از نظر ظاهری و سخت افزاری به پوکو X3 ندارد، به طوری که گوشی جدید از بدنه ظریف‌تر و سبک‌تری برخوردار است. در ادامه به بررسی بعضی از ویژگی‌های گوشی شیائومی Poco X3 GT می‌پردازیم:

طراحی و بدنه گوشی شیائومی Poco X3 GT

گوشی شیائومی Poco X3 GT دارای بدنه تماماً پلاستیکی است و در رنگ‌های آبی، سفید و مشکی وارد بازار شده است، دو رنگ نخست دارای شیارهای عمودی در پنل پشتی خود است، در حالی که مدل مشکی دارای چنین بافتی روی سطح خود نیست. مدل‌های آبی و سفید این گوشی از نوع مات و مدل مشکی براق است. گوشی شیائومی Poco X3 GT گواهی IP53 را دریافت کرده است، بنابراین در برابر پاشش قطرات آب مقاوم است. دوربین سلفی این گوشی درون حفره‌ای در لبه بالایی صفحه نمایش قرار گرفته است، کمی بالاتر از دوربین سلفی و درون شکافی بین نمایشگر و فریم، اسپیکر مکالمه به چشم می‌خورد که نقش کانال دوم اسپیکر را بر عهده دارد. لبه سمت رأس گوشی از کلیدهای پاور، حسگر اثر انگشت و کنترل صدا میزبانی می‌کند، پورت شارژ Type-C USB 2.0 به همراه دریچه کانال اصلی اسپیکر در لبه پایینی فریم قرار دارند و متأسفانه به جک هدفون مجهز نشده است.

صفحه نمایش گوشی شیائومی Poco X3 GT

گوشی شیائومی Poco X3 GT از نمایشگر ۶.۶ اینچی IPS LCD با وضوح تصویر ۱۰۸۰ *۲۴۰۰ پیکسل بهره می‌برد. مهمترین ویژگی صفحه نمایش این گوشی نرخ نوسازی تطبیقی ۱۲۰ هرتزی، پوشش فضای رنگی DCI P3 و پشتیبانی از ویدئوهایی با استاندارد HDR10 است. شرکت سازنده اعلام کرده است که نمایشگر گوشی شیائومی Poco X3 GT به صورت خودکار می‌تواند نرخ نوسازی را در بازی‌ها بین ۶۰، ۹۰ و ۱۲۰ هرتز و هنگام پخش ویدئوهای آنلاین بین ۳۰ و ۶۰ هرتز تغییر دهد، البته دستگاه به صورت پیش فرض با نرخ ثابت ۶۰ هرتز در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. میزان روشنایی صفحه نمایش گوشی شیائومی Poco X3 GT در حالت دستی و خودکار به ترتیب به ۲۲۱ و ۲۲۷ نیت می‌رسد، این سطح از روشنایی خوانایی قابل قبولی زیر نور آفتاب فراهم نمی‌کند.

اسپیکر گوشی شیائومی Poco X3 GT

گوشی شیائومی Poco X3 GT از ترکیب اسپیکر مکالمه و اسپیکر اصلی در لبه پایینی فریم برای تولید صدای استریو استفاده می‌کند، علاوه بر شکاف اسپیکر مکالمه، دریچه دیگری در لبه بالایی فریم وجود دارد تا صدا با توازن مناسبی از هر دو کانال پخش شود. گوشی شیائومی Poco X3 GT در زمینه بلندی صدا عملکرد متوسطی دارد، اما در زمینه تفکیک و شفافیت صدا بسیار خوب عمل می‌کند گوشی ذکر شده از فناوری Dolby Atmos نیز پشتیبانی می‌کند، بنابراین پس از فعال کردن آن صدا رساتر و فراگیرتر خواهد بود.

مشخصات گوشی شیائومی Poco X3 GT+ قیمت

دوربین گوشی شیائومی Poco X3 GT

یک دوربین سه گانه در پنل پشتی گوشی شیائومی Poco X3 GT تعبیه شده است که شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض هشت مگاپیکسلی و دوربین ماکرو دو مگاپیکسلی می‌شود. یک فلش dual-LED و dual-tone نیز آن‌ها را همراهی می‌کند. دوربین اصلی از یک لنز عریض با فاصله کانونی معادل ۲۶ میلی متر و دیافراگم f/1.79 بهره می‌برد، این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند، اما به لرزشگیر اپتیکال تصویر مجهز نشده است. دوریین فوق عریض نیز از لنز ۱۶ میلی متری با دیافراگم f/2.2 و فوکوس ثابت بهره می‌برد. دوربین ماکرو این گوشی دارای لنز f/2.4 است، به نظر می‌رسد که با استفاده از این دوربین می‌توان از فاصله حدود چهار سانتی متر عکاسی کرد.

سخت افزار گوشی شیائومی Poco X3 GT

گوشی شیائومی Poco X3 GT از تراشه قدرتمند Dimensity 1100 مدیاتک برای تأمین نیروی پردازشی خود استفاده می‌کند. این تراشه توسط شرکت تایوانی TSMC با لیتوگرافی ۶ نانومتری N6 تولید می‌شود و از ۴ هسته ۲.۶ گیگاهرتزی Cortex-A78 و چهار هسته ۲.۰ گیگاهرتزی Cortex-A55 به عنوان CPU استفاده می‌کند. پشتیبانی از فناوری 5G، شبکه Wi-Fi 6 و بلوتوث ۵.۲ از جمله ویژگی‌های شاخص تراشه Dimensity 110 به شمار می‌آیند. گوشی شیائومی Poco X3 GT در دو نسخه با حافظه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی پر سرعت UFS 3.1 و رم هشت گیگابایتی LPDDR4X در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

نرم افزار گوشی شیائومی Poco X3 GT

نرم افزار گوشی شیائومی Poco X3 GT تفاوتی با دیگر گوشی‌های پوکو ندارد و بر مبنای رابط کاربری اختصاصی MIUI شائومی توسعه یافته است. این گوشی به صورت پیش فرض از اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 12.5 بهره می‌برد. شرکت سازنده حجم زیادی از برنامه‌ها و بازی‌های مختلف از سرویس گوگل مثل Photos و Drive گرفته تا اپلیکیشن‌های مختلف شیائومی و تعدادی بازی را روی گوشی Poco X3 GT نصب کرده است که قطعاً بیشتر آن‌ها هیچ کاربردی برای افراد ندارد.

باتری گوشی شیائومی Poco X3 GT

انرژی مورد نیاز گوشی شیائومی Poco X3 GT با استفاده از یک باتری نسبتاً حجیم پنج هزار میلی آمپر ساعتی تأمین می‌شود، شرکت سازنده اعلام کرده است که این باتری تقریباً یک روز شارژدهی دارد. گوشی هوشمند ذکر شده با شارژر قدرتمند ۶۷ واتی وارد بازار شده است که می‌تواند طی مدت ۵۰ دقیقه باتری را طور کامل شارژ کند.

مزایای گوشی شیائومی Poco X3 GT

  • اسپیکرهای استریو
  • نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و تطبیقی نمایشگر
  • پایداری عملکرد در استفاده‌های مداوم
  • پوشش گوریلا گلس ویکتوس روی نمایشگر
  • عملکرد کارآمد دوربین اصلی در روز

معایب گوشی شیائومی Poco X3 GT

  • شارژدهی
  • داغ شدن بدنه در صورت استفاده سنگین
  • وجود رقبایی با نمایشگر OLED
  • خوانایی ضعیف نمایشگر زیر نور آفتاب
  • درگاه کارت حافظه و جک ۳.۵ میلی متری هدفون

قیمت گوشی شیائومی Poco X3 GT

با توجه به نتایج بررسی‌ها در زمان انتشار این مطلب، قیمت گوشی شیائومی Poco X3 GT به دلیل تنوع حافظه رم و ذخیره سازی داخلی و همچنین تفاوت رنگ بین ۶ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان تا هفت میلیون و ۸۵۰ هزار تومان متغیر است.

کد خبر 549696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.