درخواست استرداد ۵۰۰ میلیارد تومانی به سازمان امور مالیاتی ارائه شد

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: از نیمه دوم آذرماه حدود ۵۰۰ میلیارد تومان درخواست برای استرداد وجه به سازمان امور مالیاتی ارائه داده شد؛ درصورتی‌که این مبلغ در کل سال جاری حدود ۵۰۰ میلیارد تومان بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس مزیکی، مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان، امروز _ ۲۸ دی ۱۴۰۰_ در جلسه مانع‌زدایی از تولید با محوریت مالیات اظهار کرد: مبحث رسیدگی به تراکنش‌های قرض‌الحسنه با امور فنی سازمان هماهنگ شده و امیدواریم بتوانیم همانند تراکنش‌های بانکی برخورد داشته باشیم، در این صورت مشکلات حدود ۸۰ درصد مؤدیان بخش قرض‌الحسنه حل خواهد شد. باید آموزش‌های بیشتری در این حوزه برای همکاران در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: ماده‌های ۲۹ و ۴۱ تنها به استان اصفهان مربوط نمی‌شود و پاشنه‌آشیلی برای ارزش منصفانه است. سازمان امور مالیاتی نیز به این موضوع واقف بوده و سعی داریم بیشتر به مردم اعتماد کنیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با بیان اینکه در صورت اجرایی شدن قانون سامانه مؤدیان و پایانه‌های فروشگاهی، بخشی از مشکلات مالیاتی حل می‌شود، یادآور شد: در رابطه با کمیته مربوط به تراکنش‌ها، در دستورالعمل مربوط کمیته‌ای وجود دارد اما اگر مشکلی وجود داشته باشد، ممکن است به علت وجود نقص در کار کمیته باشد. تشکیل کمیته جدید موضوعی را حل نمی‌کند؛ چراکه موضوع تخصصی است.

مزیکی ادامه داد: از نیمه دوم آذرماه حدود ۵۰۰ میلیارد تومان درخواست برای استرداد وجه به سازمان امور مالیاتی ارائه داده شد، در صورتی که این مبلغ در کل سال جاری حدود ۵۰۰ میلیارد تومان بود.

وی گفت: در رابطه با قانون سه در هزار اتاق بازرگانی، مطابق دستورات سازمان امور مالیاتی کشور عمل شده و نظر سازمان امور مالیاتی کشور این است که نباید قانون سه در هزار وصول شود و این موضوع باید در یک شورای گفت‌وگو رفع شود تا مشکلات مردم بهبود یابد.

کد خبر 549655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.