افزایش حضور دانش‌آموزها در مدارس/حضور ۳ یا ۴ روز دانش‌آموزها در همه مدارس مقدور نیست

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: حضور سه یا چهار روز دانش‌آموزها در همه مدارس مقدور نیست و این اتفاق وابسته به جمعیت دانش‌آموزی و شرایط فیزیکی مدارس و مطابق گروه‌بندی‌ها است که مدارس بتوانند شیوه‌نامه‌های بهداشتی «۰۶» و فاصله اجتماعی را برای حضور دانش‌آموزها رعایت کنند.

محمدرضا ناظم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص بخشنامه جدید وزارت آموزش و پرورش درباره برگزاری «حضوری» کلاس‌های درس و ابلاغ آن به استان‌ها، اظهار کرد: در این زمینه و با تمام شدن فصل امتحانات برای حضور بیشتر دانش‌آموزان دوره متوسطه در مدارس، نامه ابلاغ شده را برای همه نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اصفهان برای اجرا ارسال کردیم اما در این مورد برای همه مدارس نمی‌توان نسخه واحدی پیچید و در همه مناطق اجرا کرد.

روزهای حضور دانش‌آموزان متوسطه در همه مدارس به یک شکل نیست

وی اضافه کرد: در برنامه‌های آینده حضور بیشتر دانش‌آموزان در مدارس مدنظر است و برنامه‌های آموزش و پرورش استان اصفهان نیز به این سمت پیش می‌رود. اگر تعداد روزهای حضور دانش‌آموزان در مدرسه کمتر است در برنامه‌های آینده با هدف‌گذاری جدید این آمار افزایش پیدا می‌کند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: کلاس‌های درس دانش‌آموزان مقطع متوسطه نیز از روز شنبه در مدارس حضوری است و با توجه به دستورات ستاد ملی کرونا نظرات به سمت بازگشایی بیشتر مدارس و افزایش حضور دانش‌آموزان در کلاس بوده است؛ اما روند روزهای حضور دانش‌آموزان متوسطه در همه مدارس به یک شکل نیست و متفاوت خواهد بود.

افزایش حضور دانش‌آموزان در مدراس طی ترم دوم سال تحصیلی

وی تصریح کرد: حضور سه یا چهار روز دانش‌آموزان در همه مدارس مقدور نیست و این اتفاق وابسته به جمعیت دانش‌آموزی و شرایط فیزیکی مدارس و مطابق گروه‌بندی‌ها است که مدارس بتوانند شیوه‌نامه‌های بهداشتی «۰۶» و فاصله اجتماعی را برای حضور دانش‌آموزان رعایت کنند.

ناظم‌زاده ادامه داد: به طور یقین در ترم دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰ نسبت به ترم اول، دانش‌آموزان حضور بیشتری در مدرسه خواهند داشت؛ برای مثال ۶۰ دقیقه کلاس به ۷۵ دقیقه افزایش پیدا می‌کند و اگر برای هر مدرسه‌ای امکان‌پذیر است و می‌تواند شیوه‌نامه‌های بهداشتی را برای دانش‌آموزان رعایت کند، روزهای حضور دانش‌آموزان را در ترم دوم افزایش می‌دهد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: با تمام شدن فصل امتحانات از روز شنبه مدارس مقطع متوسطه مانند روال گذشته فعال هستند و زمان و تعداد روزهای حضور دانش‌آموزان در مدرسه مطابق گروه‌بندی‌های و با توجه به شرایط فیزیکی مدارس و مساحت کلاس‌ها و با تصمیم‌گیری شورای هر مدرسه به صورت مجزا انجام می‌گیرد.

کد خبر 549641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 28
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    45 5
    خواهش می کنم حضوری نکنید کرونا هست