از لو رفتن راز داماد در خواب تا جزئیات جنایت یک خانواده

حرف زدن داماد در خواب راز بزرگش را لو داد، حمله خونین خرس به سه جوان، دستگیری عاملان انتشار محتویات غیراخلاقی در فضای مجازی، عجیب‌ترین باند سرقت با هدایت یک زن و ۶ مرد، کشف بیش از سه میلیون قرص لاغری حاوی شیشه، جزئیات جنایت هولناک یک خانواده را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، دی‌ماه سال گذشته بود که به مأموران پلیس تهران خبر رسید سارق یا سارقانی از خانه‌ای در یکی از خیابان‌های شرقی تهران بیش از دو میلیارد تومان طلا و دلار سرقت کرده‌اند. با اعلام این خبر تیمی از مأموران پلیس راهی محل حادثه شدند که در بررسی دوربین‌های مداربسته مشخص شد سارقان دو مرد ناشناس هستند که نیمه‌های شب زمانی که خانه خالی بوده با نقاب وارد آنجا شده و پس از تخریب در ورودی اموال قیمتی خانه را سرقت کرده‌اند.

صاحبخانه در تحقیقات پلیسی گفت: وضع مالی‌ام خوب است و دو دستگاه خودرو داشتم که مدتی قبل از طریق دوستانم متوجه شدم احتمال دارد دلار گران شود و به همین خاطر یکی از خودروهایم را فروختم و با پول آن دلار خریدم. از قبل هم مقداری دلار و طلا داشتم که با دلارهای جدید بیش از دو میلیارد تومان می‌شد. من همه دلارها و طلاها را در قسمتی از تختخوابم جاسازی کرده بودم و خاطر جمع بودم که سارقان اگر به خانه‌ام دستبرد بزنند جاسازی دلارها را پیدا نمی‌کنند.

وی افزود: دو روز قبل همراه خانواده‌ام به مسافرت رفتم تا اینکه دقایقی قبل وقتی برگشتم دیدم در خانه‌ام تخریب شده و تمامی وسایل زندگی‌ام بهم ریخته‌است که حکایت از آن داشت سارقانی به خانه‌ام دستبرد زده‌اند. بلافاصله به محل جاسازی دلارها و طلاها رفتم که دیدم سارقان همه اموالم را سرقت کرده‌اند.

با طرح این شکایت پرونده به دستور بازپرس دادسرای ویژه سرقت برای رسیدگی در اختیار تیمی از کارآگاهان پلیس‌آگاهی قرار گرفت. بررسی‌های پلیسی نشان داد سارقان هیچ رد و اثری از خود به‌جای نگذاشته‌اند و به صورت حرفه‌ای دست به سرقت زده‌اند.

چند روز قبل در حالی که یکسال از حادثه سرقت دو میلیاردی گذشته بود و مأموران هنوز هم ردی از سارقان به دست نیاورده بودند، زن جوانی به اداره پلیس رفت و اعلام کرد سارقان دو میلیاردی خانه پدرش را می‌شناسد.

این زن جوان اظهار کرد: شوهرم یک سال قبل همراه یکی از دوستانش به خانه پدرم دستبرد زده بود و این موضوع را چند شب قبل متوجه شدم. شوهرم عادت دارد در خواب حرف بزند و این موضوع برای من عادی است، چون او همیشه در خواب صحبت می‌کند، اما چند شب قبل متوجه شدم او در خواب درباره دلارهای سرقتی حرف می‌زند و می‌گوید «سهم من بیشتر است، چون نقشه را من طراحی کرده‌ام». ابتدا توجهی نکردم، اما وقتی چند شب این موضوع تکرار شد شک کردم و در خواب از شوهرم موضوع دلارهای سرقتی را سوال کردم که دست و پا شکسته گفت دلارهای پدر زنم را سرقت کرده‌ام.

وی ادامه داد: وقتی از خواب بیدار شد از او دوباره سوال کردم و او هم که فهمید دستش رو شده به سرقت اعتراف کرد و از من خواست راز این سرقت را فاش نکنم، اما من تصمیم گرفتم او را به پلیس معرفی کنم. چون پدرم پس از اینکه اموالش به سرقت رفت دچار مشکل مالی شد و حتی در کارش تا مرز ورشکستگی هم پیش رفت و الان هم هنوز مشکل مالی دارد. پدرم به خاطر این حادثه بیماری افسردگی گرفت و من از این موضوع خیلی ناراحت هستم.

بدین ترتیب مأموران پلیس با به دست آوردن این اطلاعات به دستور بازپرس پرونده داماد شاکی را به اتهام سرقت بازداشت کردند. متهم در بازجویی‌ها ابتدا منکر جرم خود شد، اما وقتی با مدارک و دلایل روبه‌رو شد به سرقت از خانه پدر زنش با همدستی یکی از دوستانش اعتراف کرد.

این مرد در ادعایی اظهار کرد: چند ماه قبل از حادثه من از شرکت محل کارم اخراج و بیکار شدم. پس از این مشکل مالی پیدا کردم، اما نمی‌خواستم موضوع بیکاری‌ام را به همسرم بگویم تا اینکه متوجه شدم پدر زنم یکی از خودروهایش را فروخته و دلار خریده است. من وسوسه شدم که دلارهای پدر زنم را سرقت کنم، چون از محل نگهداری آن با خبر بودم. به همین خاطر با یکی از دوستانم که او هم به خاطر بیماری کرونا از محل کارش تعدیل شده بود مشورت کردم و او هم قبول کرد.

شبی که پدر زن و مادر زنم به مسافرت رفته بودند همراه دوستم نقاب زدیم و به خانه‌اش رفتیم و اموالش را سرقت کردیم. از آنجایی که می‌خواستیم پلیس را فریب دهیم در ورودی را تخریب کردیم و تمامی وسایل خانه را بهم ریختیم که پلیس احتمال دهد سارقان افراد غریبه‌ای بوده‌اند. اموال سرقتی مدتی در اختیار من بود تا آب‌ها از آسیاب بیفتد و در این مدت مقداری را فروختیم و خرج کردیم تا اینکه مدتی قبل اموال سرقتی را تقسیم کردیم، اما من انتظار داشتم سهم بیشتری گیر من بیاید و همین موضوع باعث اختلاف ما شد که شب‌ها در خواب درباره آن با همدستم مشاجره می‌کردم که آخر بعد از یکسال صحبت کردن در خواب راز سرقت ما را بر ملأ کرد. سپس مأموران پلیس همدست سارق را هم بازداشت کردند و وی در بازجویی‌ها حرف‌های داماد شاکی را تأیید کرد. تحقیقات از متهمان ادامه دارد.

حمله خونین خرس به ۳ جوان

مختار سلحشور مدیر عامل هلال احمر هرمزگان اظهار کرد: ساعت ۲۴ روز ۲۷ دی، طی تماس تلفنی با ندای امداد ۱۱۲ معاونت امداد و نجات استان مبنی بر مفقودی سه نفر در محدوده دریاچه سد استقلال میناب بلافاصله تیم‌های عملیاتی شعبه هلال‌احمر شهرستان میناب با تجهیزات کامل امدادی به منطقه حادثه اعزام شدند.

وی افزود: بعد از سه ساعت تلاش تیم‌های عملیاتی این جمعیت و عوامل شهرداری و آب منطقه‌ای، افراد مفقودی را در نزدیکی دریاچه سد استقلال پیدا کرده و پس از انجام اقدامات اولیه امدادی مورد نیاز و در سلامت کامل به منطقه امن منتقل کردند.

به گفته مدیرکل هلال احمر هرمزگان این سه نفر ساعت ۱۰ صبح برای جمع‌آوری عسل از روستای برنطین شهرستان رودان به سمت رودخانه پشت سد حرکت می‌کنند که مورد حمله خرس قرار گرفته و پس از فرار در محاصره دریاچه سد استقلال میناب راه برگشت خود را گم می‌کنند.

وی ادامه داد: تیم‌های امداد و نجات این جمعیت در هر ساعت از شبانه روز آماده ارائه خدمت به مردم است و هموطنان در هر ساعت از شبانه روز در صورت بروز مشکل با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات هلال احمر تماس بگیرند.

دستگیری عاملان انتشار محتویات غیراخلاقی در فضای مجازی

سرهنگ حمیدرضا سلطان آبادی، رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران از دستگیری عاملان انتشار محتویات غیراخلاقی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، خبر داد و اظهار کرد: بعد از اقدامات تخصصی و فنی تیم کارشناسان پلیس فتا، متهمین مورد شناسایی قرار گرفتند و با هماهنگی مقام محترم قضائی به این پلیس دعوت شدند.

وی افزود: متهمان پس از مشاهده مستندات و ادله پیش رو به جرم انتسابی اعتراف کرده و انگیزه خود از انجام این کار را داشتن سرگرمی اعلام نموده و در نهایت جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران عدم آگاهی از قوانین جرایم رایانه‌ای را یکی از دلایل اصلی ارتکاب این نوع جرایم عنوان کرد و گفت: ضرورت دارد شهروندان ابتدا از قوانین حضور در فضای مجازی آگاهی کافی را کسب کنند، زیرا برخی از آسیب‌های فضای مجازی غیرقابل جبران است.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرایم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه حضوری به پلیس فتا از راهنمایی مستقیم کارشناسان و یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و ثبت درخواست در قسمت درخواست‌های مردمی و یا با شماره‌گیری ۰۹۶۳۸۰ مرکز امداد و فوریت‌های سایبری به جهت استفاده از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی خود اقدام نمایند.

عجیب‌ترین باند سرقت با هدایت یک زن و ۶ مرد

سرهنگ حسین دهقان‌پور فرمانده انتظامی مشهد اظهار کرد: در پی اعلام نارضایتی شهروندان درباره قاچاقچیانی که دزدان معتاد را با خرید لوازم سرقتی، وادار به دستبرد به اموال مردم می‌کنند، طرح ویژه ای توسط نیروهای کلانتری میرزاکوچک‌خان مشهد به اجرا درآمد.

وی افزود: با جمع‌آوری گزارش‌های مردمی، بررسی‌های اطلاعاتی غیرمحسوس در مکان‌های اعلامی و به ویژه اطراف بوستان شکوفه در انتهای خیابان وحید ۲۱ آغاز شد و گروه مشترکی از نیروهای انتظامی با هدایت و نظارت مستقیم سرهنگ علی عبدی رئیس کلانتری میرزا کوچک خان، خلافکاران شناسایی شده را زیر چتر اطلاعاتی گرفتند و به تحقیقات پلیسی ادامه دادند.

فرمانده انتظامی مشهد تصریح کرد: بررسی‌های مذکور بیانگر آن بود که تعدادی از توزیع کنندگان مواد مخدر در این منطقه، سرکردگی باندهای سرقت را نیز به عهده دارند و اموال سرقتی را به بهای ناچیزی در قبال فروش مواد مخدر از سارقان معتاد، خریداری می‌کنند. به همین دلیل عملیات برای شناسایی سارقان، مدتی به تأخیر افتاد تا اینکه نیروهای کلانتری با هماهنگی مقام قضائی همه ابعاد و زوایای این ماجرای تکان دهنده را مورد واکاوی و کنکاش‌های پلیسی قرار دادند و سپس عملیات گسترده‌ای را برای دستگیری خلافکاران آغاز کردند. در این عملیات ضربتی ۱۱ تن از سارقان و فروشندگان مواد مخدر در حالی دستگیر شدند که همه آنها دارای سوابق کیفری بودند.

وی با اشاره به اینکه در میان دستگیرشدگان چند زن نیز حضور دارند که سارقان معتاد را به سرقت اموال مردم ترغیب می‌کردند، افزود: در بازرسی از مخفیگاه این خلافکاران، مقادیری مواد مخدر صنعتی و سنتی به همراه تعداد زیادی اموال مسروقه از قبیل فرش، اتو، تلویزیون، پیک نیک، زاپاس و جعبه‌های ابزار خودرو و غیره کشف و ضبط شد که تحقیقات نشان داد هرکدام از آنها در قبال فروش مواد مخدر، لوازم سرقتی را از سارقان می‌خریدند و آنها را به مالخران می‌فروختند.

سرهنگ دهقان پور ادامه داد: با هماهنگی‌های قضائی چند تن از سارقان معتاد نیز در این زمینه دستگیر و به مقر انتظامی هدایت شدند که همه آنها نیز دارای سوابق متعدد کیفری هستند. بررسی‌های بیشتر در این‌باره همچنان ادامه دارد و نیروهای انتظامی تحقیقات ویژه‌ای را برای ریشه‌یابی این جرایم در حالی آغاز کرده‌اند که تعدادی از اهالی محل، به دلیل برخورد قاطع پلیس با سارقان در این منطقه قدردانی کردند.

کشف بیش از ۳ میلیون قرص لاغری حاوی شیشه

سردار کریمی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا اظهار کرد: متأسفانه در فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای افرادی اقدام به فروش این گونه قرص‌ها می‌کردند که در اقدام غافلگیرانه سه نفر از این افراد که در فضای مجازی اقدام به فروش می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: این قرص‌ها برای سلامتی بسیار مضر است و بر اساس آمار پزشکی قانونی در سال ۹۹ بیش از شش هزار نفر به خاطر مصرف مواد مخدر و این گونه قرص‌های لاغری و چاقی که حاوی شیشه بوده است جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا ادامه داد: کسانی که برای لاغری و چاقی اقدام می‌کنند حتماً به پزشک یا داروخانه برای تهیه این گونه قرص‌ها مراجعه کنند. توصیه می‌کنیم حتی افراد به عطاری‌ها برای تهیه این گونه قرص‌ها مراجعه نکنند، زیرا در عطاری‌ها هم توزیع این قرص‌های غیرمجاز رایج شده است.

جزئیات جنایت هولناک یک خانواده

سرهنگ ملاشاهی رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: یک شب در پی تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و اعلام قتل مسلحانه زوجی میانسال داخل منزلشان کارآگاهان پلیس آگاهی راهی محل حادثه شدند.

وی افزود: آنها پس از ورود به خانه با اجساد مردی ۵۷ ساله و همسر ۵۱ ساله‌اش که آثار اصابت گلوله بر سر و صورتشان مشهود بود روبه‌رو شدند و در بررسی‌ها مشخص شد عروس آنها نیز بر اثر اصابت گلوله مجروح شده است.

سرهنگ ملاشاهی ادامه داد: جنایت در مقابل چشمان پسر و سه دختر مقتولان رخ داده بود و در تحقیقات از آنها مشخص شد که شب حادثه فرد مسلح ناشناسی با لباس محلی و سر و صورتی پوشیده، وارد خانه شده و با تهدید اسلحه کلاش قصد سرقت طلاهای ساکنان خانه را داشته اما در این هنگام اهالی خانه شروع به داد و فریاد کرده و از همسایه‌ها کمک خواسته بودند که مرد مسلح به سمت آنها شلیک می‌کند و پس از به قتل رساندن این زوج و مجروح کردن عروس خانواده سوئیچ خودروی پژو پارس آنها را که به دیوار آویزان بوده برداشته و با سرقت خودرو از داخل حیاط متواری می‌شود.

به‌گفته وی، با این اطلاعات، عروس مجروح به بیمارستان منتقل شد و با توجه به حساسیت موضوع تحقیقات تخصصی پلیس برای شناسایی و دستگیری قاتل آغاز شده است.

کد خبر 549629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.