افزایش ۵۰ درصدی پرداخت زکات در کاشان

رئیس ستاد زکات کاشان از افزایش ۵۰ درصدی پرداخت زکات در این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در نشست ستاد زکات، اظهار کرد: زکات یکی از پایه‌های تقویت اقتصاد جامعه به ویژه کمک به اقشار نیازمند است که باید برای ترویج این فرهنگ تلاش کرد.

وی افزود: لازم است روحانیان مستقر در روستاها نیز توجه ویژه به امر تبلیغ زکات داشته باشند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان خواستار ترویج فرهنگ زکات و برگزاری منظم جلسات در شهرستان‌ها شد و ادامه داد: تعامل مؤثر و سازنده فرماندار، حوزه‌های علمیه، ائمه جمعه شهرها، روحانیون و مبلغان و تلاش شورای زکات می‌تواند در افزایش میزان زکات بسیار مؤثر باشد.

وی در این نشست، زکات را یکی از پایه‌های تقویت اقتصاد در جامعه اسلامی دانست و اظهار کرد: با جمع‌آوری زکات می‌توان به تهیدستان و قشرهای نیازمند کمک کرد.

آیت‌الله سلیمانی با تاکید بر لزوم توجه روحانیان مستقر در روستاها به امر تبلیغ زکات، ترویج فرهنگ این فریضه الهی و برگزاری منظم نشست‌ها را در کاشان خواستار شد.

به گفته وی، تعامل مؤثر و سازنده امامان جمعه، روحانیان، فرمانداری، حوزه‌های علمیه و مبلغان دینی و همت و تلاش شورای زکات کاشان می‌تواند در افزایش میزان جمع‌آوری زکات بسیار تأثیرگذار باشد.

رئیس ستاد زکات کاشان در جلسه شورای زکات گفت: نیکوکاران کاشانی از ابتدای امسال تاکنون ۶۱ میلیارد ریال زکات برای رفع نیاز خانواده‌های نیازمند پرداخت کرده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد بیشتر است.

وی افزود: زکات در هر محل و منطقه‌ای که جمع‌آوری شود، هزینه خواهد شد و برای مثال زکات یک روستا یا شهر به روستا و شهر دیگری انتقال داده نخواهد شد.

لزوم جلوگیری از موازی کاری در امور خیریه‌ها

در ادامه این نشست، امیرحسین شیخ‌استرکی رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کاشان نیز تعدد موسسه‌ها و مراکز خیریه را از جمله مشکلات شهرستان دانست و گفت: مسئولان به تعداد خیریه‌ها توجه کنند و کیفیت خدمات را در نظر داشته باشند.

وی با اشاره به نرم‌افزاری که کمیته امداد برای ساماندهی مؤسسات و مراکز خیریه طراحی کرده است، افزود: این نرم‌افزار با برخی دستگاه‌ها از جمله بهزیستی و کمیته امداد مرتبط است و قابلیت استعلام تمام موارد ثبت اطلاعات مددجو و کمک‌های دریافتی را دارد و با این راهکار از موازی‌کاری‌ها جلوگیری و در امور خیریه‌ها ساماندهی صورت گیرد.

به گزارش ایمنا، در این نشست، ستاد شورای زکات شهر کاشان نیز تشکیل و احکام اعضای آن اعطا شد. بر این پایه، حجت‌الاسلام سیدحسام واجدی و حسن بخشنده‌امنیه شهردار به ترتیب به عنوان رئیس و قائم مقام شورای زکات شهر کاشان معرفی شدند.

کد خبر 549607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.