آغاز احداث میدان امام حسین(ع) در ضلع شمالی شهر لیسار

سرپرست شهرداری لیسار از آغاز عملیات احداث میدان امام‌ حسین (ع) در ضلع شمالی این شهر با هدف کاهش ترافیک و تسهیل در تردد خودروی شهروندان و کشاورزان با ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی خبر داد.

رامین همتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرداری لیسار در دوره پنجم شورای اسلامی شهر، بلواری به طول یک کیلومتر به نام شهید سردار سلیمانی احداث کرده و تابلوی آن نیز نصب شده است که مقرر شد در امتداد این بلوار، میدان امام حسین (ع) احداث شود.

وی با بیان اینکه هفته گذشته دو طرف بلوار شهید سردار سلیمانی با اعتباری نزدیک به هشت میلیارد ریال آسفالت شده است، افزود: فضای سبز این بلوار نیز اجرا شده و از روز گذشته کار نقشه‌برداری و جدول‌کاری آن نیز آغاز شده است.

سرپرست شهرداری لیسار خاطرنشان کرد: طراحی و اجرای فضای سبز و تأسیسات روشنایی با نصب چراغ‌های تلسکوپی و چشمک‌زن در میدان بیضی شکل امام حسین (ع) به اتمام رسیده و از امروز نیز کار نقشه‌برداری و جدول کاری آن آغاز شده است که در صورت مساعد بودن شرایط جوی تا سه روز آینده به پایان می‌رسد.

وی با بیان اینکه برای احداث میدان امام حسین (ع) چهار میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است، تاکید کرد: با احداث این میدان علاوه بر اینکه تردد شهروندان و کشاورزان با ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی در ضلع شمالی و منتهی‌الیه شهر لیسار به سمت آستارا تسهیل می‌شود و تصادفات جاده‌ای نیز در این مسیر کاهش خواهد یافت.

همتی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهروندانی که در ضلع شمالی شهر لیسار هستند برای برگشت به داخل شهر باید مسیر رفت و برگشت دو کیلومتری تا روستای سوست را طی کنند که با احداث میدان و اتصال آن به بلوار شهید سلیمانی، حدود نیم ساعت در وقت تردد ماشین‌آلات کشاورزان و پنج دقیقه در رفت و آمد خودروی شهروندان صرفه‌جویی می‌شود.

به گزارش ایمنا، تالش ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است و لیسار یکی از چهار بخش این شهرستان است.

کد خبر 549585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.