ایراندوست: راهی بسیار طولانی در پیش داریم/ در بهترین شرایط فوتبالی هستیم

سرمربی تیم ملی فوتبال زنان ایران گفت: راهی بسیار طولانی در پیش داریم اما استارت آن را زده‌ایم. تیم‌های اول آسیا در جهان نیز جزو تیم‌هایی هستند که حرف اول را می‌زنند و این موضوع باعث می‌شود سطح تورنومنت بسیار بالا باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مریم ایراندوست امروز _سه‌شنبه ۲۸ دی‌ماه_ در کنفرانس خبری پیش از شروع مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۲ که به میزبانی هند برگزار می‌شود، اظهار کرد: فوتبال زنان در ایران ورزش نوپایی است و تجربه طولانی ندارد. فکر می‌کنم حضور تیم ملی ایران در جام ملت‌ها می‌تواند باعث توسعه و پیشرفت فوتبال زنان در ایران شود. همانطور که تا این مقطع تمام توجه‌ها به فوتبال ایران بوده است قطعاً حضور ما و این توجه، امید و انگیزه را در دل دختران فوتبالیست ایران افزایش می‌دهد.

ایراندوست با اشاره به اولین تجربه حضور در این مسابقات و پیش‌بینی نتیجه پایانی تیم ایران، گفت: درست است تجربه کمی داریم اما فکر می‌کنم که ما ایرانی‌ها همیشه ثابت کرده‌ایم با انرژی و انگیزه‌ای که در تک تک اعضای تیم وجود دارد و تلاش و پشتکاری که در زمین داریم می‌توانیم اتفاقات بزرگی را رقم بزنیم. در حال حاضر ما در بهترین شرایط فوتبالی خود هستیم.

وی در خصوص وضعیت تیم هند، تصریح کرد: ما هشت بازی تیم هند را با دقت دیده و آنالیز کرده‌ایم. هند تیمی کاملاً دونده، منظم، جنگجو و باهوش است. فکر می‌کنم دیدار افتتاحیه جام ملت‌ها یک بازی هیجان‌انگیز برای کل مردم آسیا باشد.

ایراندوست در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا در خصوص وضعیت تیم و احساسی که آن‌ها از حضور در جام ملت‌ها در کنار تیم‌های قدرتمند دارند چیست، گفت: راهی بسیار طولانی در پیش داریم اما استارت آن را زده‌ایم. تیم‌های اول در آسیا در جهان نیز جزو تیم‌هایی هستند که حرف اول را می‌زنند و باعث می‌شود سطح تورنمنت بسیار بالا باشد. ما برای این مسابقات مرحله به مرحله هدف‌گذاری کرده و فکر می‌کنیم. در دور اول، هدف ما کسب نتایج خوب است. تیم‌های ژاپن، استرالیا، چین و کره‌جنوبی که بازی‌هایشان را از نزدیک در ازبکستان دیدم، تیم‌های قدرتمندی هستند که قطعاً رقابت‌های زیبایی را در این تورنمنت به نمایش می‌گذارند.

ایراندوست در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به اینکه زنان در ایران محدودیت‌های زیادی دارند، آیا صعود تیم فوتبال زنان به جام جهانی می‌تواند بر ورزش زنان تأثیرگذار باشد و الگویی برای دختران شود، گفت: نمی‌خواهم از تیم خودم تعریف کنم اما این تیم نه تنها الگویی برای فوتبال ایران است بلکه الگویی برای تمام ورزشکاران رشته‌های مختلف ورزشی در ایران است. با توجه به شرایطی که داشتیم و امکاناتی که روز به روز برای بانوان در سطح ایران گسترده می‌شود فکر می‌کنم این رقابت در جام ملت‌ها می‌تواند امید و انگیزه برای ورزش بانوان ایران باشد. قطعاً این تیم الگوی خوبی است. جدای اینکه مردم می‌توانند از این تیم انرژی بگیرند، فکر می‌کنم که باعث شود مسئولان نیز نگاه ویژه‌ای به ورزش بانوان داشته باشند.

وی ادامه داد: ایران تنها تیمی است که برای اولین بار به جام ملت‌ها راه پیدا کرده است و تیم کم‌تجربه اما تیم قدرتمندی است. یکی از حریفان ما هند میزبان است که با برنامه‌ریزی طولانی‌مدت در سطح آمادگی بالایی قرار دارد. دیگر حریف ما کشور چین است که یکی از قدرت‌های آسیا است و هشت مرتبه به قهرمانی جام ملت‌ها رسیده است. چین‌تایپه نیز بارها با ایران بازی کرده است و در شرایط ایده‌آلی قرار دارد. برای تک تک بازی‌هایمان خود را آماده و به خوبی حریف را آنالیز کرده‌ایم. مطمئن باشید تیم ایران دست و پا بسته نخواهد بود. هدف تیم ملی ایران فقط حضور یا گل نخوردن نیست بلکه هدف ما نشان دادن قدرت فوتبال زنان ایرانی به آسیا است.

کد خبر 549566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.