مادران و همسران شهدا تجلیل شدند

در آیینی مادران و همسران ۱۷ شهید در چهارمحال و بختیاری تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام محمدابراهیم حجت‌پناه، خادم یار رضوی در دبیرخانه خدمت رضوی استان چهارمحال و بختیاری در آئین تکریم مادران و همسران شهدا، در هفته تکریم آنان، اظهار کرد: امروز هر جایی به برکت خون شهدا می‌تواند منبع نورانیت باشد و این قدرت خون شهید است که اثر خود را دارد، یعنی مادی‌ترین نگاه‌ها را به معنویت تبدیل می‌کند و از ریشه و اساس نگاه ما را به عالم تغییر می‌دهد که این هنر خون شهید است.

وی با بیان اینکه شهدایی که با دلدادگی رزق شهادت را از امام رضا (ع) گرفتند، نتوانستند با جسم خود به حرم این امام همام مشرف شوند، گفت: باید دانه دانه سیره، روش، منش، دلدادگی و عمق احساسات یک شهید را تفحص کرد که چطور و با چه ادبیات و نگاهی به عالم، شهادتشان امضا شد.

خادم یار رضوی در دبیرخانه خدمت رضوی استان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: نمونه این شهدا حضرت فاطمه زهرا (س) و اولاد ایشان است، به یقین اگر بالاتر از شهادت چیزی بود خدا آن را نصیب اهل بیت می‌کرد.

وی با تاکید بر اینکه مادران شهدا، این شهیدان سبکبال را پرورش دادند و این قدرت اسلام و تربیت دین است، که این مادران از فرزندان خود افرادی تربیت کردند که در وجود اباعبدالله حل شدند، گفت: شهید یک لحظه شهید شد، اما مادران و همسران آنها این مسیر را ادامه دادند.

حجت پناه اظهار کرد: حضرت زهرا (س) مکتبی را آغاز کرد که در آن به جای تمرکز بر خشت و گل خانه، تمرکز بر اهل خانه است لذا در این خانه سرمایه‌ای برای مساحت خانه قرار داده نشده، اما از این خانه، بزرگترین انسان‌های تاریخ عالم را مبهوت خود کردند، تنها کافی است پرده از چهره زیبای امامت برای عالم برداریم که الگوی نابی برای نوجوانان و جوانان است.

به گزارش ایمنا، در این مراسم از ۱۷ نفر از مادران و همسران شهدای امنیت، دفاع مقدس، مدافعان حرم و سلامت با میزبانی مدیریت شعب بانک کشاورزی استان، تجلیل شد.

کد خبر 549474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.