از جاسازی ۲۴۲ کیلو تریاک زیر علوفه‌ها تا کشف جسد در زباله‌های جنوب تهران

جاسازی ۲۴۲ کیلو تریاک زیر علوفه‌های خشک، زن و مردی که در مترو گچ را به جای خمیردندان می‌فروختند، زن جوان برای مرد آشنا چاقو کشید، بازداشت خواستگار پلید، مفقودی دو کودک و انسداد ۴۵ راه در سیل کرمان، پاتک پلیس به مخفیگاه، جزئیات کشف جسد در زباله‌های جنوب تهران را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ علیرضا سوری سرپرست قرارگاه عملیاتی ابوذر فرماندهی انتظامی استان کرمان اظهار کرد: مأموران یگان تکاوری ۱۱۶ کهنوج با اقدامات اطلاعاتی از عبور محموله مواد مخدر از جنوب به مرکز کشور باخبر شدند و موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: پس از هماهنگی با مراجع قضائی، چند گروه پوششی و رزمی به محورهای مد نظر اعزام و در نهایت در محور کهنوج- جیرفت به یک کامیون حامل علوفه خشک مشکوک شدند و آن را متوقف کردند ولی راننده با استفاده از تاریکی شب متواری شد.

سرپرست قرارگاه عملیاتی ابوذر فرماندهی انتظامی استان کرمان با اشاره به توقیف یک دستگاه پراید که راه پاک کن خودروی حامل مواد بود و دستگیری راننده آن در این عملیات، ادامه داد: در بازرسی از کامیون و در زیر بار علوفه آن بیش از ۲۴۲ کیلوگرم تریاک کشف شد.

وی با بیان اینکه متهم متواری شناسایی شده است و تلاش برای دستگیری او ادامه دارد، خاطرنشان کرد: دو دستگاه خودرو توقیف و یک متهم دستگیر شد.

زن و مردی که در مترو گچ را به جای خمیردندان می‌فروختند

دی‌ماه امسال، رسیدگی به پرونده خرید و فروش خمیردندان‌های فاسد در ایستگاه‌های مترو تهران توسط یک زن و مرد آغاز شد. با طرح این شکایت با دستور مقام قضائی رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی از مأموران پلیس آگاهی مترو تهران قرار گرفت و تحقیقات آغاز شد.

تحقیقات میدانی نشان داد این زن و مرد کلاهبردار روزی ۲۰۰ عدد خمیردندان فاسد به مردم در ایستگاه‌های مترو فروخته و در بیشتر متروهای تهران فعالیت دارند. پس از دریافت این اطلاعات مأموران پلیس آگاهی مترو به سراغ بازبینی دوربین‌های مداربسته سکوهای مترو رفته و چهره متهمان را شناسایی کردند.

تحقیقات ادامه داشت تا اینکه صبح ۲۷ دی ماه، مأموران پلیس مترو تهران در حال گشت‌زنی متهمان را در ایستگاه امام خمینی (ره) دستگیر و به اداره پلیس آگاهی مترو منتقل کردند. در بازرسی از متهمان تعداد زیادی خمیر دندان فاسد داخل یک کیسه زباله کشف شد که محتویات داخل خمیردندان‌ها ماده‌ای مانند گچ بود.

متهمان در بازجویی‌های فنی صراحتاً به جرم فروش خمیردندان فاسد در ایستگاه‌های مترو تهران اعتراف کردند و در تحقیقات مشخص شد خمیردندان‌های فاسد را از فروشگاهی در خیابان شهید نواب صفوی خریداری شده است. با دستور بازپرس پرونده متهمان برای سیر مراحل قانونی و تحقیقات تکمیلی از کلانتری ۱۱۳ بازار به دادسرا منتقل شدند.

زن جوان برای مرد آشنا چاقو کشید

چند روز قبل فیلمی در فضای مجازی مبنی بر زورگیری در یک سوپرمارکت در بلوار پیروزی مشهد منتشر شد و عنوان شد که یک زن نیز در این زورگیری نقش داشته است.

سرهنگ "جواد شفیع‌زاده" رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی اظهار کرد: در پی انتشار کلیپی در فضای مجازی با ادعای درگیری و زورگیری دسته جمعی داخل مغازه‌ای در محدوده بلوار پیروزی مشهد، برابر بررسی‌های کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی، اختلاف‌های خانوادگی علت درگیری بوده و طرفین درگیری به مرجع قضائی معرفی شده‌اند.

بازداشت خواستگار پلید

سرهنگ علی سلیمانی رئیس پلیس ساوجبلاغ اظهار کرد: در پی ارجاع پرونده یک شاکی به پلیس ساوجبلاغ مبنی بر اینکه شخصی ناشناس با راه‌اندازی صفحه اینستاگرام جعلی اقدام به انتشار تصاویر شخصی وی کرده موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا این شهرستان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: بلافاصله اقدامات تخصصی مأموران در این زمینه آغاز شد که هویت گرداننده این صفحه منتشر کننده تصاویر شاکی شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس ساوجبلاغ ادامه داد: در تحقیقات تکمیلی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد که متهم از طریق فضای مجازی با شاکی آشنا شده و پس از مدتی قصد ازدواج با وی را داشته که به دلایل شخصی این شرایط میسر نشده است.

وی اضافه کرد: متهم نیز برای انتقام‌جویی با ایجاد یک صفحه جعلی اقدام به انتشار تصاویر شخصی شاکی کرده بود که متهم به همراه پرونده تشکیل شده تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ سلیمانی یادآور شد که کاربران به هیچ عنوان در اختیار اشخاص مجازی قرار ندهند و از بارگذاری عکس‌های خود در فضای مجازی خودداری کنند.

مفقودی ۲ کودک و انسداد ۴۵ راه در سیل کرمان

امین باقری فرماندار ریگان در شرق استان کرمان اظهار کرد: به دنبال بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در مناطق کوهستانی این شهرستان دو کودک مفقود شدند و تلاش امدادگران برای یافتن آنان جریان دارد. همچنین جاری شدن سیلاب راه ۴۵ روستای این شهرستان را مسدود کرد.

وی افزود: تمامی روستاهای مناطق کوهستانی ریگان هم اکنون در محاصره سیلاب قرار دارند و قطع برق ۳۰ روستا و تلف شدن دام‌ها از دیگر خسارات سیلاب در این شهرستان است.

فرماندار ریگان از اعزام ده‌ها اکیپ امدادی به مناطق سیل زده ریگان خبر داده و ادامه داد: با توجه به اینکه هر لحظه بر شدت و سرعت سیلاب در این شهرستان افزوده می‌شود شهروندان از تردد در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

پاتک پلیس به مخفیگاه

سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی شهرستان ری اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره درگیری توسط چند اوباش با یکدیگر در محله "چشمه علی" که منجر به رعب و وحشت برای شهروندان شده بود شناسایی و دستگیری عاملان درگیری در دستور کار کلانتری ۱۳۱ شهرری قرار گرفت.

وی افزود: تیم عملیاتی کلانتری ۱۳۱ شهرری با رصدهای میدانی و تحقیقات تخصصی موفق شدند هویت و محل اختفا دو تن از عاملان اصلی درگیری را در کمترین زمان در خیابان صفائیه شناسایی کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری با اشاره به اینکه هماهنگی‌های قضائی، ادامه داد: طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه هر دو شرور در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

وی در پایان با اعلام اینکه هر دو متهم دستگیر شده از شرور سابقه‌دار و تحت تعقیب هستند، خاطرنشان کرد: پس از پایان تحقیقات و تشکیل پرونده متهم با دستور قضائی روانه زندان شد.

جزئیات کشف جسد در زباله‌های جنوب تهران

سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی شهرستان ری، اظهار کرد: اکثر اجسادی که در شهرستان ری کشف می‌شود از پسماند زباله‌هایی است که از تهران به شهرستان ری منتقل می‌شود.

وی افزود: در هفته بین یک یا دو خانواده برای شناسایی جسدهای کشف شده به پلیس آگاهی شهرری مراجعه می‌کنند و همانطور که در تحقیقات مشخص شده ۹۹ درصد پرونده‌های جنایی در پایتخت کشف می‌شوند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری ادامه داد: روز جمعه جسد مردی در کانال خاور شهر کشف شد که پلیس آگاهی شهرستان در حال تحقیقات است.

کد خبر 549415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.