شب‌های سینما آزاد اصفهان؛ خاطره‌ای از جنس فیلم‌سازی

رویداد «شب‌های سینمای آزاد اصفهان» از سوی دفتر تخصصی سینما، فیدان و فیلم‌خانه حوزه هنری اصفهان برگزار می‌شود.

مصطفی حیدری، رئیس دفتر تخصصی سینما اصفهان (وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان) در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن بیان اینکه هدف از برگزاری این رویداد، بازخوانی بخشی از سینمای ایران است که به جریان "سینمای آزاد" معروف بود، اظهار کرد: قرار است بعد از حدود ۵۰ سال فیلم‌های سینما آزاد اصفهان را دوباره ببینیم تا این جریان مهم سینمایی اصفهان که هم‌زمان با جریان سینمای آزاد ایران رقم خورد، مورد بازخوانی مجدد و مطالعه قرار گیرد.

وی افزود: این برنامه، ترکیبی از فیلم‌های منتخب سینمای آزاد ایران و سینمای آزاد اصفهان است که در سه روز از سه‌شنبه ۲۸ دی‌ماه تا پنج‌شنبه ۳۰ دی‌ماه ساعت ۱۵ تا ۲۱ در سینما سوره حوزه هنری اصفهان برگزار شود.

حیدری با بیان اینکه فیلم‌های منتخب سینمای آزاد ایران و سینمای آزاد اصفهان، هر روز در سه سانس پخش می‌شود که جزئیات مربوط به فیلم‌هایی که اکران خواهند شد به علاوه کارشناسانی که در هر سانس حضور خواهند یافت در دسترس عموم قرار گرفته است، گفت: روز سه‌شنبه در سانس اول به موضوع دیرینه سینمای آزاد در ایران دوجهان، در سانس دوم به موضوع تجربه‌گرایی در سینمای آزاد و در سانس سوم به موضوع نشانه‌شناسی پوسترهای سینمای آزاد پرداخته می‌شود. همچنبن موضوع سانس نخست در روز چهارشنبه نیز منتخب سینمای آزاد ایران است و در سانس دوم، موضوع فرم و تصویر در سینمای آزاد و در سانس سوم نیز جسارت در کشف ایده‌های نو در سینمای آزاد بررسی خواهد شد. ضمن اینکه در سانس اول روز پنج‌شنبه نیز به موضوع ضرورت بازگشت به سینمای آزاد با سینمای آماتوری، در سانس دوم به موضوع سانسور در سینمای آزاد و در سانس سوم نیز به موضوع رئالیسم در سینمای آزاد پرداخته می‌شود.

به گزارش ایمنا، «شب‌های سینمای آزاد اصفهان» همراه با نمایش آثار منتخب سینمای آزاد ایران ۲۸ تا ۳۰ دی‌ماه ساعت ۱۵ تا ۲۱ در سینما سوره حوزه هنری استان اصفهان واقع در خیابان آمادگاه، روبه‌روی هتل عباسی، مجتمع فرهنگی هنری سوره، برگزار می‌شود.

کد خبر 549371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.