خشکی گاوخونی، شهر تالابی ورزنه را تهدید می‎‌کند

شهردار شهر ورزنه گفت: با توجه به نزدیک شدن روز جهانی تالاب‌ها و به مناسبت هفته هوای پاک، جلسه‌ای با حضور ثمن‌های محیط‌زیست شهر ورزنه با موضوع تهدیدات خشکی تالاب گاوخونی در محل شهرداری ورزنه برگزار شد.

حامد اخگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه شهر ورزنه در زمره شهرهای تالابی کشور معرفی شده است، صحبت در ارتباط با مسائل محیط زیستی برای این شهر اهمیت زیادی دارد.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا با برگزاری جلسه‌ای ضمن بحث و تبادل‌نظر درخصوص مشکلات زیست‌محیطی تالاب و تهدیدهای پیش روی آن‌ها مقرر شد در ابتدا ضمن استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، آگاه‌سازی در زمینه تالاب بین‌المللی گاوخونی و تهدیدهای پیرامون آن انجام شود.

شهردار شهر ورزنه افزود: شهروندان باید در سطح استان و کشور ضمن آشنایی با مسائل مربوط به تالاب‌ها و مسائل زیست‌محیطی، تهدیدات پیش رو را بیشتر درک کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید پیرامون تهدیدات بین‌المللی خشک شدن تالاب‌ها نیز بحث و تبادل‌نظر شود، گفت: آلودگی‌های زیست‌محیطی، فرونشست زمین با توجه به نزدیکی ورزنه به تالاب، آلودگی ریزگردها و مهاجرت نکردن پرندگان مهاجر از جمله مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد.

وی تصریح کرد: شهر ورزنه در زمره شهرهای تالابی کشور معرفی شده است؛ لذا این شهر ارتباط متقابل زیستی، تاریخی و طبیعی با تالاب گاوخونی دارد و بدون شک مدیریت شهری یکی از اصلی‌ترین وظایف خود را در احیای تالاب و تعیین حقابه مختص تالاب برای تأکیدات زیست محیطی، جلوگیری از نابودی اکوسیستم منطقه و تأثیرات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای می‌داند.

کد خبر 549288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.