سال ۱۴۰۱ زمان شکوفایی سرمایه‌گذاری در خرمشهر

سخنگوی شورای اسلامی شهر خرمشهر گفت: سال ۱۴۰۱ سال شکوفایی سرمایه‌گذاری در مدیریت شهری خرمشهر خواهد بود.

مجید حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شورای اسلامی شهر خرمشهر نگرش ویژه‌ای در خصوص سرمایه‌گذاری دارد و این نگرش به هیچ وجه شعار گونه نیست، اگر بخواهیم مشکلات اولیه و ابتدایی مانند حقوق و خدمات را رفع کنیم باید زمینه برای جذب سرمایه‌گذار فراهم شود.

وی افزود: هیچ سرمایه‌گذاری حاضر نیست در شهری که عادی‌ترین خدمات در آن ارائه نمی‌شود و یا پسماندهای آن جمع‌آوری نمی‌شود، سرمایه‌گذاری کند.

عضو شورای اسلامی شهر خرمشهر تصریح کرد: شهرداری خرمشهر در دو بخش سرمایه‌گذاری‌های خرد و کلان یک سامانه ارتباطی با سرمایه‌گذران ایجاد کرده است؛ این سامانه گامی است که نشان دهیم نگاه شهرداری به سرمایه‌گذاری یک نگاه ویژه است.

وی با بیان اینکه تا دو ماه آینده همایش‌ها و جلسات بزرگی در خرمشهر برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به ویژه سرمایه‌گذارهای کشور عراق برگزار خواهیم کرد، ادامه داد: در مراحل پایانی آماده سازی ویدئو کلیپ‌ها و طراحی‌های برنامه‌ریزی شده برای ارائه پیشنهاد و امتیازات به سرمایه‌گذاران هستیم تا با دست پر با آنها روبه‌رو شویم.

حیدری ادامه داد: با بررسی‌های انجام شده و مذاکرات خوبی که با برخی از سرمایه‌گذاران انجام داده‌ایم، این امید را داریم که سال ۱۴۰۱ سال شکوفایی سرمایه‌گذاری در خرمشهر خواهد بود.

وی تاکید کرد: هنوز بودجه سال آینده بسته نشده است اما در تلاش هستیم در قالب سایر درآمدها سقف بالایی را به سرمایه‌گذاری اختصاص دهیم و تنها به درآمدهای معمول شهرداری متکی نباشیم؛ بودجه سال آینده متفاوت از سال قبل ارائه خواهد شد به گونه‌ای که انقباضی نباشد و دارای چشم‌اندازی باشد که بتوانیم به آن دست پیدا کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر خرمشهر اضافه کرد: مطالبات شهرداری خرمشهر از سایر دستگاه دارای چندین مدل است؛ در مطالبات عمرانی، شرکت آبفا همکاری بسیار قابل قبولی دارد و به دنبال تفاهم بر سر نحوه پرداخت هستیم در خصوص اداره برق و گاز نیز به همین صورت است؛ به طوری که نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان دریافتی خواهیم داشت.

وی گفت: بزرگترین بدهکار به شهرداری، شرکت بندر است که برای بدهی ۴۶ میلیارد تومانی ماده ۷۷ خود از طریق ماده واحده تا تیرماه سال آینده مهلت گرفته است، همچنین این اداره یک بدهی چهار و نیم میلیارد تومانی در ماده ۱۰۰ دارد که طی یک ماه آینده طبق قانون یا باید تخریب ساختمان‌های خود را بپذیرد و یا بدهی خود را پرداخت کند.

حیدری با بیان اینکه در خصوص مطالبات شهرداری از سایر ارگان‌ها نیز به نتایج خوبی رسیده‌ایم و سال آینده جایگاه شهرداری را به عنوان مدیر شهر ارتقا می‌دهیم، اظهار کرد: همه سازمان‌ها باید پاسخگوی مطالبات شهرداری باشند.

کد خبر 549277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.