علائم کرونا اومیکرون در میان کودکان زیر ۵ سال چیست؟

گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد که گونه اومیکرون ویروس کرونا باعث بروز سرفه‌های خشک در کودکان زیر پنج سال می‌شود که در اصطلاح به آن خروسک گفته می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ویروس کرونا هم بزرگسالان و هم کودکان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، البته تاکنون کودکان پاسخ ایمنی بهتر و قوی‌تری نسبت به ویروس کرونا نشان داده‌اند. محققان معتقدند که کودکان نیز در معرض ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ قرار می‌گیرند اما علائم خفیف بیماری را تجربه می‌کنند. با پدیدار شدن گونه اومیکرون ویروس کرونا، مقامات بهداشتی از مردم درخواست کرده‌اند که اقدامات بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند زیرا هنوز میزان تأثیر گونه جدید بر کودکان مشخص نشده است. آمار ارائه شده نشان می‌دهد که پس از ظهور گونه جدید ویروس کرونا، تعداد کودکان مبتلا به بیماری کووید -۱۹ در ایالات متحده آمریکا به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.

آیا والدین باید نگران شیوع گونه اومیکرون ویروس کرونا باشند؟

در اوایل همه‌گیری، متخصصان سراسر دنیا معتقد بودند که کودکان معمولاً به کرونای بدون علامت مبتلا می‌شوند یا علائم خفیف بیماری را تجربه می‌کنند. با توجه به اینکه گونه اومیکرون ویروس کرونا بسیار قابل انتقال است و با سرعت بیشتری نسبت به گونه دلتا گسترش پیدا می‌کند، به احتمال بسیار زیاد شاهد افزایش تعداد کودکان مبتلا به گونه کرونا خواهیم بود. با وجود اینکه شواهدی مبنی بر شدید بودن بیماری کووید -۱۹ در میان کودکان در دسترس نیست اما لازم است از این گروه از افراد محافظت کنیم. از آنجایی که اکثر کودکان در سراسر دنیا هنوز واکسینه نشده‌اند، رعایت اقدامات پیشگیرانه از اهمیت زیادی برخوردار است.

علائم رایج بیماری کووید -۱۹ در میان کودکان چیست؟

کودکان نیز همانند بزرگسالان علائم مختلف بیماری کووید -۱۹ را تجربه می‌کنند، بعضی از علائم در میان این گروه سنی رایج‌تر است. در حالی که تب، خستگی، سرفه و از دست دادن حس بویایی و چشایی جز علائم رایج بیماری کووید -۱۹ در میان کودکان است، اما بروز سندرم التهابی چند سیستمی در میان برخی از کودکان کرونایی گزارش شده است. کودکانی که به این مشکل مبتلا می‌شوند با التهاب شدید در اندام‌های مختلف بدن مانند قلب، ریه‌ها، رگ‌های خونی، کلیه‌ها، سیستم گوارش، مغز، پوست یا چشم مواجه می‌شوند.

آیا علائم کرونای اومیکرون برای کودکان متفاوت است؟

گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد که گونه اومیکرون ویروس کرونا باعث بروز سرفه‌های خشک در کودکان زیر پنج سال می‌شود که در اصطلاح به آن خروسک گفته می‌شود. متخصصان معتقد هستند که کودکان مبتلا به گونه اومیکرون دچار عفونت در دستگاه تنفسی فوقانی خود می‌شوند، بنابراین دچار خروسک یا سرفه‌های خشک می‌شوند. گاهی اوقات این سرفه‌های خشک در میان کودکان کمتر از پنج سال با علائم دیگر مانند تب، گرفتگی صدا و خس خس سینه همراه است.

برای بهبود علائم بیماری کووید -۱۹ در میان کودکان چه اقداماتی انجام دهیم؟

خروسک وضعیتی است که می‌توان آن را در منزل نیز درمان کرد، البته والدین می‌توانند کودکان خود را نزد پزشک ببرند و از داروهای تجویز شده توسط پزشک استفاده کنند. توصیه شده است که کودکان مبتلا به خروسک ناشی از بیماری کووید -۱۹ به مقدار زیادی مایعات گرم و رقیق بنوشند و به میزان کافی استراحت کنند. در صورتی که علائم کودک مبتلا به بیماری کووید -۱۹ وخیم‌تر شد، باید به پزشک مراجعه کند.

ترجمه از: پگاه بهادران، مترجم ایمنا

کد خبر 549221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.