۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵
مشخصات گوشی ال جی K51S + قیمت

قیمت گوشی موبایل یکی از مولفه‌های اصلی خرید آن است. بررسی مشخصات، مقایسه، شناسایی مزایا و معایب گوشی ال جی K51S می‌تواند علاقه مندان به دنیای موبایل را در انتخابی مناسب یاری کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تقریباً یک سال پیش شرکت ال جی گوشی‌های جدید سری K خود را به عنوان اقتصادی‌ترین گوشی معرفی کرد، این سری شامل K41S، K51S و K61 بود که همگی چهار دوربین برای عکاسی در حالت‌های مختلف، نمایشگرهای ۶.۵ اینچی، باتری‌هایی با ظرفیت چهار هزار میلی آمپر ساعتی و بدنه مقاوم داشتند. در ادامه به بررسی بعضی از مشخصات گوشی هوشمند ال جی K51S می‌پردازیم:

طراحی و بدنه گوشی ال جی K51S

گوشی ال جی K51S کمی بیش از ۸ میلی متر ضخامت و نزدیک به ۱۹۵ گرم وزن دارد، بنابراین گوشی راحتی به نظر می‌رسد. بدنه این گوشی کاملاً پلاستیکی است و قاب پشتی آن به صورت یکپارچه و بدون بریدگی روی لبه‌های دور تا دور گوشی هم آمده و در نهایت به شیشه جلویی چسبیده است. ال جی این گوشی را در رنگ‌های متنوعی مانند قرمز، صورتی، آبی و خاکستری به فروش می‌رساند. روی لبه سمت چپ گوشی ال جی K51S کلیدی مجزا برای فراخوانی دستیار صوتی گوگل اسیستنت پایین‌تر از کلیدهای کنترل صدا وجود دارد. سمت راست گوشی نیز کلید پاور و شکاف سیم کارت و کارت حافظه قرار دارد، میکروفون دوم روی لبه بالایی قرار گرفته است، لبه پایینی نیز میزبان میکروفون اصلی، بلندگو، جک ۳.۵ میلی متری هدفون و درگاه USB 2.0 Type-C است. حسگر اثر انگشت گوشی ال جی K51S پایین‌تر از ماژول دوربین چهارگانه پنل پشتی تعبیه شده است. گوشی اقتصادی ال جی K51S گواهی MIL-STD 810G را دریافت کرده است، بنابراین در شرایط محیطی سخت مانند لرزش، سرما و رطوبت مقاومت می‌کند.

صفحه نمایش و اسپیکر گوشی ال جی K51S

گوشی ال جی K51S دارای صفحه نمایش ۶.۵۵ اینچی با فناوری IPS، نسبت تصویر ۲۰ به ۹، رزولوشن HD+ با تراکم ۲۷۰ پیکسل بر اینچ است. نمایشگر گوشی ال جی K51S طیف رنگی sRGB را کم و بیش به طور کامل پوشش می‌دهد و فقط بخش کمی از طیف رنگ سبز را نمی‌تواند نشان دهد. در تنظیمات این گوشی بخشی برای تغییر گرمی و سردی رنگ‌ها وجود ندارد، همچنین به نظر می‌رسد که نمایشگر گوشی در نمایش بعضی از رنگ‌ها مانند آبی و نارنجی خطا دارد. تک بلندگوی گوشی ال جی K51S مانند دیگر گوشی‌ها در این بازه قیمتی صدایی کاملاً معمولی تولید می‌کند، تا زمانی که بلندی صدا روی سطح متوسط قرار داشته باشد، کیفیت بلندگوی گوشی ال جی K51S رضایت بخش است، ولی با افزایش صدا کیفیت آن کاهش پیدا می‌کند.

دوربین گوشی ال جی K51S

یک دوربین چهارگانه به همراه یک فلاش LED در پنل پشتی گوشی ال جی K51S به صورت افقی تعبیه شده است که شامل دوربین اصلی ۳۲ مگاپیکسل، دوربین فوق عریض پنج مگاپیکسلی، دوربین ماکرو دو مگاپیکسلی و دوربین تشخیص عمق دو مگاپیکسلی می‌شود. دوربین اصلی از سیستم فوکوس خودکار تشخیص فازی و حالت‌های مختلف مانند HDR پشتیبانی می‌کند، دوربین فوق عریض این گوشی نیز امکان عکاسی ۱۱۵ درجه‌ای را فراهم می‌کند. دوربین سلفی تعبیه شده روی صفحه نمایش گوشی ال جی K51S دارای حسگر ۱۳ مگاپیکسلی است که علاوه بر ثبت تصاویر سلفی، قادر است با وضوح Full HD و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه فیلم برداری کند. ویژگی اصلی دوربین سلفی این گوشی امکان ثبت عکس با فرمان‌های حرکتی و صوتی است.

مشخصات گوشی ال جی K51S + قیمت

سخت افزار گوشی ال جی K51S

گوشی ال جی K51S به تراشه Helio P35 مجهز شده است که با فرآیند ساخت ۱۲ نانومتری TSMC تولید شده است. این تراشه ترکیب ۴ هسته ۲.۳ گیگاهرتزی و ۴ هسته ۱.۸۰ گیگاهرتزی Cortex A53 را به عنوان پردازنده مرکزی و ماژول ۶۸۰ مگاهرتزی IMG PowerVR GE8320 را به عنوان GPU به کار می‌گیرد. تراشه Helio P35 از اتصال Wi-Fi 5 و بلوتوث ۵.۰ پشتیبانی می‌کند و با سه گیگابایت رم LPDDR4X و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره سازی eMMC 5.1 همراه شده است. البته کاربران می‌توانند حافظه ذخیره سازی این گوشی را از طریق درگاه مستقل microSD افزایش دهند.

نرم افزار گوشی ال جی K51S

گوشی ال جی K51S به صورت پیش فرض با اندروید ۹ وارد بازار شده است، البته به روزرسانی اندروید ۱۰ را دریافت کرده است، اما شرکت ال جی هیچ برنامه‌ای برای به روزرسانی گوشی به اندروید ۱۱ ندارد. گوشی ال جی K51S از رابط کاربری انحصاری LG UX بهره می‌برد، از جمله قابلیت‌های جالب این رابط کاربری می‌توان به تغییر رنگ دکمه‌های رابط کاربری، امکان شخصی سازی یا حذف کامل کلیدهای ناوبری، قابلیت Screen Pin برای قفل کردن اپلیکیشن در حال اجرا اشاره کرد.

باتری گوشی ال جی K51S

انرژی مورد نیاز گوشی ال جی K51S با استفاده از باتری چهار هزار میلی آمپر ساعتی از نوع لیتیوم-پلیمر تأمین می‌شود و به صورت پیش فرض با شارژر ۱۰ واتی به فروش می‌رسد. بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که این گوشی با روشنایی ۲۰۰ نیت می‌تواند بیش از ۱۱ ساعت همراه کاربر باشد، همچنین در صورتی که مدت زمان روشن ماندن نمایشگر روزانه پنج ساعت باشد، احتمالاً دستگاه اقتصادی ال جی می‌تواند تا دو روز دوام بیاورد.

مزایای گوشی ال جی K51S

کیفیت صدای عالی با هدفون

عملکرد خوب دوربین اصلی در طول روز

بدنه مقاوم

معایب گوشی ال جی K51S

عملکرد ضعیف تراشه و کند بودن رابط کاربری

عملکرد ضعیف هر چهار دوربین در شب

رزولوشن پایین نمایشگر در مقایسه با رقبا

اشغال بودن بخش زیادی از حافظه داخلی توسط سیستم عامل

قیمت گوشی ال جی K51S

با توجه به نتایج بررسی‌ها در زمان انتشار این مطلب گوشی ال جی K51S با قیمت تقریباً سه میلیون و ۸۹۹ هزار تومان وارد بازار شده است.

کد خبر 549215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.