بازار رمزارزها در حال اصلاح زمانی

تحلیل تکنیکال بازار رمز ارز ها نسبت به دیروز تفاوتی نداشته است، نه سطح جدید شکسته شده است و نه محدوده ای از دست رفته است، پیش بینی میشود برای چند روز اینده قیمت بیت کوین بین محدوده ۴۱ هزار تا ۴۳ هزار دلار نوسان کند، تا زمانی که یکی از این سطوح شکسته نشود نمیتوان با اطمینان در خصوص روند پیش بینی کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوساناتی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

  • BTC بیت‌کوین ۴۳ هزار ۱۴۲ دلار.
  • ETH اتریوم ۳ هزار و ۳۲۰ دلار.
  • BNB بایننس‌کوین ۴۹۵ دلار ۳۷ سنت.
  • ADA کاردانو ۱ دلار ۳۶ سنت.
  • DOGE دوج‌کوین ۱۸ سنت.
  • XRP ریپل ۷۷ سنت.
  • DOT پولکادات ۲۸ دلار ۱۳ سنت.
  • SOL سولنا ۱۴۹ دلار ۲۰ سنت.
  • Tera ترا ۸۵ دلار ۸۵ سنت.

۱۲ رمز ارز برتر بر اساس حجم بازار

بازار رمزارزها در حال اصلاح زمانی

بازار رمزارزها در حال اصلاح زمانیتحلیل تکنیکال بیت کوین

بازار رمزارزها در حال اصلاح زمانی

بازار رمزارزها در حال اصلاح زمانی(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

ارزش بازار بیت کوین: ۲.۰۳ تریلیون دلار

بازار رمزارزها در حال اصلاح زمانی

بازار رمزارزها در حال اصلاح زمانیافزایش ترس معامله گران نسبت به روز گذشته

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز ۲۳ واحد بوده که نشان دهنده افزایش ترس معامله گران نسبت به روز گذشته است.

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین ۰ تا ۱۰۰ بوده و ۵ وضعیت دارد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

بازار رمزارزها در حال اصلاح زمانی

بازار رمزارزها در حال اصلاح زمانی(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه‌ی ۰ تا ۲۵ بوده و نشان دهنده‌ی وجود ترس شدید در بازار است. بعضی از تحلیلگران تکنیکال این موقعیت را مناسب برای ورود به بازار می‌دانند.

(Fear)این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه‌ی ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار می‌باشد و نشان دهنده‌ی برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند، شاهد این عبارت خواهیم بود و به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر می‌باشد.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه‌ی ۷۵ تا ۱۰۰ می‌باشد که نشان دهنده‌ی طمع شدید کاربران است. تحلیلگران تکنیکال در مورد ورود به بازار در این مقطع هشدار می‌دهند زیرا بخاطر طمع کاربران و هجوم آن‌ها به بازار قیمت‌ها بیش از حد بالا رفته و هر لحظه امکان ریزش وجود دارد.

تغییرات شاخص ترس و طمع

بازار رمزارزها در حال اصلاح زمانیبازار رمزارزها در حال اصلاح زمانی

دامیننس ۴ رمزارز بر اساس رتبه حجم بازار

بازار رمزارزها در حال اصلاح زمانی

بازار رمزارزها در حال اصلاح زمانی

  • دامیننس بیت کوین: ۴۱.۱۲ درصد
  • دامیننس اتریوم: ۱۹.۷۰ درصد
  • دامیننس ریپل: ۱.۸۶ درصد
  • دامیننس لایت کوین: ۰.۴۹ درصد

منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیاست. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم. شاخص دامیننس بیت کوین یکی از معیارهایی است که بسیاری از تحلیلگران در حال حاضر از آن برای تصمیم گیری جهت خرید و فروش کمک می‌گیرند.

هنگ کنگ بحث‌هایی را برای معرفی چارچوب نظارتی استیبل کوین آغاز می‌کند

مؤسسه بانک مرکزی هنگ کنگ، اداره پولی هنگ کنگ (HKMA) پرسشنامه‌ای را برای سنجش افکار عمومی در مورد مقررات دارایی‌های رمزارزی و استیبل کوین‌ها منتشر کرد. رگولاتور مورد حمایت دولت در نظر دارد یک چارچوب نظارتی را تا سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ (۱۴۰۲ و ۱۴۰۳) ایجاد کند.

“مقاله بحثی HKMA در مورد دارایی‌های رمزارزی و استیبل کوین ها” رشد انفجاری بازار استیبل کوین از نظر ارزش بازار از سال ۲۰۲۰(۱۳۹۹) و توصیه‌های نظارتی همزمان ارائه شده توسط تنظیم کننده‌های بین المللی از جمله گروه ویژه اقدام مالی ایالات متحده (FATF) و هیئت ثبات مالی (FSB) و کمیته بازل در نظارت بانکی (BCBS)، را برجسته می‌کند.طبق HKMA، اندازه فعلی و فعالیت معامله دارایی‌های رمزارزی ممکن است از نقطه نظر سیستمی تهدیدی فوری برای ثبات سیستم مالی جهانی نباشد. با این حال، مقاله بحث هشدار داد: قرار گرفتن رو به رشد سرمایه گذاران نهادی با چنین دارایی‌هایی به عنوان جایگزین یا مکمل طبقات دارایی سنتی برای معامله، اعطای وام و استقراض، نشان دهنده ارتباط رو به رشد متقابل با سیستم مالی اصلی است. مقاله HKMA نشان می‌دهد که ارزش بازار جهانی در دسامبر ۲۰۲۱( آذر ۱۴۰۰) حدود ۱۵۰ میلیارد دلار بود که “حدود پنج درصد از کل بازار دارایی‌های رمزارزی را نشان می‌دهد.” رگولاتور همچنین فهرستی از هشت سوال را برای جستجوی توصیه‌های مرتبط با سیاست با ذکر پنج نتیجه قانونی احتمالی، عدم اقدام، رژیم انتخاب، رژیم مبتنی بر ریسک، رژیم همه جانبه و ممنوعیت عمومی به اشتراک گذاشته است:

HKMA از ذینفعان انتظار دارد تا پاسخ‌های خود را تا ۳۱ مارس ۲۰۲۲ (۱۱ فروردین ۱۴۰۱) ارسال کنند و هدف آن “معرفی رژیم جدید حداکثر تا ۲۰۲۳/۲۴” است. در پایان، تنظیم کننده اعلام کرد که استیبل کوین‌های مرتبط با پرداخت پتانسیل بالاتری برای ادغام در سیستم مالی اصلی یا حتی فعالیت‌های تجاری و اقتصادی روزمره دارند. در نتیجه، HKMA گسترش دامنه سیستم‌های پرداخت و مقررات تسهیلات ارزش ذخیره‌شده (PSSVFO) را در نظر می‌گیرد، قانونی که قانونی بودن محصولات مالی را تعیین می‌کند.

اسباب‌بازی NFT معروف به‌زودی وارد بازار می‌شود

بورد ایپ یاچ کلاب، به‌زودی اسباب‌بازی میمون‌های مشهور خود را وارد بازار خواهد کرد. به گفته تیم سازنده این NFTها، پروژه جدید با همکاری شرکت سوپرپلاستیک (Superplastic) انجام می‌شود که یک برند چندملیتی تولید اسباب‌بازی است. بر اساس وب‌سایت سوپرپلاستیک، اسباب‌بازی این NFTها در فوریه (اسفند) ۲۰۲۲ عرضه خواهند شد. سوپرپلاستیک تاکنون میلیون‌ها دلار اسباب‌بازی از شخصیت‌های مشهور مختلف، به‌صورت نسخه‌های محدود تولید کرده است و میلیون‌ها دنبال‌کننده در رسانه‌های اجتماعی دارد.

رئیس کمیته تحقیقات فدرال روسیه خواهان شناسایی اجباری کاربران ارزهای دیجیتال شد

الکساندر باستریکین، رئیس کمیته تحقیقات فدرال روسیه معتقد است افرادی که از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند، نباید ناشناس باشند. این مقام عالی رتبه که پیش‌تر معاون دادستان کل روسیه بوده است، می‌گوید: «گردش ارزهای دیجیتال نیاز به مقررات قانونی بیشتری دارد و اول از همه، شناسایی اجباری کاربران ارزهای دیجیتال ضروری است.»
باستریکین همچنین خاطرنشان کرد که وضعیت پلتفرم‌های آنلاین که فرصت‌هایی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال به صورت ناشناس فراهم می‌کنند نیز هنوز روشن نشده است.

هش ریت بیت کوین با ثبت رکوردی جدید به بالاترین سطح تاریخ خود رسید

هش ریت بیت کوین روز شنبه به اوج تاریخی جدیدی دست یافت و رکورد بی سابقه ۲۱۹.۶۸ اگزاهش در ثانیه (EH/s) را برای خود به ثبت رساند. این رکورد جدید به دنبال اوج تاریخی قبلی در روز نخست سال ۲۰۲۲ میلادی به ثبت رسیده که در آن روز، هش ریت بیت کوین به ۲۱۹.۵ اگزاهش در ثانیه رسیده بود.

گفتنی است که برآوردها نشان می‌دهند که هزینه تولید برای استخراج هر بیت کوین امروز به ۳۴ هزار دلار رسیده است. همچنین پیش‌بینی شده است که دشواری استخراج بیت کوین در پنج روز آتی ۳.۸۳ درصد افزایش پیدا کند و به ۲۵.۳۱ تریلیون برسد که به معنای ثبت رکورد جدیدی در زمینه دشواری استخراج است.

السالوادور بیش از ۱۰ میلیون دلار از خرید بیت کوین زیان کرده است

با رکود مداوم بازار ارزهای دیجیتال، السالوادور در حال حاضر زیان قابل‌توجهی از سرمایه‌گذاری در بیت کوین داشته است. با توجه به آنکه روند خرید و کیف پول‌های دولت السالوادور فاش نشده‌اند، مقدار دقیق زیان این کشور در حال حاضر مشخص نیست. اما برآوردها ضرر و زیانی بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون دلار را نشان می‌دهند.

از ماه سپتامبر تاکنون، نایب بوکله، رئیس جمهور السالوادور موارد از خرید در کف بازار را در صفحه توئیتر خود اعلام کرده و بر این اساس، تخمین زده می‌شود که السالوادور هزار و ۳۹۱ بیت کوین در اختیار داشته باشد که برای خرید آنها ۷۳.۲ میلیون دلار هزینه کرده است. با این حال، با توجه به قیمت‌های فعلی ارزش این میزان بیت کوین به ۵۹ میلیون دلار می‌رسد که ۱۴ میلیون دلار پایین‌تر از برآوردها درباره هزینه خرید آنهاست.

گفتنی است که هفته گذشته وزیر دارایی السالوادور گفت که این کشور دست به فروش بیت کوین زده است، اما درباره مقدار و زمان این فروش اطلاعاتی ارائه نکرد.

نخستین دستگاه خودپرداز ارزهای دیجیتال در اروگوئه نصب شد

اولین دستگاه خودپرداز فیزیکی ارزهای دیجیتال در اروگوئه، به عنوان یک ابتکار مشترک توسط ۲ شرکت ملی اروبیت (Urubit) و اینبیرتو (Inbierto) که در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند، نصب شده است. این دستگاه خودپرداز در شهر پونتا دل است، واقع در جنوب شرقی این کشور مستقر شده است. این دستگاه از ۵ ارز دیجیتال که شامل ۲ توکن ملی می‌شوند، پشتیبانی می‌کند. توکن‌های ملی فرت و اروبیت در کنار بیت کوین، بایننس کوین و استیبل کوین دلاری بایننس پشتیبانی می‌کند.

نتایج نظرسنجی هوبی: آمریکایی‌ها بیت کوین و دوج کوین را بیش از سایر ارزهای دیجیتال می‌شناسند

کالین وو، روزنامه‌نگار چینی حوزه ارزهای دیجیتال در توئیتر خود نتایج نظرسنجی صرافی هوبی از ۳,۱۴۴ آمریکایی را به اشتراک گذاشته است. شرکت‌کنندگان در این نظرخواهی گفته‌اند که بیت کوین، دوج کوین، اتریوم، شیبا اینو، کاردانو، سولانا، بایننس کوین و استیبل کوین تتر ارزهای دیجیتالی هستند که بیش از همه درباره آن شنیده‌اند. در این نظرسنجی، بیت کوین رتبه نخست را با ۸۳.۴۶ درصد در اختیار دارد و دوج کوین با ۵۴.۱۰ در رتبه دوم است. این در حالی است که ۳۹.۴۱ درصد از شرکت‌کنندگان می‌گویند که درباره اتریوم شنیده‌اند. میم کوین شیبا اینو با ۲۸.۳۱ درصد و کاردانو با ۱۳.۰۷ نیز در رتبه‌های چهارم و پنجم قرار دارند.

استیبل کوین USDC در شبکه اتریوم از تتر پیشی گرفت

استیبل کوین دلار آمریکا تتر (USDT)، که بزرگ‌ترین استیبل کوین وب ۳ محسوب می‌شود، برتری خود در میان استیبل کوین‌های شبکه اتریوم را از دست داده است. طبق توییت الکس سوانویک، مدیرعامل و بنیان‌گذار تیم تحلیلی نانسن (Nansen)، نسخه مبتنی بر اتریوم یواس‌دی کوین (USDC) شرکت سیرکل از نظر ارزش بازار در شبکه اتریوم از تتر پیشی گرفته است. طبق داده‌های اتراسکن، در حال حاضر ۴۰,۰۵۵,۰۱۲,۴۴۰ توکن USDC در شبکه اتریوم وجود دارد، در حالی که این رقم برای تتر ۳۹,۸۲۸,۷۱۰,۰۰۹ است.

گفتنی است که این دو استیبل کوین در مجموع نیز بزرگ‌ترین استیبل کوین‌های دنیای ارزهای دیجیتال هستند. تتر با ارزش بازار ۷۸ میلیارد دلاری در رتبه نخست قرار داد و یواس‌دی کوین نیز با ارزش بازار ۴۵ میلیارد دلار در رتبه دوم قرار دارد.

نقشه بازار رمز ارزها

بازار رمزارزها در حال اصلاح زمانی

بازار رمزارزها در حال اصلاح زمانیمواردی مانند: تتر(Tether) ، یو اس دی کوین(Usd coin) و بایننس یواس‌دی (Binance usd) استیبل کوین(Stabel coin) هستند. استیبل کوین‌ها بر پایه یک دارایی منتشر می‌شوند، در این موارد بر پایه دلار آمریکا منتشر شده اند و قیمت آنها در محدوده ۱ دلار است و همواره در همین سطح باقی می‌مانند.

کد خبر 549171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.