۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
شب‌های سینمای آزاد اصفهان

رویداد «شب‌های سینمای آزاد اصفهان» همراه با نمایش آثار منتخب سینمای آزاد ایران از سوی دفتر تخصصی سینمای اصفهان، فیدان و فیلم‌خانه حوزه هنری استان اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «شب‌های سینمای آزاد اصفهان» عنوان رویدادی است که از سوی دفتر تخصصی سینما (وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان)، فیدان و فیلم‌خانه حوزه هنری اصفهان، همراه با نمایش آثار منتخب سینمای آزاد ایران طی روزهای ۲۸ تا ۳۰ دی‌ماه در سینما سوره حوزه هنری اصفهان برگزار می‌شود.

جنبش ده‌ساله سینمای آزاد ایران که طی سال ۱۳۴۸ و در مهد کودکی در تهران متولد شد، بدون شک با تمام فراز و فرودهایش و تمام پیروزی‌ها و شکست‌ها، تاریخ مختص به خود را دارد؛ جنبشی که در طول یک دهه به تجسم رؤیای جوانان سینه‏‌فیلم دهه‏‌های ۴۰ و ۵۰ شمسی تبدیل شد.

سینمای آزاد اصفهان نیز به فاصله زمانی اندکی از سینمای آزاد ایران و در سال ۱۳۵۱ در کوچه هدایت (واقع در خیابان چهارباغ بالا اصفهان) شکل گرفت و در سال ۵۷ به محاق رفت. اصفهانی که در دهه ۴۰ و ۵۰ در اوج دوران فرهنگی و هنری خود باوجود انجمن‌های ادبی و مرکز فرهنگی تلویزیون به سر می‌برد، دور از انتظار نبود که چند جوان عاشق سینما دور هم جمع شوند و دفتر سینمای آزاد اصفهان را با همراهی و حمایت دفتر اصلی تهران راه‌اندازی کنند.

به گزارش ایمنا، برنامه «شب‌های سینمای آزاد اصفهان» ۲۸ تا ۳۰ دی‌ماه ساعت ۱۵ تا ۲۱ در سینما سوره حوزه هنری استان اصفهان واقع در خیابان آمادگاه، روبه‌روی هتل عباسی، مجتمع فرهنگی هنری سوره، برگزار می‌شود.

«شب‌های سینمای آزاد اصفهان» برگزار می‌شود

کد خبر 549164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.