سالانه باید ۳۰۰ اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی افزوده شود

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: عمر ناوگان اتوبوسرانی بیش از ۱۰ سال است و حدود ۶۰۰ اتوبوس در خطوط وجود دارد که نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده است، در این راستا باید سالانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ اتوبوس به ناوگان اصفهان اضافه تا بخشی از مشکلات حمل و نقل عمومی برطرف شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس حاج‌رسولی‌ها صبح امروز _یکشنبه ۲۶ دیماه_ در نطق میان دستور بیست و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مطالبات مردم برای جاری شدن آب در زاینده رود اظهار کرد: ۲۰ سال پیش قرار بوده که پروژه بهشت آباد اجرا شود، اما این پروژه اخیراً در مکاتبات مسئولان نیز فراموش شده است؛ اگر سال آینده فکری برای این پروژه نشود، سالیان سال زاینده‌رود را خشک خواهیم دید.

وی افزود: بارگذاری زیادی به صورت غیرقانونی بر زاینده‌رود ایجاد شده که دولت باید برای آن تدبیری بیندیشد و در ارتباط با تخصیص‌های بدون حساب نیز دولت باید پاسخگو باشد، از این موضوع نباید به راحتی گذشت، هرچند کار سنگینی است و این را قبلاً هم عنوان کرده‌ایم.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: مردم اصفهان طی هشت سال دفاع مقدس ۲۳ هزار شهید و سردار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کردند، همچنین در توسعه کشور نیز در دهه دوم انقلاب نقش فراوانی داشتند، اما متأسفانه به این شهر توجهی نشده و رشد و توسعه اصفهان در مقایسه با بسیاری از شهرها سرعت کمی داشته است.

وی ادامه داد: حداقل خواسته مدیریت شهری جاری شدن آب در زاینده‌رود است که در این باره اتفاق جدیدی نیفتاده و می‌بینیم بارهای جدیدی نیز بر رودخانه ایجاد می‌شود در این راستا نمایندگان مجلس در این باره باید اقدام کنند و به داد مردم برسند.

حاج رسولی‌ها با اشاره به روند اجرای پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان _ تهران گفت: با توجه به اینکه چین در این پروژه نقش دارد، با قطعی شدن پروژه همکاری ۲۵ ساله ایران و چین می‌توان از این فرصت بیشتر بهره برد، البته از این پروژه شیراز، اصفهان، قم و تهران بهره می‌برند و مهمترین نکته آن انتقال تکنولوژی است.

وی با بیان اینکه برای خط دوم و سوم مترو و الحاق پروژه متروی بهارستان به اصفهان و شاهین‌شهر ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت: معتقدیم که این هزینه کامل باید توسط دولت پرداخت شود، اما بار ۵۰ درصدی آن را بر دوش مردم گذاشته‌ایم و از آنها عذر می‌خواهیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه راندمان خط یک مترو اکنون ۳۰ درصد است و زمانی بهره‌وری پیدا می‌کند که خط دو نیز به آن اضافه شود، افزود: عمر ناوگان اتوبوسرانی بالای ۱۰ سال است و حدود ۶۰۰ اتوبوس در خط داریم که نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده است در این راستا باید سالانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ اتوبوس به ناوگان اصفهان اضافه تا بخشی از مشکلات حمل و نقل عمومی برطرف شود.

وی تصریح کرد: خودروهای دودزا باید معاینه و تعمیر شود، زیرا سم به ریه شهر وارد می‌کنند، متأسفانه خودروهای دستگاه‌های دولتی نیز چنین مشکلی دارند و در سطح شهر این موضوع را مشاهده می‌کنیم.

حاج رسولی‌ها با اشاره به مشکلات ترافیکی شهر گفت: رنگ‌های استفاده شده برای خط‌کشی خیابان‌ها در مقابل آب و هوا مقاوم نیست، باید سالی حداقل دو مرتبه خط کشی انجام شود، زیرا در کاهش ترافیک مؤثر است.

کد خبر 549122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.