آخرین جزئیات شنیده شدن صدای مهیب در غرب کشور

شب گذشته صدای انفجار مهیبی در چهار استان کرمانشاه، کردستان، همدان و ایلام شنیده شده است اما منبع و علت شنیده شدن این صدای مهیب هنوز مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ساعاتی پیش تعدادی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی از شنیده شدن صداهای مهیب شبیه به انفجار و ضدهوایی در غرب کشور خبر داده بودند.

بنا بر گزارش‌های غیررسمی این صداها در چهار استان کرمانشاه، کردستان، همدان و ایلام شنیده شده است.

ابعاد حادثه در همدان

صدای انفجار مهیبی در شهرهای استان همدان شنیده شده است. هنوز مشخص نیست که منبع و علت آن کجا و چه بوده است اما شدت صدا در بعضی نقاط به حدی بوده که درب و پنجره‌های خانه هم لرزیده است و مردم را به بیرون از خانه کشانده است.

همچنین برخی رسانه‌ها مدعی شنیده شدن صدای مهیب انفجار در شهر رزن که صد کیلومتر با همدان فاصله دارد، بودند.

هیچ گونه انفجاری در سطح شهرستان اسدآباد نداشتیم

سعید کتابی، فرماندار شهرستان اسدآباد درباره شنیده شدن صدای مهیب در این شهرستان، اظهار کرد: هیچ گونه انفجاری در سطح شهرستان نداشتیم، با دستگاه‌های خدمات‌رسان در تماس هستیم و اتفاقی در حوزه گاز، اورژانس و آتش‌نشانی رخ نداده است و در شهرستان گزارشی نداشتیم.

وی افزود: دقایقی قبل با بیان اینکه صدای مهیبی حول و حوش ساعت ۲۴ دیروز (شنبه) شنیده شد افزود: ابتدا گمان رفت که صدای رعد و برق با توجه به شرایط جوی است اما این امکان رد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نیز دستگاه‌های خدمات‌رسان در حال بررسی هستند و با تمام رؤسای ادارات در تماس مستقیم هستم و اتفاقی در جایگاه‌های سوخت نیز رخ نداده است.

کتابی با تأکید بر اینکه امکان اینکه صدا از شهری دیگر رسیده باشد و یا زلزله باشد هم وجود دارد که در حال پیگیری آن هستیم خاطرنشان کرد: زلزله‌نگاری هم بررسی شد، ستاد بحران در حال پیگیری است اما تاکنون هیچ گزارشی دال بر اینکه اتفاق خاصی در شهرستان رخ داده باشد، نرسیده است.

تاکنون خبر رسمی درباره این حادثه منتشر نشده است

تاکنون خبر رسمی درباره این حادثه منتشر نشده است، اما «صابرین نیوز» در خبری تأیید نشده مدعی شد صدای انفجار در کرمانشاه، سنندج و همدان، در نتیجه رزمایش پدافند هوایی ایران برای آزمایش سامانه‌های پدافند هوایی جدید است که به تازگی به زرادخانه نیروهای مسلح ایران پیوسته‌اند.

طبق این خبر، این سامانه‌های پدافندی به تازگی تحویل یگان‌های عمل‌کننده در غرب کشور شده‌اند. این تمرین‌های ناگهانی و شبانه بخشی از راهبرد آمادگی پدافند کشور است.

هیچ کدام از رسانه‌ها تا مشخص شدن علت حادثه، این خبر غیررسمی را تکذیب یا تأیید نمی‌کنند.

کد خبر 549101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.