بودجه اصفهان با ۴۵ درصد افزایش به بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان رسید

شهردار اصفهان گفت: بودجه پیشنهادی شهرداری اصفهان در سال آینده ۱۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که این رقم نسبت به امسال ۴۵درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _یک‌شنبه ۲۶ دی‌ماه_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تقدیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری اصفهان به شورای شهر، جزئیات این لایحه را تبیین و اظهار کرد: در تدوین بودجه شهر به برنامه ۱۴۰۵ به عنوان سند بالادستی و منشور و تأکیدات اعضای شورای اسلامی به عنوان روح حاکم بر حرکت شهرداری طی چهار سال آینده، توجه شده است.

وی با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۱ الزاماتی داشتیم که یکی از آن‌ها توجه به پروژه‌های در دست اجرا بود، ادامه داد: پروژه‌هایی مانند مترو و رینگ چهارم از موارد مورد توجه شهرداری در تنظیم بودجه بوده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه دو رویکرد مهم در تنظیم بودجه سال ۱۴۰۱ مورد بررسی قرار گرفت که آیا به سمت بودجه انقباضی و کاهشی برویم یا بودجه انبساطی و افزایشی داشته باشیم؟ گفت: پژوهش‌های اجرا شده در معاونت مالی و بررسی بودجه ۱۰ سال گذشته شهرداری نشان می‌دهد که اگر بخواهیم براساس قدرت مالی سال ۱۳۹۵ شهرداری اصفهان که عملکرد مطلوبی در آن ثبت شده است حرکت کنیم، دست ما در اجرای پروژه‌های عمرانی بسته خواهد شد.

وی اضافه کرد: در تنظیم بودجه مدیران مناطق و ستادی طی فرایندی درگیر بودجه‌نویسی شدند؛ در واقع بودجه در اتاق دربسته نوشته نشده است.

قاسم‌زاده با بیان اینکه این بودجه پیشنهادی است و اعضای شورا قانونا حق دارند ضمن بررسی لایحه، نقطه نظراتی را که از دید ما پنهان مانده است ارائه کنند، تصریح کرد: بودجه پیشنهادی شهرداری اصفهان در سال آینده ۱۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که این رقم نسبت به امسال ۴۵ درصد رشد داشته است.

وی با تاکید بر اینکه در تنظیم بودجه سعی شده اهداف راهبردی ۱۴۰۵ دیده شود، افزود: سه هدف کلان شامل کاهش آلودگی هوا، ارتقای جایگاه شهر با توجه به حوزه گردشگری و فرهنگ و افزایش بهره‌وری سازمانی در تدوین بودجه مورد توجه قرار گرفته است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه روند درآمد پنج ساله شهرداری اصفهان منطقی بوده است، گفت: بخش‌های حمل و نقل و خدمات شهری به ترتیب با ۳۸ و ۱۷ درصد، بیشترین سهم را از بودجه ۱۴۰۱ دارند.

وی با تاکید بر اینکه بودجه ۱۴۰۱ نشان دهنده رویکرد تأکیدی و حرکت به سوی افزایش سهم مشارکت‌ها است، افزود: اتفاق جدیدی که در بودجه سال آینده رقم خورده، اختصاص سهم درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها به میزان ۱,۲۰۰ میلیارد تومان است.

قاسم‌زاده با بیان اینکه در بودجه سال آینده، عوارض پروانه ساختمانی نسبت به سال ۱۴۰۰ کمتر شده است، تاکید کرد: خروجی بودجه در واقع ابزاری در دست مدیریت شهری است؛ لذا امیدوارم بودجه سال آینده شهرداری منویات انقلاب اسلامی و شورای شهر که متأثر از تفکر انقلاب اسلامی است را محقق کند.

کد خبر 549055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.