تجهیز بازار ماسوله به کپسول آتش‌نشانی

شهردار ماسوله از تجهیز بازار این شهر به کپسول‌های آتش‌نشانی خبر داد.

یوسف نیرویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به دلیل شرایط خاص معماری شهر تاریخی ماسوله، خودروی آتش‌نشانی امکان ورود به داخل شهر را ندارد به همین دلیل شهرداری برای تسهیل در خدمات ایمنی به شهروندان در مواقع حوادث آتش‌سوزی، جایگاه‌هایی در سه نقطه از بازار ماسوله برای نگهداری کمپسول‌های اطفای حریق ایجاد کرده است.

وی افزود: به منظور بالا بردن ایمنی شهری، تعداد سه باکس و ۹ عدد کپسول اطفای حریق در سطح شهر جانمایی و باکس اضطراری کپسول‌های آتش‌نشانی نیز در محوطه شهرداری مستقر شده است.

شهردار ماسوله خاطرنشان کرد: این جایگاه‌های کپسول‌های آتش‌نشانی با مشارکت شهرداری و پایگاه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سه نقطه از بازار این شهر نصب شده است تا در مواقع حوادث آتش‌سوزی، برای جلوگیری خسارات جانی و مالی اقدامات لازم برای اطفای حریق انجام شود.

نیرویی با تاکید بر اینکه شهروندان در اسرع وقت نسبت به تجهیز واحدهای تجاری، مسکونی و اقامتی خود به کپسول اطفای آتش‌نشانی اقدام کنند و جهت بازدید به واحد ایمنی شهرداری اطلاع دهند، تصریح کرد: ارائه هر گونه خدمات نظیر صدور مجوز مرمت، ساخت و حفاری توسط شهرداری مشروط به تجهیز و نصب کپسول‌های آتش‌نشانی در واحدهای تجاری و مسکونی است.

به گزارش ایمنا، شهرداری ماسوله پیش از این نیز در مهرماه سال جاری برای تسهیل در خدمات امداد و نجات به شهروندان، جایگاه ویژه کمک‌های اولیه و برانکارد را در ورودی بازار این شهر احداث کرده است.

ماسوله در ۲۵ کیلومتری جنوب غربی شهرستان فومن و در ۶۲ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 549033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.