منابع درآمدی غیرمستمر در بودجه شهرداری ممنوع!

یک دکترای شهرسازی گفت: در نظر گرفتن منابعی مستمر و مطمئن برای کسب درآمد در بودجه شهرداری اهمیت زیادی دارد و مدیران شهری باید در این خصوص واقع‌بین باشند و از در نظر گرفتن منابع غیرمستمر و ناپایدار درآمدی و بدون پشتوانه خودداری کنند.

راما قلمبر دزفولی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در زمان تعیین بودجه شهرداری یکی از مهمترین معضلاتی که پیش‌رو است، نبود منابع پایدار برای کسب درآمد است؛ درآمدهای پایداری که شهرداری برای انجام طرح‌ها و برنامه‌های خود باید در دسترس داشته باشد.

وی افزود: نبود ثبات اقتصادی و کاهش تعداد سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، همینطور کاهش ساخت و سازها که منابع درآمدی خوبی برای شهرداری‌ها بود موجب شده است تا مدیریت شهری بیش از گذشته در این زمینه با چالش مواجه باشد.

این دکترای شهرسازی خاطرنشان کرد: نبود منابع درآمدی پایدار علاوه بر ساختار شهرداری، زیرساخت‌های شهری را نیز با چالش اساسی مواجه می‌کند و بسیاری از معضلاتی که امروزه شهرها با آن دست به گریبان هستند از جمله آلودگی هوا که تبدیل به بحرانی لاینحل شده است، به دلیل نبود منابع درآمدی است که روند اجرای طرح‌های شهری را با چالش اساسی مواجه می‌کند و به تأخیر می‌اندازد.

قلمبر دزفولی تاکید کرد: قوانینی که برای بهتر شدن وضعیت درآمدی شهرداری‌ها در نظر گرفته شده است، به درستی اجرا نمی‌شود به طور مثال بخشی از مالیات دولت متعلق به شهرداری‌ها است اما در عمل و به دلیل وضعیت نابسامان اقتصادی کشور، این مالیات معمولاً به شهرداری‌ها پرداخت نمی‌شود.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین راهکارها برای برون‌رفت از وضعیت حاضر استفاده از ظرفیت‌های بومی هر شهر و شرکت‌های دانش‌بنیان به خصوص در شهرهای کوچک است که با چالش بیشتری در زمینه کسب درآمدهای پایدار مواجه هستند.

این دکترای شهرسازی گفت: در نظر گرفتن منابعی مستمر و مطمئن برای کسب درآمد در بودجه شهرداری اهمیت زیادی دارد و باید مدیران شهری در این خصوص واقع‌بین باشند و از در نظر گرفتن منابع غیر مستمر و ناپایدار درآمدی و بدون پشتوانه خودداری کنند.

کد خبر 549029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.