Beat by Dr.Dre؛ مرتفع کننده مشکلات تجهیزات صوتی

شرکت Beat by Dr.Dre بزرگ‌ترین تولید کننده تجهیزات صوتی در جهان است که با بررسی نقاط ضعف محصولات صوتی، کار خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بیتس الکترونیکس یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید کننده تجهیزات صوتی در جهان است که اغلب با برند Beat by Dr.Dre شناخته می‌شود؛ مرکز اصلی این شرکت در کالور سیتی کالیفرنیا واقع شده و مؤسسان اصلی این برند آندره رومل یانگ معروف به Dr.Dre و مدیر سابق شرکت Interscope Geffen A&M Records جیمز آیووین معروف به جیمی آیووین هستند.

حوزه فعالیت شرکت Beats Electronics

این شرکت انواع هدفون و اسپیکر را تولید می‌کند و در ابتدا با Monster Cable Products همکاری می‌کرد، اما پس از آن وظیفه تولید محصولات را خود بیتس بر عهده گرفت؛ از سال ۲۰۱۴ سرویس نرم‌افزاری موسیقی این شکرت نیز با نام Beats Music شروع به کار کرد. شرکت تایوانی HTC برای مدتی بزرگ‌ترین سهامدار بیتس بود تا اینکه در سال ۲۰۱۲ نیمی از سهام خود که ۲۵ درصد کل سهام بود به شرکت بازگرداند و بقیه آن را نیز در سال ۲۰۱۳ به فروش رساند.

تاریخچه شرکت Beats Electronics

Beats با کشف مشکلات دنیای موسیقی توسط آیووین و Dr.Dre تأسیس شد؛ جیمی دو مشکل اصلی صنعت موسیقی را دزدیدن آثار هنری و کیفیت پایین هدفون‌های ارائه شدن توسط اپل می‌داند و Dre نیز با وی هم عقیده بود در نهایت آن‌ها با زمینه فکری و نیازهای مشترک اقدام به تولید اولین نمونه‌های محصولات صوتی با کیفیت کردند و شرکت مانستر که در بریسبین کالیفرنیا واقع شده بود اولین همکاری آن‌ها در تولید محصولات با کیفیت شد و اولین هدفون با برند Beats By Dr.Dre در پایان سال ۲۰۰۸ تولید شد.

قطع ارتباط با Monster و فروش سهام به HTC

در سال ۲۰۱۰ تولیدکننده تایوانی تلفن‌های هوشمند یعنی HTC سهام عمده بیتس را با هدف تولید تلفن‌هایی با کیفیت صوتی بسیار بالا برای رقابت با دیگر تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند بود؛ این خرید به HTC اجازه داد که گوشی‌هایی با برند Beats تولید کند، اما پس از این واگذاری سهام نیز بیتس هنوز به عنوان شرکتی مستقل فعالیت می‌کرد. در ژانویه سال ۲۰۱۲ زمان قرارداد مانستر با بیتس پایان یافت و این دو شرکت تصمیم به عدم همکاری گرفتند در اکتبر همان سال اولین محصولات مستقل بیتس به بازار عرضه شد و آیووین تصمیم گرفت با کنترل بیشتر به‌خصوص تحقیق و توسعه، تولیدات را با حجم مناسب‌تری به بازار عرضه کند تا سرعت رشد شرکت حفظ شود.

خرید مجدد سهام HTC و شروع به کار سرویس Beats Music

در جولای سال ۲۰۱۲ شرکت HTC به دلیل به دلیل تمرکز بر دنیای تلفن‌های هوشمند و حفظ بازارهای بین‌المللی نیمی از سهام خود را به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار به شرکت Beats Electronics فروخت و باز بزرگ‌ترین سهامدار شرکت باقی ماند. در آگوست ۲۰۱۳ گزارش شد که Beats Electronics به دنبال خرید سهام HTC و یافتن سرمایه‌گذاری جدید جدید برای خود است؛ سرانجام در ۲۷ سپتامبر همان سال اعلام شد که شرکت تایوانی تمامی سهام باقی‌مانده خود را به شرکت بیتس خواهد فروخت و به همراه آن این شرکت اعلام کرد که شرکت Carlye قصد سرمایه‌گذاری در این شرکت دارد.

فروش شرکت به اپل

در هشتم می ۲۰۱۴ روزنامه فایننشال تایمز اعلام کرد اپل در حال انجام مذاکره‌ای برای خرید شرکت بیتس با رقم ۳.۲ میلیارد دلار است که پس از مذاکرات متعدد اپل این شرکت را به قیمت سه میلیارد دلار خریداری کرد. کارشناسان معتقدند که استقبال کمتری از سرویس بیس موزیک دلیل کاهش قیمت پیشنهادی بوده است.

آیووین در یکی از مصاحبه‌های خود نیز می‌گفت: بیتس از ابتدا موازی با اپل حرکت می‌کرد، جرقه تأسیس بیتس زمانی خورد که او احساس کرد گوشی‌های هوشمند اپل فاقد تجهیزات صوتی مطلوب است و پیوند تکنولوژی و زندگی انسان در این محصولات کامل نیست؛ مدیرعامل اپل تیم کوک نیز پس از این قرارداد در صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد که موسیقی بخشی اساسی از برنامه‌ریزی‌های همیشگی اپل است و این شرکت تمام تلاش خود را برای ارائه محصولات عالی در این زمینه می‌کند.

محصولات شرکت Beats

محصولات شرکت بیتس اکثراً هدفون‌، ایرفون و اسپیکرهای قابل حمل است که با تبلیغات حرفه‌ای به بازار معرفی می‌شود؛ این شرکت در زمینه نرم‌افزار نیز فعالیت‌های حرفه‌ای دارد و سیستم‌های تقویت صوتی خود را با همکاری شرکت‌هایی مانند HP به دنیای لپتاپ‌ها وارد کرده است.

هدفون و اسپیکر

خط تولید اصلی محصولات بیتس هدفون‌هایی با برند Beats by Dr.Dre است که Dre در تبلیغ این خط تولید عنوان کرده است. کاربران با استفاده از هدفون‌های معمولی نمی‌توانند تمام جزئیات موسیقی را بشنوند و از نظر وی محصولات این شرکت تجربه شنیدن موسیقی با کیفیتی شبیه آنچه در استودیو پخش می‌شود را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

هدفون‌های این شرکت همواره به کیفیت و سطح بالای Bass در موسیقی مشهور بوده است و به طور اختصاصی کیفیتی بالا از موسیقی پاپ و هیپ‌هاپ ارائه می‌کند.

تجهیزات صوتی خودرو

شرکت بیتس تجربیاتی نیز در بخش محصولات خودرو دارد؛ این شرکت در سال ۲۰۱۱ قراردادی با کرایسلر امضا کرد تا سیستم‌های صوتی خود را بر روی خودروهای این شرکت نصب کند و اولین محصول این تفاهم‌نامه، خودروی لاکچری Chrysler 300S بود.

کد خبر 549023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.