مشخصات لپ‌تاپ Lenovo Thinkbook 15+ قیمت

قیمت لپ‌تاپ یکی از مولفه‌های اصلی خرید آن است. بررسی مشخصات، مقایسه، شناسایی مزایا و معایب لپ‌تاپ Lenovo Thinkbook 15 می‌تواند علاقه‌مندان به دنیای لپ‌تاپ را در انتخابی مناسب یاری کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت لنوو در سری لپ‌تاپ‌های Thinkbook 15 خود تلاش کرده است علاوه بر تولید یک مجموعه ساده و زیبا، امکانات سخت‌افزاری قدرتمندی را در اختیار کاربران قرار دهد؛ به‌طوری‌که این محصول از پردازنده‌های قدرتمند نسل دهم Intel Core i5 و Intel Core i7 استفاده کرده است. لپ‌تاپ Lenovo Thinkbook 15 جزو رده بالا نیست، اما بین لپ‌تاپ‌های میان‌رده و اقتصادی جزو حرفه‌ای‌ترین گزینه‌ها به حساب می‌آید. در ادامه به بررسی برخی از مشخصات لپ‌تاپ Lenovo Thinkbook 15 می‌پردازیم:

طراحی و بدنه لپ‌تاپ Lenovo Thinkbook

۱۵ بدنه لپ‌تاپ Lenovo Thinkbook 15 از جنس آلومینیوم بوده و مقاومت بسیار خوبی در برابر فشار و ضربه دارد. استفاده از بدنه فلزی و رنگ‌آمیزی نقره‌ای بدنه، ظاهر بسیار زیبایی به آن بخشیده است. لوگوی Lenovo بر قاب پشتی لپ‌تاپ بالا سمت چپ و لوگوی Thinkbook در قسمت پایین سمت راست محصول به چشم می‌خورد. ابعاد این لپ‌تاپ ۱۸.۹* ۲۴۵.۶ * ۳۶۴ میلی‌متر و وزن آن ۱.۷ کیلوگرم است. ضخامت لپ‌تاپ مذکور زیاد نیست و صفحه نمایش آن نیز دارای طراحی بسیار زیبا و باریک است.

صفحه نمایش لپ‌تاپ Lenovo Thinkbook

۱۵ لپ‌تاپ Lenovo Thinkbook 15 دارای صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی Full HD با رزولوشن ۱۰۸۰ * ۱۹۲۰ پیکسل و میزان روشنایی ۲۵۰ نیت است. استفاده از پنل IPS در این لپ‌تاپ باعث شده است رنگ‌ها شفافیت و دقت بالایی داشته باشد. شرکت لنوو در این سری از لپ‌تاپ های خود نیز از لولا نگهدارنده استوانه‌ای استفاده کرده است که باعث می‌شود صفحه نمایش لپ‌تاپ در هر زاویه‌ای که کاربر تمایل دارد تنظیم شود و حتی در حالت ۱۸۰ درجه نیز قرار می‌گیرد. روکش مات از دیگر ویژگی‌های صفحه نمایش لپ‌تاپ Lenovo Thinkbook 15 است که باعث می‌شود نمایشگر نوری را منعکس نکند. وب‌کم قرار گرفته شده در بالای پنل صفحه نمایش توان فیلم برداری 720p را دارد.

اسپیکر لپ‌تاپ Lenovo Thinkbook

۱۵ بلندگوهای لپ‌تاپ Lenovo Thinkbook 15 ساخت شرکت Harman بوده و کیفیت بسیار خوبی را برای پخش صدا ارائه می‌دهد. دو بلندگوی داخلی این محصول از استاندارد صوتی Dolby پشتیبانی می‌کند. دو میکروفون داخلی نیز برای ضبط صدا در نظر گرفته شده است که می‌توانند با کیفیت بالا و با کمترین نویز صدای کاربران را برای برقراری ارتباط ضبط کند.

صفحه‌کلید و تاچ‌پد لپ‌تاپ Lenovo Thinkbook

۱۵ لپ‌تاپ Lenovo Thinkbook 15 دارای صفحه کلید جزیره‌ای با اندازه استاندارد است و همه کلیدها به نور پس زمینه مجهز شده است؛ بنابراین کاربران می‌توانند در شرایط نوری ضعیف نیز به تایپ خود ادامه دهند. کلید دایره‌ای شکل پاور در قسمت بالا سمت راست صفحه کلید قرار گرفته شده است که به حسگر تشخیص اثر انگشت مجهز شده است؛ بنابراین کاربران می‌توانند بدون وارد کردن رمز خیلی سریع از لپ‌تاپ خود استفاده کنند. یک تاچپد نیز در قسمت پایین صفحه کلید لپ‌تاپ Lenovo Thinkbook 15 تعبیه شده است که می‌توان از آن برای انجام کارهای روزمره به جای ماوس استفاده کرد. این تاچ‌پد از فرمان‌های چند لمسی پشتیبانی می‌کند.

سخت‌افزار لپ‌تاپ Lenovo Thinkbook

۱۵ لپ‌تاپ Lenovo Thinkbook 15 در دو نسخه اصلی وارد بازار شده و تفاوت اصلی این دو مدل در نوع پردازنده است. در نسخه اول، از پردازنده نسل دهم Intel Core i5 استفاده شده که از محدوده سرعت یک تا ۳.۶ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند. در مدل حرفه‌ای‌تر نیز از پردازنده Intel Core i7 استفاده شده که سرعت پردازشی آن بین ۱.۸ تا ۴.۹ گیگاهرتز است. در مدل پایه لپ‌تاپ Lenovo Thinkbook 15 از رم هشت گیگابایتی DDR4 بهره گرفته شده است؛ درحالی‌که نسخه حرفه‌ای‌تر دارای رم ۱۲ و ۱۶ گیگابایتی است. به صورت کلی، در کانفیگ‌های این سری لپ‌تاپ لنوو از یک هارددیسک با ظرفیت یک ترابایتی استفاده شده ولی در کانفیگ‌های حرفه‌ای ThinkBook علاوه بر هارددیسک یک ترابایتی HDD از ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD استفاده شده است.

باتری لپ‌تاپ Lenovo Thinkbook

۱۵ انرژی مورد نیاز لپ‌تاپ Lenovo Thinkbook 15 با استفاده از یک باتری سه سلولی با ظرفیت ۴۵ وات ساعت تأمین می‌شود. این باتری لیتیوم پلیمری تقریباً ۹ ساعت شارژدهی دارد. البته با توجه با نوع استفاده از این لپ‌تاپ و میزان روشنایی صفحه نمایش ممکن است میزان شارژدهی آن از ۹ ساعت کمتر شود یا به ۱۲ ساعت برسد. شرکت لنوو در این سری از لپ‌تاپ خود از فناوری شارژ سریع استفاده کرده است؛ بنابراین کاربران می‌توانند با استفاده از کابل ۶۵ وات لپ‌تاپ خود را شارژ کنند.

مزایای لپ‌تاپ Lenovo Thinkbook 15

  • بدنه فلزی آلومینیومی
  • حسگر اثر انگشت
  • بلندگوها
  • قیمت
  • پردازنده نسل دهم اینتل
  • صفحه نمایش

معایب لپ‌تاپ Lenovo Thinkbook 15

  • کارت گرافیک

قیمت لپ‌تاپ 15 Lenovo Thinkbook

با توجه به بررسی‌ها در زمان انتشار این مطلب قیمت لپ‌تاپ Lenovo Thinkbook 15 با ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی SSD میزان ۱۶ میلیون تومان ارزیابی شده است.

کد خبر 548999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.