عدم توجه به جلو و لغزندگی معابر بیشترین علت تصادفات/۴۳ مجروح در تصادفات ۲۴ ساعت گذشته

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: بیشترین علت تصادفات ناتوانی رانندگان در کنترل وسایل نقلیه ناشی از توجه نکردن به جلو و همچنین لغزنده بودن معابر و نداشتن مهارت کافی از سوی رانندگان بوده است.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص علت بروز حادثه تصادف یک دستگاه تریلر با اتوبوس حامل کارکنان یکی از شرکت‌های شهرک صنعتی مورچه‌خورت در خیابان کاوه که منجر به مصدومیت ۱۸ نفر شد، اظهار کرد: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد یک دستگاه تریلر به علت توجه نکردن به جلو با اتوبوس برخورد کرده است و راننده اتوبوس نیز به علت لغزنده بودن سطح خیابان کنترل خودرو را از دست داده و اتوبوس پس از انحراف در وسط بلوار واژگون شده است.

وی افزود: قطعاً اگر سرنشینان اتوبوس از کمربند ایمنی استفاده کرده بودند شاهد این تعداد مصدوم در این حادثه نبودیم، لازم است رانندگان با حفظ تمرکز حین رانندگی قوانین و مقررات راهنمایی را رعایت کنند. همچنین سرنشینان خودروها نیز با بستن کمربند ایمنی به کاهش میزان خسارات و صدمات در حوادث رانندگی کمک کنند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان ادامه داد: بر اساس آمارها و اطلاعات به دست آمده در مدت ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۹۵ تصادف در سطح معابر شهری استان رخ داد که ۳۶ مورد آن جرحی و ۵۷ مورد خسارتی بودند.

وی از مجروح شدن ۴۳ نفر در حوادث رانندگی ۲۴ ساعت گذشته استان خبر داد و گفت: بیشترین علت تصادفات رخ داده، ناتوانی رانندگان در کنترل وسایل نقلیه ناشی از توجه نکردن به جلو و همچنین توجه نکردن به لغزنده بودن معابر و نداشتن مهارت کافی از سوی رانندگان بوده است.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه رانندگی در شرایط نامساعد جوی مانند هوای بارانی و برفی نیاز به مهارت‌های خاص دارد، تصریح کرد: رانندگان از سرعت مطمئنه استفاده کنند و با دنده سنگین حرکت کنند و ضمن رعایت فاصله طولی با خودروی جلویی خود از ترمزهای ناگهانی خودداری کنند چرا که ترمز شدید باعث سُر خوردن خودرو و بروز حوادث ناگوار می‌شود.

به گزارش ایمنا، ساعت ۵:۱۰ صبح امروز مأموران پلیس راهور شهرستان اصفهان از واژگونی یک دستگاه اتوبوس در خیابان کاوه شهر اصفهان مطلع و بلافاصله در محل حادثه حاضر شدند، در این حادثه ۱۸ نفر از سرنشینان اتوبوس مصدوم شدند که تمام مصدومان توسط نیروهای اورژانس به بیمارستان منتقل شدند و تحت مداوا قرار گرفتند.

کد خبر 548933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.