سپاهان در آستانه بازگشت به جمع ۱۰ باشگاه برتر آسیا

سیزدهمین حضور سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا در حالی رقم می‌خورد که حضور این تیم در رقابت‌های این فصل دوباره این تیم را در بین تیم‌های ایرانی رکورددار می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قرعه کشی فصل ۲۰۲۲ لیگ قهرمانان آسیا فردا از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح در مقر اصلی کنفدراسیون فوتبال آسیا در کوالالامپور پایتخت مالزی برگزار می‌شود که پخش زنده این مراسم از طریق این لینک در دسترس خواهد بود.

نایب قهرمانی فصل گذشته لیگ برتر و در ادامه صعود خودکار سپاهان به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با حذف پرسپولیس، سیزدهمین حضور باشگاه پر افتخار اصفهانی را در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا رقم زد. مروری خواهیم داشت بر آمار و ارقام و البته رکوردهای باشگاه سپاهان در بین تیم‌های ایرانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا:

سپاهان، رکورددار حضور تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا

سپاهان که از فصل ۲۰۰۴ حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کرده است، تاکنون در ۱۲ دوره از ۱۹ دوره این رقابت‌ها شرکت کرده و فصل آینده که از اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می‌شود سیزدهمین حضور سپاهان در این رقابت‌ها خواهد بود تا این تیم به تنهایی رکورددار حضور در لیگ قهرمانان آسیا شود. بعد از سپاهان، استقلال از ایران با ۱۲ حضور بیشترین حضور را در این رقابت‌ها دارد و با توجه به اینکه با حکم AFC حق شرکت در رقابت‌های این فصل را نخواهد داشت، سپاهان به تنهایی به صدر جدول حضور تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا می‌رسد.

یک امتیاز تا رکورددار شدن مجدد سپاهان

آخرین پیروزی پرسپولیس در فصل قبل لیگ قهرمانان آسیا که با یک گل مقابل استقلال تاجیکستان به دست آمد، این تیم را به دلیل تفاضل گل بهتر به صدر جدول پر امتیازترین تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا برد اما این رکورد برای پرسپولیس چندان پابرجا نخواهد بود زیرا سپاهان با اولین امتیاز در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا دوباره در صدر این رده بندی قرار می‌گیرد. با توجه به حضور نداشتن پرسپولیس در رقابت‌های این فصل، سپاهان این فرصت را دارد که مجدداً فاصله خود را با دیگر تیم‌های ایرانی زیاد کند.

طلایی پوشان اصفهان در آستانه بازگشت به جمع ۱۰ باشگاه برتر تاریخ لیگ قهرمانان

سپاهان در حال حاضر با ۱۲۸ امتیاز که در مجموع ۱۲ حضور قبلی‌اش در آسیا کسب کرده، در رده دوازدهم جدول کلی ادوار لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد. طلایی پوشان با حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان اما این فرصت را پیدا می‌کنند که مجدداً پس از یک سال به راحتی به جمع ۱۰ باشگاه برتر آسیا بازگردند. در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس و سوون سامسونگ کره جنوبی که بالاتر از سپاهان در این رده بندی هستند، غایب هستند و شاگردان محرم نویدکیا با کسب اولین امتیازات به جمع ۱۰ تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا از نظر امتیازی می‌پیوندند.

در مجموع و تا قبل از آغاز مسابقات این فصل، ۱۴۶ تیم مختلف در این رقابت‌ها شرکت کرده‌اند.

سپاهان در آستانه بازگشت به جمع ۱۰ باشگاه برتر آسیا

نایب قهرمانی، بهترین رتبه سپاهان

سپاهان در ۱۲ دوره حضور در لیگ قهرمانان آسیا ۹ بار در مرحله گروهی حذف شده است، ۲ بار تا یک چهارم نهایی پیش رفته است و یک بار که مربوط به سال ۲۰۰۷ است به عنوان اولین تیم ایرانی به فینال رقابت‌ها راه پیدا کرد، جایی که در مجموع دو بازی رفت و برگشت با نتیجه ۳ بر یک مغلوب اوراوا ردز ژاپن شد. گفتنی است اکثر حذف‌های سپاهان در مرحله گروهی مربوط به ادوار ابتدایی این رقابت‌ها است که تنها یک تیم از هر گروه صعود می‌کرد و سپاهان اکثراً با قرار گرفتن در رتبه دوم نمی‌توانست به دور بعد صعود کند.

سپاهان رکورددار حضور متوالی در ACL

از سال ۲۰۰۳ که رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا آغاز شد ۱۳ تیم مختلف ایرانی در این رقابت‌ها شرکت کرده‌اند و در مجموع تیم‌های ایرانی ۵۹ حضور را تجربه کرده‌اند. سپاهان و استقلال با ۱۲ حضور، پرسپولیس با ۱۰ حضور و ذوب آهن با ۷ حضور ۴ تیم برتر ایرانی از این حیث هستند.

در این بین اما رکورد حضور متوالی در مسابقات برای سپاهان است، تیمی که مابین فصول ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴، ۸ حضور متوالی را در لیگ قهرمانان آسیا تجربه کرد و رکوردی را به جا گذاشت که تا کنون هیچ تیم ایرانی به آن دست نیافته است. سپاهان مابین ۱۳ دوره لیگ قهرمانان که بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۶ برگزار شد تنها در دو فصل حضور نداشت و ۱۱ حضورش در این رقابت‌ها در همین فاصله رقم خورده است.

بعد از سپاهان، رکورد بیشترین حضور متوالی مربوط به استقلال با ۶ حضور متوالی از فصل ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ است. پرسپولیس با ۵ حضور متوالی و ذوب آهن و تراکتور با ۴ حضور متوالی در رده‌های بعدی هستند.

سپاهان در آستانه بازگشت به جمع ۱۰ باشگاه برتر آسیا

۳ باشگاه ایرانی در جمع فینالیست‌های تاریخ لیگ قهرمانان

در ۱۹ دوره گذشته لیگ قهرمانان آسیا، فینال این رقابت‌ها ۲۲ باشگاه مختلف را به خود دیده است که در این بین الهلال عربستان با ۴ فینال رکورددار است و در بین تیم‌های ایرانی پرسپولیس دو حضور و سپاهان و ذوب آهن هر کدام یک حضور در فینال رقابت‌ها را تجربه کرده‌اند.

این ۲۲ باشگاه از ۲۰ شهر مختلف بوده‌اند که نام اصفهان و تهران هم در بین این ۲۰ شهر دیده می‌شود. تیم‌های جده (الاتحاد و الاهلی) و ریاض (الهلال) عربستان هر کدام ۴ بار در فینال حضور داشته‌اند.

سپاهان در آستانه بازگشت به جمع ۱۰ باشگاه برتر آسیا

سپاهان در آستانه بازگشت به جمع ۱۰ باشگاه برتر آسیا

ایران هشتمین تیم پر افتخار در لیگ قهرمانان آسیا

فینالیست‌های ادوار لیگ قهرمانان آسیا از ۱۰ کشور مختلف بوده‌اند که در این بین کره جنوبی با ۶ قهرمانی و ۴ نایب قهرمانی پر افتخارترین است و ایران با ۴ نایب قهرمانی در رده هشتم این رده بندی است.

از حیث کسب امتیاز اما ایران موقعیت بهتری دارد و تیم‌های ایرانی در مجموع همه ادوار ۴۲۳ بازی کرده‌اند و با ۶۱۶ امتیاز در رده چهارم حضور دارند. کره جنوبی با ۹۱۰ امتیازی که تیم‌هایش به دست آورده‌اند صدرنشین این جدول است.

سپاهان در آستانه بازگشت به جمع ۱۰ باشگاه برتر آسیا

سپاهان در آستانه بازگشت به جمع ۱۰ باشگاه برتر آسیا

کد خبر 548900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.