احتمال انتقال ویروس توسط بیماران بدون علامت اومیکرون چقدر است؟

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که احتمال انتقال ویروس توسط افراد بیمار بدون علامت کرونای اومیکرون بیشتر از مبتلایان به سویه‌های دیگر ویروس کرونا است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گسترش سریع و جهانی سویه اومیکرون ویروس کرونا یکی از مهمترین نگرانی‌های متخصصان و مقامات بهداشتی در سراسر جهان است، به همین دلیل درک دقیق میزان انتقال این گونه از ویروس کرونا از اهمیت زیادی برخوردار است. گروهی از محققان مطالعات جدیدی در این زمینه انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که احتمال انتقال ویروس از بیماران فاقد علامت اومیکرون بسیار بیشتر از گونه‌های دیگر است.

به گفته محققان، از آنجایی که بسیاری از مبتلایان به گونه اومیکرون بدون علامت هستند، باید با این تصور که همه افراد ناقل بیماری هستند اقدامات پیشگیرانه را بیش از پیش رعایت کرد. برای نمونه، توصیه شده است که افراد از ماسک استفاده کنند، فاصله اجتماعی خود از دیگران را حفظ کنند، دستان خود را به صورت مرتب بشویند و از حضور در محیط‌های شلوغ و بدون تهویه مناسب دوری کنند. تزریق سه دوز واکسن کرونا نیز برای مقابله با این گونه جهش یافته از ویروس کرونا ضروری است.

گونه اومیکرون ویروس کرونا که دارای جهش‌های چندگانه است، به عنوان گونه نگران‌کننده معرفی شده است. سازمان جهانی بهداشت (WHO) نیز اعلام کرده است که موارد ابتلاء به گونه اومیکرون هر ۳۶ تا ۷۲ ساعت دو برابر می‌شود؛ این امر نشان می‌دهد که میزان انتقال‌پذیری این سویه بسیار زیاد است و در بسیاری از نقاط جهان به گونه غالب تبدیل شده است. به نظر می‌رسد که این گونه جهش یافته ایمنی ناشی از دریافت از واکسن کرونا و بیماری کووید -۱۹ را خنثی می‌کند، بنابراین احتمال ابتلای مجدد به این گونه وجود دارد.

کد خبر 548880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.