اولین لپ‌تاپ با نمایشگر حفره‌دار رونمایی شد

MiniBook X جدیدترین نوت بوک شرکت چینی Chuwi است که برای اولین بار در جهان برای پنهان کردن دوربین وب‌کم از یک حفره کوچک بهره می‌برد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به نظر می‌رسد روند کاهش حاشیه‌های نمایشگر گوشی‌های هوشمند به نوت‌بوک‌ها نیز سرایت کرده است، استفاده از بریدگی به شکل حفره یکی از روش‌هایی است که معمولاً گوشی‌های اندرویدی با هدف مشابه ناچ از آن بهره می‌برند، اما تاکنون چنین روشی در نوت بوک‌ها به کار گرفته نشده بود. شرکت Chuwi اولین نوتبوک مبتنی بر نمایشگر حفره‌دار خود را در بازار چین عرضه کرده است که دارای ویژگی‌های قابل توجهی است.

لپ‌تاپ ذکر شده دارای نمایشگر ۱۰.۵ اینچی با وضوح 2K و قابلیت پشتیبانی از قلم هوشمند است، به نظر می‌رسد که دوربین وب‌کم پنج مگاپیکسلی HD آن نیز در گوشه بلایی سمت چپ درون حفره‌ای تعبیه شده است، بنابراین حاشیه‌ها به کمترین میزان خود رسیده‌اند. از این دوربین برای برقراری تماس‌های ویدئویی و شرکت در جلسات و کنفرانس‌ها استفاده می‌شود.

لپ‌تاپ MiniBook X را می‌توان با توجه به نوع استفاده از آن تا ۳۶۰ درجه چرخاند و به عنوان تبلت از آن استفاده کرد. این محصول به پردازنده نسل یازدهمی N5100 به همراه کارت گرافیک UHD اینتل مجهز خواهد شد و با ۱۲ گیگابایت حافظه رم LPDDR4X و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

MiniBook X از فناوری شارژ سریع ۴۵ واتی بهره می‌برد و به صورت پیش فرض با سیستم عامل ویندوز ۱۱ در دسترس است. وزن این محصول ۸۹۹ گرم و ضخامت آن ۱۱ میلی‌متر است که در هر دو طرف آن یک درگاه USB Type-C و یک جک صدا مجهز شده است. نوتبوک MiniBook X با قیمت ۶۱۹ دلار فقط در بازار چین عرضه می‌شود، افرادی که آن را از وب سایت رسمی شرکت Chuwi سفارش دهند، می‌توانند آن را با ۷۰ دلار تخفیف تهیه کنند.

کد خبر 548840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.