علی عسگری شایسته مدیرعاملی هلدینگ خلیج‌فارس است

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: با توجه به رشته تحصیلی مرتبط علی‌عسگری و فهم او از مسائل فنی و مدیریت توسعه محوری، وی می‌تواند مدیر موفقی در هلدینگ خلیج فارس باشد.

مصطفی نخعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص انتصاب مدیر عامل جدید هلدینگ خلیج فارس اظهار کرد: با توجه به خوراک و سوخت ارزان و در دسترسی که در کشور موجود است، صنعت پتروشیمی به عنوان یکی از مهم‌ترین مزیت‌های اقتصاد کشور به شمار می‌رود. امروزه این صنعت با بیش از ۹۰ میلیون تن تولید و طرح‌های متعدد در حال ساخت علاوه بر تأمین مواد اولیه برخی از صنایع داخل، به عنوان یکی از مهم‌ترین منابع ارزآوری کشور نیز مطرح است و به خصوص طی سالیان اخیر کمک بزرگی به خنثی سازی تحریم‌های ناعادلانه آمریکا کرده است.

وی افزود: با توجه به این وضعیت مدیریت این صنعت عظیم از اهمیت بالایی برخوردار است. مشکلات ساختاری زیادی در این صنعت وجود دارد. بخش خصوصی کم‌ترین نقش را در مالکیت این صنعت مهم داشته و بسیاری از پتروشیمی‌های کشور در تملک وزارتخانه‌ها و سازمان‌هایی است که هیچ سنخیتی با مأموریت سازمانی آنها ندارند. از طرف دیگر اساسنامه شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران همچنان بلاتکلیف است که خود این باعث عدم امکان نظارت جدی و مناسب و نقش ریگولاتوری شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هلدینگ خلیج فارس به عنوان یکی از بزرگ‌ترین سهامداران صنعت پتروشیمی است و بخش زیادی از تولیدات صنعت پتروشیمی متعلق به این هلدینگ است. حدود ۳۶ درصد از تولیدات صنعت پتروشیمی کشور متعلق به پتروشیمی‌های هلدینگ خلیج فارس است پس طبیعتاً از جایگاه خاصی در این صنعت برخوردار است. آنچه که در این هلدینگ بیش از هر چیز دیگر اهمیت دارد، مدیریت استراتژیک و داشتن تفکر توسعه‌ای مبتنی بر ظرفیت‌ها و محدودیت‌ها موجود در داخل کشور است.

نخعی تاکید کرد: بر این اساس معتقدم علی‌عسگری که به عنوان مدیر عامل این هلدینگ منصوب شد، یکی از مدیران با تجربه کشور است که اقدامات توسعه محوری او تقریباً در تمامی مناسب قبلی از جمله اقدامات در حوزه فنی در صدا و سیما کاملاً مشهود است. ایشان با داشتن رشته تحصیلی فنی متناسب با مسئولیت جدیدش برای این سمت از شایستگی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: آقای علی عسگری در رشته مهندسی برق و صنایع تحصیل کرده و با مدیر عاملی این هلدینگ تناسب دارد. مشروط بر اینکه ایشان از مشاورین توانمند و مثال زدنی حوزه پتروشیمی کشور استفاده کند. او با تعامل با سایر ارکان تصمیم گیر و تصمیم ساز کشور به خصوص کمیسیون انرژی مجلس که بنای همکاری و کمک به توسعه این صنعت را دارد می‌تواند ضمن مدیریتی شایسته زمینه رشد و توسعه بیش از پیش و توجه به صنایع پایین دستی و ایجاد ارزش افزوده بیشتر در این هلدینگ را رقم بزند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: کمیسیون انرژی در فرصت مناسب برنامه‌ها و اهداف تیم جدید صنعت پتروشیمی کشور را بررسی خواهد کرد. حتماً ما نظارت لازم را برای اطمینان از سیر مناسب برنامه‌ها و اهداف پیش بینی شده در این صنعت را خواهیم داشت. بنده معتقدم با توجه به رشته تحصیلی آقای علی‌عسگری و فهمی او از مسائل فنی و مدیریت توسعه محوری که دنبال می‌کنند می‌تواند مدیر موفقی در این حوزه منوط به استفاده از افراد توانمند باشد.

وی توضیح داد: باتوجه به خوراک و سوخت ارزان و در دسترسی که در کشور موجود است، صنعت پتروشیمی به عنوان یکی از مهم‌ترین مزیت‌های اقتصاد کشور به شمار می‌رود. امروزه با بیش از ۹۰ میلیون تن تولید و طرح‌های متعدد در حال ساخت علاوه بر تأمین مواد اولیه برخی از صنایع داخل، به عنوان یکی از مهم‌ترین منابع ارزآوری کشور مطرح است. به خصوص در طی سالیان اخیر کمک بزرگی به خنثی سازی تحریم‌ها ناعادلانه آمریکا کرد.

نخعی در ادامه اظهار کرد: با توجه به این وضعیت مدیریت این صنعت عظیم از اهمیت بالایی برخوردار است. مشکلات ساختاری زیادی در این صنعت وجود دارد. بخش خصوصی کم‌ترین نقش را در مالکیت این صنعت مهم داشته و بسیاری از پتروشیمی‌های کشور در تملک وزارتخانه‌ها و سازمان‌هایی است که هیچ سنخیتی با مأموریت سازمانی آنها ندارند. از طرف دیگر اساسنامه شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران همچنان بلاتکلیف است که خود این باعث عدم امکان نظارت جدی و مناسب و نقش ریگولاتوری شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران شده است.

وی تصریح کرد: هلدینگ خلیج فارس به عنوان یکی از بزرگ‌ترین سهامداران صنعت پتروشیمی، بخش زیادی از تولیدات صنعت پتروشیمی متعلق به این هلدینگ است. حدود ۳۶ درصد از تولیدات صنعت پتروشیمی کشور متعلق به پتروشیمی‌های هلدینگ خلیج فارس است پس طبیعتاً از جایگاه خاصی در این صنعت برخوردار است. آنچه که در این هلدینگ بیش از هر چیز دیگر اهمیت دارد، مدیریت استراتژیک و داشتن تفکر توسعه‌ای مبتنی بر ظرفیت‌ها و محدودیت‌ها موجود در داخل کشور است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بر این اساس معتقدم آقای علی‌عسگری که به عنوان مدیر عامل این هلدینگ منصوب شد، یکی از مدیران با تجربه کشور است که اقدامات توسعه محوری او تقریباً در تمامی مناسب قبلی از جمله اقدامات در حوزه فنی در صدا و سیما کاملاً مشهود است. ایشان با داشتن رشته تحصیلی فنی متناسب با مسئولیت جدیدش برای این سمت از شایستگی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: آقای علی عسگری در رشته مهندسی برق و صنایع تحصیل کرده و با مدیر عاملی این هلدینگ تناسب دارد. مشروط بر اینکه ایشان از مشاورین توانمند و مثال زدنی حوزه پتروشیمی کشور استفاده کند. او با تعامل با سایر ارکان تصمیم گیر و تصمیم ساز کشور به خصوص کمیسیون انرژی مجلس که بنای همکاری و کمک به توسعه این صنعت را دارد می‌تواند ضمن مدیریتی شایسته زمینه رشد و توسعه بیش از پیش و توجه به صنایع پایین دستی و ایجاد ارزش افزوده بیشتر در این هلدینگ را رقم بزند.

نخعی افزود: کمیسیون انرژی در فرصت مناسب برنامه‌ها و اهداف تیم جدید صنعت پتروشیمی کشور را بررسی خواهد کرد. حتماً ما نظارت لازم را برای اطمینان از سیر مناسب برنامه‌ها و اهداف پیش بینی شده در این صنعت را خواهیم داشت. بنده معتقدم باتوجه به رشته تحصیلی آقای علی‌عسگری و فهمی او از مسائل فنی و مدیریت توسعه محوری که دنبال می‌کنند می‌تواند مدیر موفقی در این حوزه منوط به استفاده از افراد توانمند باشد.

کد خبر 548821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.