پرداخت معوقات کارکنان شهرداری خرمشهر در هفته جاری

سخنگوی شورای اسلامی شهر خرمشهر گفت: با دریافت وام از بانک، ۹۰ درصد از مطالبات کارکنان شهرداری این شهر پرداخت می‌شود.

مجید حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در هفته جاری بیش از ۹۰ درصد معوقات و مطالبات کارکنان شهرداری خرمشهر از طریق دریافت وام از بانک ملی پرداخت می‌شود.

وی افزود: تاکنون کارکنان شهرداری با وجود عدم دریافت حقوق با لطف خود کارها را انجام می‌دادند و اگر شهرداری از طریق وام، بدهی معوق خود به کارکنان را پرداخت نمی‌کرد نمی‌توانست خدمات و وظایف خود را ارائه دهد و در ماه‌های آینده عملاً شهرداری خرمشهر یک سازمان ورشکسته می‌شد.

عضو شورای اسلامی شهر خرمشهر ادامه داد: همچنین از آنجا که هر یک از کارکنان چندین ماه حقوق معوق داشته‌اند، امکان برقراری نظم و انضباط جاری و اداری نیز فراهم نبود.

وی با بیان اینکه شهرداری خرمشهر از طریق این وام ۴۸۰ میلیارد ریال به همه پرسنل شهرداری پرداخت خواهد کرد به گونه‌ای که بیش از ۹۰ درصد معوقات کارکنان پرداخت خواهد شد، گفت: به منظور جلوگیری از ایجاد هر گونه مفسده یا هدر رفت هزینه‌ها در جای دیگر، با نظر شهردار و شورای اسلامی شهر، امور مالی شهرداری میزان مطالبات هر شخص را به بانک اعلام می‌کند و حقوق معوق آنها به طور مستقیم توسط بانک واریز می‌شود.

حیدری ادامه داد: این وام به نام کارکنان اما با ضمانت و تعهد پرداخت توسط شهرداری است به صورتی که پرداختی شهرداری به صورت ماهیانه کمتر از یک و نیم میلیارد خواهد بود، این در حالی است که با این وام هم مشکلات کارکنان رفع می‌شود و هم با توجه به تورم سالانه در سال‌های آینده اقساط آن سنگین نخواهد بود.

وی با بیان اینکه برای آن دسته از افرادی که با توجه مشکلات بانکی امکان دریافت تسهیلات وام ندارند تصریح کرد: مشکل آنها رفع و یا معوقات آنها از طریق بودجه جاری پرداخت خواهد شد. شهرداری خرمشهر بیش از ۲۰۰ نفر نیروی حق‌الزحمه دارد که حقوق این افراد به صورت ماهیانه پرداخت می‌شود و هیچ‌گونه معوقی ندارند.

کد خبر 548808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.