حمل و نقل عمومی برای کادر درمان اسلواکی رایگان شد

شهر پوپراد اسلواکی حمل و نقل عمومی را برای کارکنان مراقبت‌های بهداشتی رایگان می‌کند؛ از اول سپتامبر ۲۰۲۲ نیز اتوبوس برای تمام شهروندان بدون هزینه می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از ۱۷ ژانویه، کارکنان بیمارستان در پوپراد اسلواکی می‌توانند به صورت رایگان از حمل و نقل عمومی استفاده کنند. شهرداری پوپراد برای تشکر از کارکنان سیستم مراقبت‌های بهداشتی با همکاری شرکت اتوبوسرانی این تصمیم تحسین برانگیز را اتخاذ کردند.

صرف نظر از موقعیت شغلی، همه کارکنان بیمارستان می‌توانند به زودی بدون خرید بلیط سوار اتوبوس‌های شهر شوند. برای استفاده از این سرویس، تنها نیاز است که آنها کارت کارمندی خود را به راننده وسیله نقلیه ارائه دهند و به این ترتیب صاحب یک بلیط رایگان می‌شوند.

شهردار پوپراد در این رابطه گفت: "من فکر می‌کنم آنها شایسته این تصمیم هستند زیرا، در این زمان دشوار، همه ما متوجه شده‌ایم که لزوم وجود آن‌ها به چه معناست. دولت و به ویژه وزارت بهداشت باید به فکر شرایط کاری و حقوق آن‌ها باشد. ما نمی‌توانیم بیشتر از اعطای بلیط حمل و نقل رایگان به آن‌ها، حمایت و قدرانی خود را نشان بدهیم، اما مطمئنم که همه آن‌ها از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند."

حمل و نقل عمومی برای کادر درمان اسلواکی رایگان شد

شهردار در طول مبارزات انتخاباتی خود به ساکنان شهر قول داده بود که حمل و نقل عمومی را برای همه رایگان کند. او اکنون به وعده خود عمل نموده و اعلام کرده است که از اول سپتامبر برای همه شهروندان بدون هزینه خواهد بود.

شهرداری امیدوار است با این اقدام افراد بیشتری را به استفاده از اتوبوس‌های شهری به جای خودرو یا تاکسی تشویق کند. به عبارت دیگر، مقامات شهر به دنبال ترویج حمل و نقل سازگار با محیط زیست برای کاهش آلودگی هوا و تبدیل شدن به شهری سبزتر هستند.

جالب است بدانید که پوپراد تنها شهری در اسلواکی است که از زمان شیوع کووید ۱۹، شاهد افزایش ۳۰ درصدی عملکرد حمل و نقل عمومی بوده است. به همین دلیل، انتظار می‌رود که استفاده رایگان از آن، باعث جذابیت بیشتر آن شود.

کد خبر 548795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.