جوشکاران هفشجانی جان باختند

رئیس شورای اسلامی شهر هفشجان گفت: سه جوشکار هفشجانی در حادثه اشتهارد شهید شدند.

رجبعلی کیوانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: روز گذشته یک حادثه انفجار و حریق در شهرک صنعتی اشتهارد (بین دو استان البرز و قزوین) رخ داد.

وی افزود: متأسفانه طبق اطلاعاتی که از متولیان گرفتیم چهار در این حادثه فوت شدند که از این تعداد سه نفر از شهروندان هفشجان هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر هفشجان تصریح کرد: هفشجان شهر صنعتگران بی صنعت بوده و هست که در دنیا و کشور به نام هستند و به همین دلیل تحت عنوان «پایتخت جوش کشور» ثبت ملی شده و این جوشکاران در تمام نقاط کشور مشغول فعالیت هستند اما آن گونه که باید مورد توجه نیستند.

وی ادامه داد: هفشجان حدود هشت هزار نیروی فنی و تکنسین دارد و صنعتی نیست که در افراد در آن بی تجربه باشند، اما آن گونه که باید ایمنی کاری، مالی و جانی ندارند که لازم است مسئولان در این زمینه تدابیر لازم را داشته باشند زیرا مرتبه اول نبوده و حوادث در کشور عراق، ذوب آهن اصفهان و سرخس و ایرانشهر زاهدان موجب شهادت صنعتگران این شهر در سالیان گذشته شده و حادثه روز گذشته نیز موجب عزادار شدن سه طایفه بزرگ در این شهر شد.

کیوانی ادامه داد: طبق فرمایش امام علی (ع) هر فردی که هنگام کسب روزی حلال فوت کند، شهید است لذا این سه شهروند هفشجانی نیز شهید شدند؛ در حادثه روز گذشته سه نفر ۳۸، ۴۴ و ۵۴ هستند که هنوز اجساد آنان پیدا نشده و به محض اینکه پزشکی قانونی تأیید کند، مراسم تشیع برگزار می‌شود.

کد خبر 548779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.