درختان مرده روتردام با "کیو آر کد" شناسایی می‌شوند

روتردام در روز ۱۰ ژانویه از شروع یک پروژه آزمایشی جدید خبر داد که هدف آن ارائه اطلاعات بیشتر در مورد علت قطع عمدی درختان است. علاوه بر این، شهروندان فرصتی برای آخرین خداحافظی و ارج نهادن به درختانی به دست می‌آورند که در طول سال هوای پاک و سایه برایشان فراهم کرده بودند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طی دوره‌ای یک ماهه، شهرداری هلند ۱۰۰ درخت مرده یا آسیب‌دیده را با کدهای QR علامت‌گذاری می‌کند. این کدها به شهروندان اطلاع می‌دهد که چرا درخت دیگر نمی‌تواند در جایی که قبلاً بوده بماند و باید قطع شود.

از آنجایی که شهروندان هلندی نسبت به محیط زیست آگاهی بیشتری پیدا می‌کنند، بیشتر و بیشتر به فضای سبز کمیاب شهری اهمیت می‌دهند به طوری که هنگام قطع یک درخت زنده، شهرداری اغلب با خشم و برانگیختن سوال از سوی شهروندان مواجه می‌شود. با این حال، مواقعی وجود دارد که قطع درختان اجتناب‌ناپذیر است، زیرا درخت حتی پس از بهبودی بیمار است یا به علت پوسیده بودن برای ایمنی انسان‌ها و ساختمان‌ها خطرناک است و احتمال سقوط آن وجود دارد.

درختان مرده روتردام با "کیو آر کد" شناسایی می‌شود

شهرداری روتردام در تلاش برای شفاف‌تر کردن اطلاعات و رفع تمام شک و تردیدهای مربوط به قطع غیرقانونی درختان، تصمیم گرفت یک رویکرد ارتباطی فعال را آزمایش کند. این آزمایش به ۱۰۰ درختی مربوط می‌شود که در همسایگی منطقه شارلو و نواحی اطراف آن مرده و یا آسیب جبران ناپذیری دیده بودند.

هر درخت یک کد QR دارد که علت مرگ آن را مشخص می‌کند و به عنوان بخشی از مسئولیت شهر برای مراقبت از درختان، مکان آن روی یک نقشه دیجیتالی درختان نشان داده می‌شود. اگر آزمایش موفقیت‌آمیز تشخیص داده شود، می‌توان آن را به سایر مناطق روتردام نیز گسترش داد.

شهرداری اعلام کرده است که این پایلوت تنها به شیوه جدید اطلاع‌رسانی به مردم مربوط می‌شود، در حالی که کار روزمره برای حفاظت از درختان به همین شکل است و این نهاد به عنوان بخشی از وظایف خود به نظارت دقیق درختان شهری در طول سال ادامه می‌دهد.

درختان مرده روتردام با "کیو آر کد" شناسایی می‌شود

درختانی که خطری برای ایمنی شهر و ساکنان دارند، هرس یا حذف می‌شوند و برای این کار از متخصصان و کارشناسان استفاده می‌شود. در صورت اعطای مجوز قطع توسط کارشناسان، حتی تا شش هفته بعد نیز می‌توان به انجام آن اعتراض کرد.

در نهایت شهرداری معمولاً درخت قطع شده را با درخت جدید جایگزین می‌کند. با این حال، همیشه نمی‌توان یک درخت جدید را بلافاصله پس از قطع درخت قبلی کاشت. بلکه هر تابستان، مکان‌هایی که درختی در آن‌ها برداشته شده است بازدید می‌شود و سپس تصمیم گرفته می‌شود که درخت جدیدی کاشته شود یا خیر.

کد خبر 548777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.