۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
ربات‌های هتلدار!

ربات‌های هتلدار می‌توانند به عنوان پیشخدمت فعالیت کنند، سفارش غذا بگیرند، اتاق‌های هتل را تمیز کنند، هزینه نیروی کار را کاهش دهند و رضایت مشتریان را تضمین کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با پیشرفت تکنولوژی، ربات‌ها در بخش‌های گردشگری و هتلداری به کمک نیروی انسانی آمده و نقش مؤثری در خوش‌آمدگویی به مهمانان، تمیز کردن و ضد عفونی کردن اتاق‌ها، آشپزی، تهیه و ارسال غذاها به مسافران خواهند داشت. به‌کارگیری این ربات‌ها مؤثرترین اشکال فن‌آوری مهمان‌نوازی را نشان می‌دهند و حضور آن‌ها به افزایش رضایت مهمانان کمک می‌کند. اما ربات چیست و چرا ربات‌های هتلدار در جهان محبوب هستند؟

با ما همراه شوید تا شما را با پاسخ چنین سوالاتی و چندین نمونه از ربات‌های مورد استفاده در هتل‌ها آشنا کنیم:

ربات چیست؟

به طور کلی به هر وسیله یا سیستمی که برای انجام وظایف خاصی مهندسی شده باشد، ربات گفته می‌شود و می‌تواند شامل ربات‌هایی شود که در خط مونتاژ و ماشین‌های CNC، برای ایجاد قطعات بسیار پیچیده به کار گرفته می‌شود؛ سیستم‌هایی که برای کمک و خدمت‌رسانی به انسان‌ها طراحی شده‌اند.

علت محبوبیت ربات‌های هتلدار چیست؟

دلایل مختلفی برای محبوبیت این ربات‌ها وجود دارد. با پیدایش فناوری اتصال بی‌سیم و حضور فراگیر تلفن‌های هوشمند، مشتریان هتل‌ها در طول دوران اقامت خود انتظار خدمات بالاتری را دارند و ربات‌های هتلدار قادر به ارائه چنین خدماتی هستند. از این رو مدیران هتل‌ها در آینده تصمیم می‌گیرند از چنین فرصت‌هایی استفاده کنند.

ربات‌های هتلدار!

آشنایی با ربات‌های مورد استفاده در هتل‌ها

همانطور که قبلاً تصور کرده‌اید، انواع مختلفی از ربات‌های هتلدار وجود دارد و هر یک از آن‌ها برای یک هدف منحصر به فرد طراحی شده‌اند. در ادامه شما را با تعدادی از رایج‌ترین ربات‌ها که نقش مؤثری در مهمان نوازی و انجام امور مسافران دارند، آشنا می‌کنیم:

ربات‌های خوش‌آمدگو

این ربات‌ها در نقاط استراتژیک هتل‌ها قرار می‌گیرند تا به سوالات رایج مسافران پاسخ دهند. از وظایف آنها می‌توان به پاسخگویی در مورد موقعیت آسانسورها، راهنمایی برای رزرو یک اتاق خاص یا حتی توصیه انواع خاصی از غذاها اشاره کرد. ظاهر انسان‌نمای این ربات‌ها به همین منظور در نظر گرفته شده است تا جذابیت خوبی برای مسافران داشته باشند. هنگامی که کارکنان هتل‌ها در مواقع شلوغ سال نتوانند نیازهای مهمانان خود را در برآورده کنند، استفاده از ربات‌های خوشامدگو بسیار پرکاربرد خواهد بود.

ربات‌های مهماندار

ربات‌های مهماندار برای انجام خدمات مختلف طراحی شده‌اند. به طور مثال یک نوع ربات برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن وسایل که ممکن است در معرض میکروب‌ها یا باکتری‌ها بوده باشند، طراحی شده است. استفاده از این ربات‌ها در عصر حاضر به دلیل شیوع بیماری کرونا از اهمیت زیادی برخوردار است. طراحی ربات‌های مهماندار دیگر برای انجام خدماتی مانند ارائه حوله‌ها و ملحفه‌های تمیز به مهمانان صورت می‌گیرد. ربات‌های تمیزکننده نیز در هتل‌ها بسیار محبوب هستند، زیرا می‌توانند پس از خروج مهمانان، وارد اتاق‌ها شده و از تمیز بودن محیط برای مهمانان تازه وارد اطمینان حاصل کنند.

ربات‌های خدمت‌رسان

برخی از ربات‌ها نیز برای ارائه خدمات سفارشی به مهمانان طراحی شده‌اند. این شگفت‌انگیزهای کوچک به طور مرتب به آشپزخانه هتل سر می‌زنند و تضمین می‌کنند که همه وعده‌های غذایی مسافران تازه سرو می‌شود و دیگر لازم نیست مهمانان برای لذت بردن از غذاها، محل اقامت خود را ترک کنند.

ربات‌های هتلدار!

ربات‌های پیشخدمت

ربات‌های هتلدار حتی می‌توانند به عنوان پیشخدمت فعالیت کنند. برخی از آنها در مجموعه‌ای از مسیرها نصب شده‌اند، در حالی که برخی دیگر می‌توانند آزادانه در رستوران هتل حرکت کنند. هر دو نوع این ربات‌ها قادر به گرفتن سفارش و تحویل غذا به مهمانان هستند. استفاده از ربات‌های پیشخدمت می‌تواند به مدیریت بهتر هتل کمک کند، هزینه نیروی کار را کاهش دهند و رضایت مشتریان را تضمین کنند.

ربات‌های آشپز

نوع دیگری از ربات‌ها می‌توانند برای مهمانان غذا درست کنند. چنین روبات‌هایی را می‌توان برای طبخ غذاهای بسیار پیچیده و مشکل برنامه‌ریزی کرد و یا میزان دقت آن‌ها را برای طعم‌های خاص نظیر غذاهای بدون گلوتن و کم‌کالری افزایش داد. همچنین در مواقعی که باید حجم بالایی از غذاها در زمان خاص آماده شود (برای مثال تهیه غذا برای یک همایش خاص)، استفاده از ربات‌های آشپز بسیار مناسب است.

مزایای ربات‌های هتلدار چیست؟

یکی از مزیت‌های اصلی این ربات‌ها، آزاد کردن کارکنان هتل برای انجام سایر وظایف مربوط به مهمان است. علاوه بر این، ربات‌های هتلدار می‌توانند عملکردهای شبانه‌روزی را بر عهده گیرند که انجام آنها برای کارمندان غیرممکن است. این ربات‌ها می‌توانند بسیاری از کارها را با دقت بسیار بالاتر در مقایسه با همتایان انسانی خود تکمیل کنند. به طور کلی حضور ربات‌ها، جذابیت واقعی را به صنعت هتلداری خواهد بخشید.

معایب ربات‌های هتلدار چیست؟

این ربات در مدت اقامت مسافران با انسان‌ها در تماس هستند و تعداد انگشت‌شماری از مشتریان ممکن است از به‌کارگیری پیشرفته‌ترین روبات‌های هتلدار نیز رضایت نداشته باشند.

کد خبر 548760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.