برنو با تعریض رودخانه، دوستدار عابرپیاده می‌شود

شهرداری برنو چک به عنوان بخشی از اقدام‌های تحول شهری، قرار است بستر رودخانه این شهر را تعریض کند تا از وقوع سیل جلوگیری شود؛ به عبارت دیگر، این پروژه به دنبال حفاظت از شهر و ساکنان آن است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اگرچه قصد اصلی اجرای این پروژه کاهش سیل است، اما این تنها هدف نیست؛ در واقع شهرداری می‌خواهد فرصت‌های جدیدی برای پیاده روی، ورزش و استراحت در منطقه ایجاد کند. به این ترتیب، یک ناحیه تفریحی ایجاد می‌شود که برای افراد در هر سن و توانایی قابل دسترسی خواهد بود.

برای جلب توجه ساکنان منطقه، شهر ۳ کیلومتر مسیر برای عابران پیاده و دوچرخه سواران اضافه خواهد کرد. در راستای این تصمیم، پیاده‌راه‌هایی بر روی مخازن، برکه‌ها و تالاب‌ها و همچنین زیرگذرهایی برای دوچرخه‌سواران در زیر پل‌ها نصب خواهد کرد.

 برنو با تعریض رودخانه، دوستدار عابرپیاده می‌شود

علاوه بر ایجاد زیرساخت‌های لازم برای دوچرخه‌سواران و عابران پیاده، این شهر میزبان بیش از ۶۰۰ اصله درخت جدید در این منطقه می‌شود. آنا هوباچکوا، وزیر محیط زیست، در مورد این پروژه توضیح داد:

این یک پروژه منحصر به فرد است که بر اقدامات کنترل سیل سازگار با طبیعت متمرکز شده است و مشابه آن در جمهوری چک تا به حال وجود نداشته است. این احیا، به لطف تعریض بستر رودخانه، احداث مناطق دوستدار عابرپیاده برای ساکنان برنو و همچنین فراهم آوردن طبیعت شهری، ایجاد شده است و نمونه خوبی از این واقعیت است که عناصر زیرساخت سبز-آبی باید در شهرها در کنار یکدیگر باشد. "

 برنو با تعریض رودخانه، دوستدار عابرپیاده می‌شود

توجه به این نکته ضروری است که شهر تغییر خاکریز را بر اساس طرح‌های ایوان رولر انجام خواهد داد. از آنجایی که رولر معمار مشهوری بود که بسیاری از ساختمان‌های قابل توجه را برای برنو به ارمغان آورد، پتر هلادیک معاون اول شهردار شهر اشاره می‌کند که نام خاکریز "رولر" خواهد بود.

 برنو با تعریض رودخانه، دوستدار عابرپیاده می‌شود

کد خبر 548737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.