دولت یارانه ارز ۴۲۰۰ را به جای مردم به تولیدکننده بدهد

رئیس اتاق اصناف کشاورزی با بیان اینکه تبعات حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به همه جامعه می‌رسد گفت: در تمام دنیا مرسوم است که قیمت کالاهای اساسی را دولت تنظیم می کند. با حمایت از بخش تولید می‌توان محصولات کشاورزان را با قیمت کمتری به دست مردم رساند.

به گزارش ایمنا، قاسم پیشه‌ور اظهار کرد: به دلیل عدم توان نظارتی دولت در سالهای گذشته، مصرف کننده و تولیدکننده از ارز ۴۲۰۰ تومانی بهره نبرده اند و این دو بخش عمدتاً از نحوه اختصاص یارانه‌ها ناراضی هستند.

وی افزود: برای رفع این مشکل ساده ترین کار حذف یارانه تولیدات کشاورزی و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است ولی تبعات تنش زای این اقدام به همه جامعه می رسد.

رئیس اتاق اصناف کشاورزی کشور ادامه داد: در تمام دنیا مرسوم است که در قیمت هفت تا ۱۰ کالای اساسی که قوت غالب مردم است دولت به بازار ورود کند و اقدامات تنظیم بازاری انجام دهد؛ با حمایت دولت از جامعه کشاورزی، محصولات آنها با قیمت کمتری به دست مردم برسد.

وی تصریح کرد: برای اعطای یارانه ها به بخش کشاورزی از همان سال های گذشته باید نظام صنفی کشاورزی را مسئول توزیع و نظارت بر یارانه های کشاورزی می کردیم اما، دولت های قبل به بخش خصوصی اعتقادی نداشتند.

پیشه‌ور گفت: نظام صنفی کشاورزی کشور که اکنون به اتاق اصناف کشاورزی ارتقا یافته است، این آمادگی را دارد تا هرگونه تسهیلات بانکی و یارانه را به بخش کشاورزی بر اساس پروانه و اهلیت تولیدکنندگان توزیع کند.

رئیس اتاق اصناف کشاورزی کشور ادامه داد: در حال حاضر سیستم مورد نظر برای نظم بخشی، ساماندهی و نظارت بر جامعه کشاورزی در اتاق اصناف کشاورزی کشور وجود دارد.

پیشه‌ور گفت: ما می توانیم تسهیلات یارانه‌ای را بر اساس هکتار هر کشاورز اختصاص دهیم، اما اکنون این تسهیلات توسط شورای روستا و وزارت جهاد کشاورزی اختصاص می یابد که از دقت لازم برخودار نیست و آشفتگی دارد.

منبع: تسنیم

کد خبر 548691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.