پرسپولیس یک ـ فجر سپاسی صفر/ نایب قهرمانی سرخ‌ها در نیم فصل با سه امتیاز شیرین

پرسپولیس و فجر از دقایقی قبل به مصاف هم رفته اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس از ساعت ۱۷ امروز پنجشنبه ۲۳ دی ماه در ورزشگاه آزادی میزبان فجر شهید سپاسی شده که این مسابقه در نیمه دوم با برتری یک گله سرخ‌پوشان در جریان است.

هفته پانزدهم لیگ برتر، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های پرسپولیس و فجر شهید سپاسی

ورزشگاه: آزادی، تهران

تماشاگر: -

گل‌ها: کمال کامیابی‌نیا (دقیقه ۶۸- برای پرسپولیس)

اخطار: حسین مهربان (دقیقه ۳۲- از فجر سپاسی) - مهدی عبدی (دقیقه ۸۹- از پرسپولیس)

اخراج: -

پرسپولیس تهران: حامد لک، فرشاد فرجی، سیدجلال حسینی، مهدی شیری، سعید آقایی، کمال کامیابی نیا، میلاد سرلک، وحید امیری (دقیقه ۶۶- احسان پهلوان)، سیامک نعمتی (دقیقه ۸۱- محمد امامی)، مهدی ترابی، مهدی عبدی (دقیقه ۹۰- مهدی مهدی خانی)

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

فجر شهید سپاسی شیراز: ایمان صادقی، امید منصوری، محمد زینعلی، محمد. قنبری، محمدعرفان معصومی، احمد زنده روح، فرزان دانا، اتابک زارعی، میلاد احمدی، حسین مهربان (دقیقه ۷۷- علی نقی زاده)، شهرام گودرزی

سرمربی: علی‌اصغر کلانتری

داور: مرتضی منصوریان

شرح بازی:

سرخ‌پوشان بازی را تهاجمی آغاز کردند و در همان ابتدا توانستند در محوطه فجر خطرناک ظاهر شوند. خیلی زود با گذشت زمان میهمان توانست اعتماد به نفس پیدا کرده و با برنامه حمله کند. بازی با اعتماد به نفس فجری‌ها دوام زیادی نداشت و خیلی زود سرخ‌ها دوباره سوار مسابقه شدند.

بیشتر حملات شاگردان گل محمدی روی ارسال‌ها از سمت راست خلاصه شده بود اما درخشش صادقی و نظم دفاعی فجر آن‌ها را ناکام می‌گذاشت. به همین ترتیب ۴۵ دقیقه اول بدون آنکه توپی از خط دروازه‌ها گذشته باشد، به اتمام رسید.

نیمه دوم باز هم با سلطه سرخ‌ها آغاز شد اما نقشه شاگردان کلانتری در ۴۵ دقیقه دوم، پایه ریزی ضد حملاتی زهردار بود که پرسپولیس را دست به عصاتر می‌کرد. بالاخره سانترهای متعدد پرسپولیسی‌ها در شست و هفتمین دقیقه جواب داد و کمال کامیابی‌نیا این تیم را پیش انداخت.

دقایق حساس:

دقیقه ۲- ارسال زمینی دقیق سید جلال حسینی به محوطه را عبدی در چند قدمی دروازه قطع کرد اما ضربه او به شکلی خطرناک از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۱۷- سانتر سیامک نعمتی با پرش و ضربه سر عبدی همراه شد اما باز هم توپ جایی در چهارچوب نداشت.

دقیقه ۱۸- ضربه فنی ترابی با کات درون پا را ایمان صادقی در اختیار گرفت.

دقیقه ۳۰- شوت وحید امیری در میانه راه به مدافع فجر خورد و به شکلی خطرناک راهی کرنر شد.

دقیقه ۳۷- ضربه سر امیر با واکنش تماشایی صادق همراه شد تا سرخ‌ها باز هم در گشودن دروازه حرف شیرازی ناکام بمانند.

دقیقه ۴۱- حرکت عبدی در گوشی محوطه و شوتش از زاویه بسته صادقی را مجبور به واکنش کرد تا توپ را به کرنر بفرستد.

دقیقه ۵۷- کرنر ارسالی پرسپولیسی‌ها با ضربه سر فرجی در شرایطی مسلط همراه شد که صادقی این بار هم مانع از باز شدن دروازه خود شد.

دقیقه ۵۹- ضد حمله سریع فجری‌ها با نفوذ زنده روح تکمیل شد اما شوت او در زاویه نسبتاً بسته را لک به کرنر فرستاد.

شرح گل:

۰-۱ (دقیقه ۶۸- کمال کامیابی‌نیا) - ارسال دقیق ترابی باعث شد تا کامیابی‌نیا خود را از مدافعین فجر جدا کرده و با اثری اندک با سر روی توپ، دروازه صادقی را بگشاید. با این وجود دقیقاً مشخص نبود آیا توپ توسط او وارد دروازه شده یا سانتر ترابی مستقیماً به گل تبدیل شده است. از طرفی کامیابی‌نیا در موقعیتی مشکوک قرار داشت ولی داور گل را پذیرفت.

نکات ویژه:

* رضا درویش، مدیر عامل جدید و بیژن ذوالفقار نسب، عضو جدید هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس برای تماشا دیدار این تیم مقابل فجر سپاسی در ورزشگاه آزادی حضور یافتند.

* ایده پویان ماژ، کارگزار پرسپولیس که پس از استعفا صدری تبلیغات را از کنفرانس این تیم برداشته بود، با حمایت از مدیرعامل جدید این باشگاه تبلیغات محیطی‌اش در استادیوم دیده می‌شود

* در شرایطی که حضور خبرنگاران بانو در ورزشگاه تداوم یافته، این بار یک پلیس زن هم در کنار آن‌ها حضور داشت.

* در دقیقه ۶۷ سیامک نعمتی در آستانه ورود به محوطه توسط مدافع فجر نقش بر زمین شد ولی داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

* دقیقه ۷۹ سیامک نعمتی در محوطه فجر سرنگون شد ولی منصوریان باز هم دستور به ادامه کار داد.

کد خبر 548620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.