رشد ۲.۰۱ درصدی بیت کوین/ آیا بازار کریپتو کارنسی احیا می‌شود؟

با بازگشت بیت کوین از محدوده ۴۰ هزار دلار و دستیابی به قیمت ۴۳ هزار دلار پیش بینی می‌شود که بازار کریپتو کارنسی مجدد بتواند تحرکات مثبتی را انجام دهد. بیت کوین به عنوان بزرگترین رمز ارز بازار رهبری بازار رمزارزها را در دست دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوساناتی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

  • BTC بیت‌کوین ۴۳ هزار ۶۷۳ دلار.
  • ETH اتریوم ۳ هزار و ۳۴۵ دلار.
  • BNB بایننس‌کوین ۴۷۹ دلار ۱۹ سنت.
  • ADA کاردانو ۱ دلار ۲۹ سنت.
  • DOGE دوج‌کوین ۱۷ سنت.
  • XRP ریپل ۷۸ سنت.
  • DOT پولکادات ۲۶ دلار ۷۵ سنت.
  • SOL سولنا ۱۵۰ دلار ۶۶ سنت.
  • Avalanche اوالانچ ۹۳ دلار ۸۵ سنت.
  • Tera ترا ۸۱ دلار ۴۹ سنت.

۱۲ رمز ارز برتر بر اساس حجم بازار

رشد ۲.۰۱ درصدی بیت کوین/ آیا بازار کریپتو کارنسی احیا می‌شود؟

تحلیل تکنیکال بیت کوین

پیش بینی می‌شود که بیت کوین بتواند تا سطح ۵۰ هزار دلار رشد کند. حمایت ۴۰ هزار دلار را در صورت بازگشت مسیر پیش روی خود دارد.

رشد ۲.۰۱ درصدی بیت کوین/ آیا بازار کریپتو کارنسی احیا می‌شود؟

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نمی‌باشد)

ارزش بازار بیت کوین: ۲.۰۳ تریلیون دلار

رشد ۲.۰۱ درصدی بیت کوین/ آیا بازار کریپتو کارنسی احیا می‌شود؟

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز: ۲۱ واحد

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین ۰ تا ۱۰۰ بوده و دارای ۵ وضعیت می‌باشد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

رشد ۲.۰۱ درصدی بیت کوین/ آیا بازار کریپتو کارنسی احیا می‌شود؟

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه‌ی ۰ تا ۲۵ بوده و نشان دهنده‌ی وجود ترس شدید در بازار است. بعضی از تحلیلگران تکنیکال این موقعیت را مناسب برای ورود به بازار می‌دانند.

(Fear)این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه‌ی ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار می‌باشد و نشان دهنده‌ی برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند، شاهد این عبارت خواهیم بود و به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر می‌باشد.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه‌ی ۷۵ تا ۱۰۰ می‌باشد که نشان دهنده‌ی طمع شدید کاربران است. تحلیلگران تکنیکال در مورد ورود به بازار در این مقطع هشدار می‌دهند زیرا بخاطر طمع کاربران و هجوم آنها به بازار قیمت‌ها بیش از حد بالا رفته و هر لحظه امکان ریزش وجود دارد.

تغییرات شاخص ترس و طمع

رشد ۲.۰۱ درصدی بیت کوین/ آیا بازار کریپتو کارنسی احیا می‌شود؟

دامیننس ۸ رمزارز بر اساس رتبه حجم بازار

رشد ۲.۰۱ درصدی بیت کوین/ آیا بازار کریپتو کارنسی احیا می‌شود؟

  • دامیننس بیت کوین: ۴۲.۴۸%
  • دامیننس اتریوم: ۲۰.۲۶%
  • دامیننس ریپل: ۱.۹۳%
  • دامیننس لایت کوین: ۰.۴۸%

منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیاست. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم. شاخص دامیننس بیت کوین یکی از معیارهایی است که بسیاری از تحلیلگران در حال حاضر از آن برای تصمیم گیری جهت خرید و فروش کمک می‌گیرند.

پروژه NFT فراستیز کلاهبرداری از آب در آمد

بنا بر گزارش‌ها، خالقان مجموعه توکن‌های غیرمثلی فراستیز ۱.۳ میلیون دلار را از سرمایه‌گذاران این پروژه به سرقت برده‌اند. این مجموعه دارای ۸,۸۸۸ توکن با کف قیمتی ۱۲۰ دلار بود اما کاربران بعد از خرید متوجه شدند توسعه‌دهندگان فراستیز کل کانال‌های ارتباطی را قطع کرده و پول‌ها را به حساب دیگری منتقل کرده‌اند. با وجود این، سرمایه‌گذاران در تلاش‌اند تا کنترل این پروژه را در دست بگیرند و با راه‌اندازی قرارداد جدید پول‌های سرقتی را به صاحبان اصلی آن بازگردانند.

مخالفت احزاب سیاسی در تایلند با وضع مالیات بر ارزهای دیجیتال

نمایندگان احزاب سیاسی در تایلند با طرح جدید دولت برای وضع مالیات بر ارزهای دیجیتال مخالفت کرده‌اند. واکنش منفی به طرح دولت در حالی شکل گرفت که وزارت دارایی تایلند قصد دارد برای این حوزه مالیات ۱۵ درصدی وضع کند. سیاستمداران تایلندی معتقدند طرح دولت نیازمند شفافیت بیشتر است. در همین حال، اداره مالیات بر درآمد اعلام کرد جزئیات این طرح را تا پایان ژانویه نهایی می‌کند. در صورتی که این طرح اجرایی شود تمامی ماینرها، کارگزاری‌ها و سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال در تایلند مشمول مالیات خواهند شد.

بانک آنلاین آلمانی می‌خواهد خدمات معاملاتی ارزهای دیجیتال ارائه دهد

بانک آلمانی N۲۶ اعلام کرد خدمات خرید و فروش ارزهای دیجیتال را در سال جاری میلادی به مشتریان خود ارائه می‌دهد. مدیرعامل این بانک خاطر نشان کرد این مؤسسه در سال ۲۰۲۱ از ارزهای دیجیتال غافل شده بود و ارائه این‌گونه خدمات را «ایده‌ای هوشمندانه» توصیف کرد. این بانک شعب خود را بریتانیا تعطیل کرده و مشغول خروج از آمریکا است. این اقدامات بیانگر آن است که سیاست‌های این بانک همزمان با ورود به حوزه ارزهای دیجیتال دستخوش تحول شده است.

مدیرعامل پلتفرم بانکی Seba: قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۲، بین ۵۰,۰۰۰ تا ۷۵,۰۰۰ دلار خواهد بود

گوایدو بواییلر، مدیرعامل پلتفرم بانکی Seba در سوئیس، روز چهارشنبه در یک کنفرانس مربوط به ارزهای دیجیتال که توسط شبکه سی‌ان‌بی‌سی برگزار شد، نظر این بانک درباره‌ی پیش‌بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۲ را اعلام کرد. Seba Bank یک پلتفرم بانکداری ارزهای دیجیتال است که از سازمان نظارت مالی سوئیس (FINMA)، مجوز رسمی دریافت کرده است. مدیرعامل این پلتفرم درباره قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۲ گفت: «به نظر ما قیمت بیت کوین در حال افزایش است. الگوی ارزش‌گذاری داخلی ما نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین بین ۵۰,۰۰۰ تا ۷۵,۰۰۰ دلار خواهد بود.

توقیف ۵ میلیون دلار دارایی مرتبط با جریان کلاه‌برداری موریس کوین، توسط سازمان اجرایی هند

سازمان اجرایی هند، که یک آژانس تحقیقاتی مالی تخصصی تحت نظر وزارت دارایی این کشور است، ۵ میلیون دلار (معادل ۳۶.۷۲ کرور روپیه) دارایی مرتبط با یک جریان کلاه‌برداری ارز دیجیتال را توقیف کرده است. این سازمان تحقیقات خود را پس از ثبت اولین گزارش توسط پلیس ایالت کرالا آغاز کرد. پس از آغاز تحقیقات، گزارش‌های متعدد دیگری نیز از سایر ایالت‌ها ثبت شد. این کلاه‌برداری از طریق ارز دیجیتال موریس کوین (Morris coin) که در اصل وجود خارجی ندارد، انجام شده است. به گفته پلیس، در این جریان کلاه‌برداری بیش از ۹۰۰ سرمایه‌گذار ۱,۲۰۰ کرور روپیه را از دست داده‌اند.

ویراستاران ویکی‌پدیا به «طبقه بندی NFT ها در زمره هنر» رأی منفی دادند

گروهی از ویراستاران در دانشنامه اینترنتی ویکی‌پدیا، به طبقه‌بندی توکن غیرمثلی (NFT) به‌عنوان نوعی هنر رأی منفی داده و تصمیم‌گیری دقیق‌تر در این رابطه را به آینده موکول کردند. بیش‌تر بحث‌های صورت گرفته حول تعاریف توکن غیرمثلی و هنر در جریان بود و ویراستاران با این پرسش روبرو بودند که توکن‌های غیرمثلی خود هنر هستند یا تنها ابزاری برای ایجاد آثار هنری‌اند؟

نقشه بازار رمز ارزها

رشد ۲.۰۱ درصدی بیت کوین/ آیا بازار کریپتو کارنسی احیا می‌شود؟

کد خبر 548597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.