ذبح بیش از ۳۷ هزار رأس دام در کشتارگاه صنعتی کاشان

مدیر ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کاشان گفت: در سه ماهه سوم سال جاری بیش از ۳۷ هزار رأس دام سبک و سنگین در کشتارگاه صنعتی دام شهرداری این شهر، ذبح شرعی شده است.

حمیدرضا دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در این مدت، تعداد ۳۶ هزار و ۹۸۸ رأس انواع دام سبک با رعایت مسائل بهداشتی ذبح شرعی شده است.

وی افزود: فرآیند ذبح شرعی دام در کشتارگاه با نظارت و تأیید ناظر ذبح شرعی و مسئول فنی بهداشتی و دکتر دامپزشک انجام می‌شود؛ در این مرحله فرآورده دامی نهایی قبل از تحویل به شبکه توزیع از نظر بهداشت و سلامت گوشت بررسی و در صورت مشاهده بیماری‌های دامی معدوم می‌شود.

مدیر ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کاشان گفت: مصرف گوشت دام کشتار شده در خارج از چرخه کشتارگاه صنعتی احتمال انتقال انواع انگل، باکتری و قارچ از دام و فرآورده‌های دامی به انسان را افزایش می‌دهد؛ لذا همشهریان برچسب بهداشتی فرآورده‌های دامی در زمان خرید را حتماً مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: وسایل و تجهیزات سالن‌های خط کشتار و محوطه‌ها همه روزه ضدعفونی و با آب گرم شست‌وشوی کامل می‌شود و با حساسیت زیادی توسط بازرس فنی بهداشتی کشتارگاه کنترل می‌شود تا شهروندان از بابت خرید و مصرف گوشت قرمز نگرانی نداشته باشند.

کد خبر 548567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.