کاهش آلایندگی‌های محیطی اراک با اجرای پروژه کمربند سبز

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: پروژه کاشت کمربند سبز سایت دفع و پردازش شهرداری اراک آغاز شده است.

مهدی فدوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به آغاز به کار پروژه درختکاری سایت دفع و پردازش شهرداری اراک، اظهار کرد: پروژه کاشت و نگهداری درختان کاهش دهنده آلایندگی‌های محیطی به همت پرسنل و کارگران دو سازمان فضای سبز و مدیریت پسماند شهرداری اراک آغاز شده است که مرحله نخست این پروژه تا پایان سال‌جاری به پایان خواهد رسید.

وی افزود: در فاز اول کمربند سبز سایت دفع و پردازش شهرداری اراک، مقرر شده است که چهار هکتار درختکاری انجام شود تا آلایندگی‌های زیست محیطی منطقه مذکور کاهش یابد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک تصریح کرد: طبق طرح‌های تهیه شده باید ۲۵ درصد از سایت دفع و پردازش سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک درختکاری شود که برای تحقق این موضوع، فرایند کاشت نهال‌های جدید در سال آینده طی دو مرحله انجام می‌شود.

وی در خصوص درختانی که قرار است در سایت دفع و پردازش کاشته شوند، گفت: مقرر شده انواع درختان توت، کاج، زبان گنجشکی و وَن در سایت دفع و پردازش کاشته شود که انتخاب این نوع درختان با تأیید اداره منابع طبیعی صورت گرفته است.

فدوی گفت: درختان مذکور با توجه به شرایط سایت دفع و پردازش شهرداری انتخاب و کاشته می‌شوند؛ زیرا باید دارای ویژگی‌هایی نظیر کاهش دهنده آلایندگی‌های زیست محیطی، مقاومت در برابر کم آبی و همچنین کاهش دهنده فرسایش خاک باشند.

کد خبر 548559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.